Druhý trénink ovládl Charles Leclerc. Lewis Hamilton mu však byl v patách. Překvapil Pierre Gasly, Racing Point se trápí.
Druhý trénink nabídl už od začátku suchou trať, což bylo pro týmy jistě pozitivní zprávou, zvláště když úvodní měřené jízdy provázela od počátku až do konce mokrá trať. Již během prvních minut se tak okruh vyznačoval vysokou mírou provozu. Není se co divit, neboť déšť byl hlášen i na odpoledne. Inženýři jej předpovídali zhruba po půl hodině jízd.
Do čela výsledkové listiny se časem 1:21,9 dostal mistr světa Lewis Hamilton, který své kolo zajel na žlutých pneumatikách. Následoval Valtteri Bottas a se ztrátou tří desetin Vettel, respektive Max Verstappen. Pátá pozice patřila vítězi minulého závodu ve Spa Charlesi Leclercovi, ten měl však nazuty nejtvrdší pneumatiky.
Lonesome Lewis, and other FP2 stories… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/blmm7r27NJ
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Po dvaceti minutách se avizovaný déšť neúprosně blížil. Toho si byli vědomi i u Ferrari, kde se rozhodli vyzkoušet červeně označené gumy. Lepší kolo zajel Cahrles Leclerc, jenž se tak dostal do čela. Sebastian Vettel zajel čas o dvě desetiny vteřiny horší. Třetí a čtvrté místo obsadili Verstappen s Albonem. Jezdci Stříbrných šípů pro změnu nejměkčí obutí nasadit nestihli. Zabránil jim v tom houstnoucí déšť, který vyhnal všechny závodníky zpět do boxů. Provoz tak utichnul.
Solidní čas zajel sedmý Gasly i osmý Grosjean. Před příchodem deště stihli najet ostré kilometry také Raikkonen, respektive Pérez. Oba se dopoledne nevyhnuli haváriím, které je o část volných jízd připravily. Smůlu měl naopak Lando Norris. Jezdec McLarenu se na trať nedostal.
Did you know?@WilliamsRacing are the only constructor to not suffer a race retirement this yearThe hard work continues 💪#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/OYkRTZyXo0
— Formula 1 (@F1) September 6, 201940 minut před koncem vyměřeného času déšť ustal. Prvním, kdo zkusil podmínky na trati byl Kevin Magnussen. Dán hlásil svému týmu, že podmínky na trati jsou pro suché pneumatiky hraniční. Podobné postřehy měl také Kimi Raikkonen.
V proměnlivém počasí dokázali zajet rychlá kola jezdci stáje Mercedes. Katapultovala je na druhé, respektive čtvrté místo, přičemž tím lépe postaveným byl Lewis Hamilton. Charles Leclerc měl také rozjeto ostré kolo, avšak déšť opět zesílil načež Monačan hlásil, že nemá cenu riskovat.
Bottas locks up!Turns One and Two have proved tricky so far...#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/I9mzDtU5s6
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Závěr druhého měřeného tréninku se nesl v duchu nacvičování delších jízd. Pošmourné leč suché podmínky, jež panovaly, měly být dle předpovědi velmi podobné těm nedělním. Tedy těm, ve kterých se pojede závod. Týmy tak měly ideální příležitost nasbírat cenná data.
Svůj vůz mohl nakonec provětrat také Lando Norris, který se na okruh dostal dvacet minut před koncem.
Program italské Grand Prix pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.