Třetí trénink ovládl Sebastian Vettel. Valtteri Bottas a Charles Leclerc zajeli naprosto identický čas, velmi vysoko se nachází Renault.
Začátek třetího tréninku se pozdržel kvůli velké nehodě v dopoledním závodu F3. Bylo totiž třeba opravit poškozené bariéry, a navíc zkontrolovat funkčnost některých zařízení. První monoposty se na trať dostaly ve 12:10 hodin, přičemž provoz byl okamžitě výrazný. Není se co divit, včerejší tréninky byly narušeny deštěm, takže nasbíraná data nejsou stoprocentně směrodatná. Týmy se tak snažily maximálně využít suchých podmínek a dohnat ztracený čas. Do čela pořadí se brzy dostal Carlos Sainz. Jako první z top týmů vyjel Mercedes. Piloti mistrovské stáje se zpočátku soustředili na jízdy s větším množstvím paliva. Čelo průběžného pořadí tak neatakovali.
Do vedení se naopak brzy dostal tandem Ferrari. Lépe na to byl Sebastian Vettel, Charles Leclerc na něj ztrácel čtyři desetiny. To však platilo jen chvíli. Druhé rychlé kolo mladého Monačana znamenalo posun na první příčku. Za rudými vozy následoval Daniel Ricciardo. Čtvrté místo obsadil Albon, pátý byl domácí Giovinazzi s Alfou.
První kolo Maxe Verstappena katapultovalo Holanďana na pátouí pozici. Pilot Red Bullu ztrácel čtyři desetiny. V první desítce se nacházely oba McLareny, nedařilo se Haasu, americkému týmu patřil pouze suterén výsledkové listiny.
Mezi nejlepšími deseti se nacházel také Sergio Pérez. Druhý jezdec Racing Pointu Lance Stroll tolik vidět nebyl. Patřila mu až patnáctá příčka.
Závěr třetího tréninku patřil finálním kvalifikačním simulacím. Leclercovi bylo jeho kolo škrtnuto, protože překročil traťové limity. Vettel zajel o desetinu lepší čas. Hamilton se zařadil na třetí příčku, avšak se ztrátou půl vteřiny. Překvapil Verstappen, který se zařadil hned za Vettela.
Mezi prvními čtyřmi piloty byl rozestup pouhé jedné desetiny. Překvapil Renault, který byl také velmi vysoko. Z první desítky pro změnu v závěru vypadly oba McLareny.
Je tak jasné, že odpolední kvalifikace bude velmi napínavá.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.