Ross Brawn patří k legendám Ferrari. V italském týmu toho zažil mnoho. Jak hodnotí jeho nynější situaci?
Byl jedním z hlavních stavebních kamenů úspěchu Ferrari na počátku tisíciletí. Jméno Ross Brawn není třeba představovat. Nynější člen vedení Formule 1 utvořil svého času téměř neporazitelný triumvirát spolu s Michaelem Schumacherem a Rory Byrnem. Ten nejdříve sbíral úspěchy u Benettonu, aby si následně podmanil celou Formuli 1 v barvách Ferrari. Čtyřiašedesátiletý inženýr tak atmosféru v Maranellu zná velmi dobře.
Podle jeho slov je nyní pro tým nejdůležitější, aby se Sebastian Vettel vrátil zpět na vítěznou vlnu. To by prý měl být úkol číslo jedna, jehož by se měl zhostit Mattia Binotto. Brawn tvrdí, že s ohledem na konkurenceschopnost Ferrari během příští sezony je nutné, aby se stáj mohla plně spolehnout na zkušenosti německého závodníka. „Vettel je jedním z velikánů našeho sportu. V těchto pro něj těžkých časech potřebuje znovu získat ztracenou sebedůvěru, to by mělo být pro Ferrari spolu s vývojem auta hlavní prioritou,“ říká sportovní ředitel F1.
Brit vidí za jeho nedělním selháním chaos během sobotní kvalifikace, kdy Němec nestihl zajet své druhé měřené kolo, to, v kterém mu měl Charles Leclerc rozrážet vzduch. Zároveň však dodává, že dvě chyby, kterých se čtyřnásobný šampon dopustil během nedělního závodu jdou čistě na jeho vrub.
Brawn srovnává současnou Vettelovu situaci s rokem 2014. Tehdy Mark Webber ukončil kariéru a k rakouské stáji se připojil mladík Daniel Ricciardo, jenž Němce v konečném hodnocení šampionátu porazil. „Sebastian prožívá částečně to, co v roce 2014, kdy byl jeho soupeřem Daniel Ricciardo.“
Monačan si od někdejšího technického ředitele Ferrari vysloužil slova chvály. Brawn se přidává na stranu těch, kteří jej srovnávají s Niki Laudou. „Udivuje mě, jak rychle se z věcí dokáže poučit. Jako závodník i jako člověk,“ uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.