Carlos Sainz poslal svému soupeři z Red Bull po kontaktu v průběhu Velké ceny Itálie ihned omluvu, při zpětném pohledu by však neudělal nic jinak. Jak incident vnímal Alexander Albon?
Albon od počátku stíhal oranžový vůz na osmé pozici před sebou a v šikaně Roggia se dokázal dostat na vnitřní stranu a před McLaren. Sainz dříve brzdil a díky lepšímu výjezdu si své místo na následující krátké rovince před první zatáčkou Lesmo vzal zpět, jenže pilot Red Bullu zůstal v té druhé na vnějšku a došlo ke kontaktu, po kterém se propadl na 11. místo.
"Brzdil fakt pozdě," hodnotí překvapený Sainz"V zatáčce č. 4 se dostal opravdu hluboko, s tím Red Bullem brzdil fakt pozdě, jak to vždy vídáváme u Maxe [Verstappena] a u všech, kdo jezdí s tímto autem. Celkem mě překvapilo, že do toho šel," komentuje souboj Sainz, jenž ze závodu musel odstoupit po zastávce v boxech, kdy mu mechanici špatně upevnili kolo.
"Podařil se mi dobrý výjezd na vnitřek 6. zatáčky. Uprostřed jsem do něj trochu strčil zadní části, což stačilo na to, aby se dostal mimo stopu. Za o jsem se mu tehdy rádiem omluvil. Šlo o tvrdé závodění, trochu jsem ztratil kontrolu nad vozem, takže bych upřímně neudělal nic odlišně," připouští španělský pilot McLarenu.
Alex Albon ⚔️ Carlos Sainz#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/9rZe11mC3X
— Formula 1 (@F1) September 9, 2019"Byl jsem moc široký," uznává Albon. Jaký měl plán?Thajský pilot se nechal slyšet, že při předjíždění s Hondou, které na rovince scházela výkonnost, musel "být trochu chytřejší... Vím, že to bylo trochu riskantní. Možná. Ale my jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc skvělí na rovinkách, proto spousta našich manévrů spočívala na pozdním brzdění do zatáček. To byl celý náš závod."
Později sám dostal pětisekundovou penalizaci za to, že při souboji s Kevinem Magnussenem z Haasu projel rovně šikanou Roggia, aniž by Dánovi vrátil pozici zpět.
Velku cenu Itálie dokončil na šestém místě za Renaulty, stále před svým týmovým kolegou Verstappenem, jenž začínal z konce roštu. "Byl to trochu chaotický závod. Přitom jsem cítil, že manévry, do nichž jsem šel, byly oprávněné - nedělal jsem nic šíleného," popisuje jezdec Red Bullu.
Za kontakt se Sainzem bere chybu spíše na sebe: "Cítil jsem, že můj prvotní manévr byl celkem dobrý, z počátku to vypadalo na to, že to vyjde. On se dostal znovu přede mně, což byl z jeho strany dobrý tah. Vím, že mám v zatáčkách více přilnavosti než on, proto jsem se potom pokusil o předjetí vnějškem a domníval jsem se, že to klapne."
"Myslím, že druhá zatáčka Lesmo by byla jeho, ale takový byl můj plán: dostat jej v nájezdu do Ascari, udržet jej v její druhé části mimo závodní stopu. Hovoříme o drobných vzdálenostech, nechal jsem své kolo o 10 cm dále, než by se mi bylo bývalo zamlouvalo, a dostal jsem se do štěrku," komentuje Albon.
Nesouhlasí jen se svou penalizací za výjezd mimo trať při zmíněném souboji s Magnussenem. Trest byl podle něj ze strany komisařů "trochu tvrdý."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.