Ross Brawn patří k legendám Ferrari. V italském týmu toho zažil mnoho. Jak hodnotí jeho nynější situaci?
Byl jedním z hlavních stavebních kamenů úspěchu Ferrari na počátku tisíciletí. Jméno Ross Brawn není třeba představovat. Nynější člen vedení Formule 1 utvořil svého času téměř neporazitelný triumvirát spolu s Michaelem Schumacherem a Rory Byrnem. Ten nejdříve sbíral úspěchy u Benettonu, aby si následně podmanil celou Formuli 1 v barvách Ferrari. Čtyřiašedesátiletý inženýr tak atmosféru v Maranellu zná velmi dobře.
Podle jeho slov je nyní pro tým nejdůležitější, aby se Sebastian Vettel vrátil zpět na vítěznou vlnu. To by prý měl být úkol číslo jedna, jehož by se měl zhostit Mattia Binotto. Brawn tvrdí, že s ohledem na konkurenceschopnost Ferrari během příští sezony je nutné, aby se stáj mohla plně spolehnout na zkušenosti německého závodníka. „Vettel je jedním z velikánů našeho sportu. V těchto pro něj těžkých časech potřebuje znovu získat ztracenou sebedůvěru, to by mělo být pro Ferrari spolu s vývojem auta hlavní prioritou,“ říká sportovní ředitel F1.
Brit vidí za jeho nedělním selháním chaos během sobotní kvalifikace, kdy Němec nestihl zajet své druhé měřené kolo, to, v kterém mu měl Charles Leclerc rozrážet vzduch. Zároveň však dodává, že dvě chyby, kterých se čtyřnásobný šampon dopustil během nedělního závodu jdou čistě na jeho vrub.
Brawn srovnává současnou Vettelovu situaci s rokem 2014. Tehdy Mark Webber ukončil kariéru a k rakouské stáji se připojil mladík Daniel Ricciardo, jenž Němce v konečném hodnocení šampionátu porazil. „Sebastian prožívá částečně to, co v roce 2014, kdy byl jeho soupeřem Daniel Ricciardo.“
Monačan si od někdejšího technického ředitele Ferrari vysloužil slova chvály. Brawn se přidává na stranu těch, kteří jej srovnávají s Niki Laudou. „Udivuje mě, jak rychle se z věcí dokáže poučit. Jako závodník i jako člověk,“ uzavírá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.