Charles Leclerc dokázal vyhrát poslední dva závody. Oba triumfy přitom byly po velmi těsných bitvách. Čeho si všímá týmový šéf Mattia Binotto?
Ferrari se v závodě na Monze dočkalo svého druhého letošního vítězství. Stáj z Maranella tak potvrdila předpoklady, podle kterých jí měly tratě v Belgii a Itálii svědčit. Jedná se o okruhy, které vyžadují enormní výkon pohonné jednotky, právě to je letošní největší devízou rudého monopostu. Oba závody však byly velmi vyrovnané a ani jednou nemělo Ferrari na pověstných růžích ustláno. Ve Spa to byl Lewis Hamilton, kdo Charlesa Leclerca pronásledoval až do posledního kola, na Monze se o tuto roli podělili dokonce oba piloti Mercedesu.
Pokaždé byl jejich tlaku vystaven mladý Charles Leclerc a pokaždé situaci zvládnul. Toho si všímá také týmový šéf Mattia Binotto. „Když je pod tlakem tak je ještě silnější. Je to jeho silná stránka. Navíc od letní přestávky jezdí skutečně fantasticky. V Monze jsme viděli, jak dokáže bránit svou pozici, udělal jen drobné chyby,“ chválí svého svěřence Binotto.
Boss Ferrari se dále zmiňuje také o odvážné strategii, kdy Leclercovi nazuli tvrdé pneumatiky, ačkoliv konkurenční Stříbrné šípy jely na měkčí sadě. Podle Švýcara to nebylo jednoduché rozhodování, šlo v něm hlavně o degradaci zadních pneumatik.
Ferrari na tom s nimi bylo v závěru prvního stintu bídně, proto se nakonec rozhodlo svému jezdci nasadit nejtvrdší možnou směs, aby těmto problémům na konci závodu, pokud možno předešlo. „Věděli jsme, že na rovinkách dokážeme svou pozici bránit. Potřebovali jsme však co nejlepší tempo na konci závodu, proto jsme nasadili bílé pneumatiky. Bylo to těžké, ale správné rozhodnutí.“
Binotto zároveň pochválil mechaniky, kteří zvládli Leclercovu zastávku za 2,3 vteřiny. Pokud by přitom byla jen o vteřinu delší, mohl se pilot Ferrari propadnout na druhé místo. Monacký jezdec po závodě přiznal, že soustředit se na poslední dvě kola bylo z jeho pohledu extrémně těžké. „Viděl jsem oslavující tribuny a zároveň jsem si říkal nedívej se tam a soustřeď se na svou práci, oslavy si užiješ po závodě.“
Druhému jezdci Ferrari se závod naopak vůbec nepovedl. Sebastian Vettel sice v úvodu stahoval Valtteriho Bottase, nicméně pak přišly hned dvě chyby za sebou a konec nadějí. Němec se posléze už nedokázal vrátit ani na bodované pozice. Nálada obou pilotů tak po závodě nemohla být kontrastnější.
Leclerc se díky zisku 50 bodů z posledních dvou závodů dostal před svého týmového kolegu i v průběžném hodnocení šampionátu.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.