MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Itálie 2019?
Nejrychlejší zastávku stejně jako v předchozích dvou velkých cenách předvedli mechanici Williamsu, když Kubicu ve 44. kole přezuli za 2,15 sekundy, Russella v polovině závodu odbavili za 2,32 s.
Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes byl Mercedes, jenž Bottase v 27. kole zdržel 2,28 s, třetí příčka patří Ferrari za práci na Leclercově vítězném voze v 20. kole - 2,34 s.
Pod tři vteřiny se dostal také Renault (Hülkenberg 2,69 s a Ricciardo 2,79 s), Haas (Magnussen 2,73 s), McLaren (Norris 2,78 s), Red Bull (Verstappen 2,83 s) a Racing Point (Stroll 2,9 s).
Do závodu startovalo 60 % pilotů na měkké směsi pneumatik, zbylých 40 % si zvolilo středně-tvrdou směsi. Většina cílila na jednu zastávku, což v Monze nebylo až takový problém dosáhnout - povedlo se to hned 12 jezdcům, 7 jich do boxů zamířilo dvakrát, pouze chybující Vettel se tam objevil třikrát - celkem tam strávil 1:28,67 min, naproti tomu Bottas jen 23,7 s.
Vítězný Leclerc si pro své druhé vítězství v řadě za sebou dojel díky jednozastávkové strategii měkká - tvrdá, zvolil ji dnes jako jediný ze všech a vyplatilo se, v závěru dokázal odolávat všemu, co na něj Mercedes vrhl včetně ataků obou svých pilotů přezouvajících z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.
Za zmínku stojí dojezd obou Renaultů v první pětce. Díky tomu si francouzský tým připsal 22 bodů a v šampionátu přeskočil v boji o pátou příčku Toro Rosso. Gratulace k nejlepšímu výsledku v kariéře patří také Giovinazzimu.
Trať byla po noční přeháňce suchá, teplota vzduchu dosahovala 21 °C a asfalt 35 °C. Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53 kol předvedl Leclerc - 33 kol na jedné sadě tvrdých pneumatik (tj. 62 % závodu). Na středně-tvrdých vydržel Giovinazzi 31 kol, na měkkých Ricciardo slušných 30.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.