Třetí trénink ovládl Sebastian Vettel. Valtteri Bottas a Charles Leclerc zajeli naprosto identický čas, velmi vysoko se nachází Renault.
Začátek třetího tréninku se pozdržel kvůli velké nehodě v dopoledním závodu F3. Bylo totiž třeba opravit poškozené bariéry, a navíc zkontrolovat funkčnost některých zařízení. První monoposty se na trať dostaly ve 12:10 hodin, přičemž provoz byl okamžitě výrazný. Není se co divit, včerejší tréninky byly narušeny deštěm, takže nasbíraná data nejsou stoprocentně směrodatná. Týmy se tak snažily maximálně využít suchých podmínek a dohnat ztracený čas. Do čela pořadí se brzy dostal Carlos Sainz. Jako první z top týmů vyjel Mercedes. Piloti mistrovské stáje se zpočátku soustředili na jízdy s větším množstvím paliva. Čelo průběžného pořadí tak neatakovali.
Do vedení se naopak brzy dostal tandem Ferrari. Lépe na to byl Sebastian Vettel, Charles Leclerc na něj ztrácel čtyři desetiny. To však platilo jen chvíli. Druhé rychlé kolo mladého Monačana znamenalo posun na první příčku. Za rudými vozy následoval Daniel Ricciardo. Čtvrté místo obsadil Albon, pátý byl domácí Giovinazzi s Alfou.
První kolo Maxe Verstappena katapultovalo Holanďana na pátouí pozici. Pilot Red Bullu ztrácel čtyři desetiny. V první desítce se nacházely oba McLareny, nedařilo se Haasu, americkému týmu patřil pouze suterén výsledkové listiny.
Mezi nejlepšími deseti se nacházel také Sergio Pérez. Druhý jezdec Racing Pointu Lance Stroll tolik vidět nebyl. Patřila mu až patnáctá příčka.
Závěr třetího tréninku patřil finálním kvalifikačním simulacím. Leclercovi bylo jeho kolo škrtnuto, protože překročil traťové limity. Vettel zajel o desetinu lepší čas. Hamilton se zařadil na třetí příčku, avšak se ztrátou půl vteřiny. Překvapil Verstappen, který se zařadil hned za Vettela.
Mezi prvními čtyřmi piloty byl rozestup pouhé jedné desetiny. Překvapil Renault, který byl také velmi vysoko. Z první desítky pro změnu v závěru vypadly oba McLareny.
Je tak jasné, že odpolední kvalifikace bude velmi napínavá.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.