Red Bull oznámil, kdy se rozhodne o jezdeckých sestavách pro příští rok. K jakému závodu budou upínat svůj zrak zejména Alex Albon a Pierre Gasly?
Red Bull vstupoval do letošní sezony s jezdeckou dvojicí Max Verstappen – Pierre Gasly. Asi málokdo přitom tušil, že tento tandem nevydrží do konce ročníku. Jenže francouzskému jezdci se zkrátka nedařilo. Jeho mizérie se prohlubovala už od předsezónních testů, ve kterých dvakrát havaroval. A jelikož se Gaslyho výkony časem nezlepšovaly ba spíše naopak, rozhodla se rakouská stáj provést jezdeckou rošádu. Ta znamenala prohození Pierre Gaslyho s Alexem Albonem. Francouz skončil zpět u Toro Rosso, zatímco Thajec povýšil do prvního týmu.
Tento krok logicky vyvolal mnoho vášní a debat. Čelní představitelé Red Bullu se nechali slyšet, že zbytek letošní sezony berou jako test před ročníkem 2020. Podle něj se následně rozhodnou o pilotovi, který zaujme místo vedle Maxe Verstappena. Holanďanova smlouva sice disponuje výstupní klauzulí, avšak předpokládá se, že podmínky pro to, aby ji mohl uplatnit nenastaly.
Albon během svých dvou úvodních závodů u nového týmu pokaždé bodovat. Zaujal především v Belgii, kde se po startu ze zadních příček probojoval až na pátou pozici v cíli. Jeho bývalý týmový kolega Daniil Kvyat tento počin bagatelizoval, Albon si však bez ohledu na to vysloužil slova chvály od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. „Vede si dobře, dělá přesně to, co jsme od něj prozatím očekávali.“
Podle něj musí nyní zároveň Gasly ukázat výkonnost a konzistenci. „Po závodě v Austinu vyhodnotíme naše jezdecké sestavy pro příští rok,“ oznamuje zkušený manažer.
A jak to vypadá s mladíky, kteří patří do juniorské akademie Red Bullu? Spíše negativně. Marko prohlásil, že formulová kariéra Lucase Auera, jenž je synovcem Gerharda Bergera se pomalu chýlí ke konci. Podobně negativní slova si o sobě vyslechnul také Patricio O'Ward. Marko zároveň vyloučil zvěsti o angažování Nica Hulkenberga, ani ten totiž prý není na seznamu kandidátů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.