Druhý trénink ovládl Charles Leclerc. Lewis Hamilton mu však byl v patách. Překvapil Pierre Gasly, Racing Point se trápí.
Druhý trénink nabídl už od začátku suchou trať, což bylo pro týmy jistě pozitivní zprávou, zvláště když úvodní měřené jízdy provázela od počátku až do konce mokrá trať. Již během prvních minut se tak okruh vyznačoval vysokou mírou provozu. Není se co divit, neboť déšť byl hlášen i na odpoledne. Inženýři jej předpovídali zhruba po půl hodině jízd.
Do čela výsledkové listiny se časem 1:21,9 dostal mistr světa Lewis Hamilton, který své kolo zajel na žlutých pneumatikách. Následoval Valtteri Bottas a se ztrátou tří desetin Vettel, respektive Max Verstappen. Pátá pozice patřila vítězi minulého závodu ve Spa Charlesi Leclercovi, ten měl však nazuty nejtvrdší pneumatiky.
Lonesome Lewis, and other FP2 stories… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/blmm7r27NJ
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Po dvaceti minutách se avizovaný déšť neúprosně blížil. Toho si byli vědomi i u Ferrari, kde se rozhodli vyzkoušet červeně označené gumy. Lepší kolo zajel Cahrles Leclerc, jenž se tak dostal do čela. Sebastian Vettel zajel čas o dvě desetiny vteřiny horší. Třetí a čtvrté místo obsadili Verstappen s Albonem. Jezdci Stříbrných šípů pro změnu nejměkčí obutí nasadit nestihli. Zabránil jim v tom houstnoucí déšť, který vyhnal všechny závodníky zpět do boxů. Provoz tak utichnul.
Solidní čas zajel sedmý Gasly i osmý Grosjean. Před příchodem deště stihli najet ostré kilometry také Raikkonen, respektive Pérez. Oba se dopoledne nevyhnuli haváriím, které je o část volných jízd připravily. Smůlu měl naopak Lando Norris. Jezdec McLarenu se na trať nedostal.
Did you know?@WilliamsRacing are the only constructor to not suffer a race retirement this yearThe hard work continues 💪#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/OYkRTZyXo0
— Formula 1 (@F1) September 6, 201940 minut před koncem vyměřeného času déšť ustal. Prvním, kdo zkusil podmínky na trati byl Kevin Magnussen. Dán hlásil svému týmu, že podmínky na trati jsou pro suché pneumatiky hraniční. Podobné postřehy měl také Kimi Raikkonen.
V proměnlivém počasí dokázali zajet rychlá kola jezdci stáje Mercedes. Katapultovala je na druhé, respektive čtvrté místo, přičemž tím lépe postaveným byl Lewis Hamilton. Charles Leclerc měl také rozjeto ostré kolo, avšak déšť opět zesílil načež Monačan hlásil, že nemá cenu riskovat.
Bottas locks up!Turns One and Two have proved tricky so far...#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/I9mzDtU5s6
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Závěr druhého měřeného tréninku se nesl v duchu nacvičování delších jízd. Pošmourné leč suché podmínky, jež panovaly, měly být dle předpovědi velmi podobné těm nedělním. Tedy těm, ve kterých se pojede závod. Týmy tak měly ideální příležitost nasbírat cenná data.
Svůj vůz mohl nakonec provětrat také Lando Norris, který se na okruh dostal dvacet minut před koncem.
Program italské Grand Prix pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.