Charles Leclerc dokázal vyhrát poslední dva závody. Oba triumfy přitom byly po velmi těsných bitvách. Čeho si všímá týmový šéf Mattia Binotto?
Ferrari se v závodě na Monze dočkalo svého druhého letošního vítězství. Stáj z Maranella tak potvrdila předpoklady, podle kterých jí měly tratě v Belgii a Itálii svědčit. Jedná se o okruhy, které vyžadují enormní výkon pohonné jednotky, právě to je letošní největší devízou rudého monopostu. Oba závody však byly velmi vyrovnané a ani jednou nemělo Ferrari na pověstných růžích ustláno. Ve Spa to byl Lewis Hamilton, kdo Charlesa Leclerca pronásledoval až do posledního kola, na Monze se o tuto roli podělili dokonce oba piloti Mercedesu.
Pokaždé byl jejich tlaku vystaven mladý Charles Leclerc a pokaždé situaci zvládnul. Toho si všímá také týmový šéf Mattia Binotto. „Když je pod tlakem tak je ještě silnější. Je to jeho silná stránka. Navíc od letní přestávky jezdí skutečně fantasticky. V Monze jsme viděli, jak dokáže bránit svou pozici, udělal jen drobné chyby,“ chválí svého svěřence Binotto.
Boss Ferrari se dále zmiňuje také o odvážné strategii, kdy Leclercovi nazuli tvrdé pneumatiky, ačkoliv konkurenční Stříbrné šípy jely na měkčí sadě. Podle Švýcara to nebylo jednoduché rozhodování, šlo v něm hlavně o degradaci zadních pneumatik.
Ferrari na tom s nimi bylo v závěru prvního stintu bídně, proto se nakonec rozhodlo svému jezdci nasadit nejtvrdší možnou směs, aby těmto problémům na konci závodu, pokud možno předešlo. „Věděli jsme, že na rovinkách dokážeme svou pozici bránit. Potřebovali jsme však co nejlepší tempo na konci závodu, proto jsme nasadili bílé pneumatiky. Bylo to těžké, ale správné rozhodnutí.“
Binotto zároveň pochválil mechaniky, kteří zvládli Leclercovu zastávku za 2,3 vteřiny. Pokud by přitom byla jen o vteřinu delší, mohl se pilot Ferrari propadnout na druhé místo. Monacký jezdec po závodě přiznal, že soustředit se na poslední dvě kola bylo z jeho pohledu extrémně těžké. „Viděl jsem oslavující tribuny a zároveň jsem si říkal nedívej se tam a soustřeď se na svou práci, oslavy si užiješ po závodě.“
Druhému jezdci Ferrari se závod naopak vůbec nepovedl. Sebastian Vettel sice v úvodu stahoval Valtteriho Bottase, nicméně pak přišly hned dvě chyby za sebou a konec nadějí. Němec se posléze už nedokázal vrátit ani na bodované pozice. Nálada obou pilotů tak po závodě nemohla být kontrastnější.
Leclerc se díky zisku 50 bodů z posledních dvou závodů dostal před svého týmového kolegu i v průběžném hodnocení šampionátu.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.