Williams v boxech opoět před Mercedesem i Ferrari, Leclerc s nejdelší stintem. Jaké strategie týmy volily?

Williams v boxech opět suverénní
Williams v boxech opět suverénní, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 8. září 2019 21:25
Sdílej:

MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Itálie 2019?

Nejrychlejší zastávku stejně jako v předchozích dvou velkých cenách předvedli mechanici Williamsu, když Kubicu ve 44. kole přezuli za 2,15 sekundy, Russella v polovině závodu odbavili za 2,32 s.

Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes byl Mercedes, jenž Bottase v 27. kole zdržel 2,28 s, třetí příčka patří Ferrari za práci na Leclercově vítězném voze v 20. kole - 2,34 s.

Pod tři vteřiny se dostal také Renault (Hülkenberg 2,69 s a Ricciardo 2,79 s), Haas (Magnussen 2,73 s), McLaren (Norris 2,78 s), Red Bull (Verstappen 2,83 s) a Racing Point (Stroll 2,9 s).

Do závodu startovalo 60 % pilotů na měkké směsi pneumatik, zbylých 40 % si zvolilo středně-tvrdou směsi. Většina cílila na jednu zastávku, což v Monze nebylo až takový problém dosáhnout - povedlo se to hned 12 jezdcům, 7 jich do boxů zamířilo dvakrát, pouze chybující Vettel se tam objevil třikrát - celkem tam strávil 1:28,67 min, naproti tomu Bottas jen 23,7 s.

Vítězný Leclerc si pro své druhé vítězství v řadě za sebou dojel díky jednozastávkové strategii měkká - tvrdá, zvolil ji dnes jako jediný ze všech a vyplatilo se, v závěru dokázal odolávat všemu, co na něj Mercedes vrhl včetně ataků obou svých pilotů přezouvajících z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.

Za zmínku stojí dojezd obou Renaultů v první pětce. Díky tomu si francouzský tým připsal 22 bodů a v šampionátu přeskočil v boji o pátou příčku Toro Rosso. Gratulace k nejlepšímu výsledku v kariéře patří také Giovinazzimu.

Trať byla po noční přeháňce suchá, teplota vzduchu dosahovala 21 °C a asfalt 35 °C. Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53 kol předvedl Leclerc - 33 kol na jedné sadě tvrdých pneumatik (tj. 62 % závodu). Na středně-tvrdých vydržel Giovinazzi 31 kol, na měkkých Ricciardo slušných 30.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.