Druhý trénink ovládl Charles Leclerc. Lewis Hamilton mu však byl v patách. Překvapil Pierre Gasly, Racing Point se trápí.
Druhý trénink nabídl už od začátku suchou trať, což bylo pro týmy jistě pozitivní zprávou, zvláště když úvodní měřené jízdy provázela od počátku až do konce mokrá trať. Již během prvních minut se tak okruh vyznačoval vysokou mírou provozu. Není se co divit, neboť déšť byl hlášen i na odpoledne. Inženýři jej předpovídali zhruba po půl hodině jízd.
Do čela výsledkové listiny se časem 1:21,9 dostal mistr světa Lewis Hamilton, který své kolo zajel na žlutých pneumatikách. Následoval Valtteri Bottas a se ztrátou tří desetin Vettel, respektive Max Verstappen. Pátá pozice patřila vítězi minulého závodu ve Spa Charlesi Leclercovi, ten měl však nazuty nejtvrdší pneumatiky.
Lonesome Lewis, and other FP2 stories… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/blmm7r27NJ
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Po dvaceti minutách se avizovaný déšť neúprosně blížil. Toho si byli vědomi i u Ferrari, kde se rozhodli vyzkoušet červeně označené gumy. Lepší kolo zajel Cahrles Leclerc, jenž se tak dostal do čela. Sebastian Vettel zajel čas o dvě desetiny vteřiny horší. Třetí a čtvrté místo obsadili Verstappen s Albonem. Jezdci Stříbrných šípů pro změnu nejměkčí obutí nasadit nestihli. Zabránil jim v tom houstnoucí déšť, který vyhnal všechny závodníky zpět do boxů. Provoz tak utichnul.
Solidní čas zajel sedmý Gasly i osmý Grosjean. Před příchodem deště stihli najet ostré kilometry také Raikkonen, respektive Pérez. Oba se dopoledne nevyhnuli haváriím, které je o část volných jízd připravily. Smůlu měl naopak Lando Norris. Jezdec McLarenu se na trať nedostal.
Did you know?@WilliamsRacing are the only constructor to not suffer a race retirement this yearThe hard work continues 💪#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/OYkRTZyXo0
— Formula 1 (@F1) September 6, 201940 minut před koncem vyměřeného času déšť ustal. Prvním, kdo zkusil podmínky na trati byl Kevin Magnussen. Dán hlásil svému týmu, že podmínky na trati jsou pro suché pneumatiky hraniční. Podobné postřehy měl také Kimi Raikkonen.
V proměnlivém počasí dokázali zajet rychlá kola jezdci stáje Mercedes. Katapultovala je na druhé, respektive čtvrté místo, přičemž tím lépe postaveným byl Lewis Hamilton. Charles Leclerc měl také rozjeto ostré kolo, avšak déšť opět zesílil načež Monačan hlásil, že nemá cenu riskovat.
Bottas locks up!Turns One and Two have proved tricky so far...#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/I9mzDtU5s6
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019Závěr druhého měřeného tréninku se nesl v duchu nacvičování delších jízd. Pošmourné leč suché podmínky, jež panovaly, měly být dle předpovědi velmi podobné těm nedělním. Tedy těm, ve kterých se pojede závod. Týmy tak měly ideální příležitost nasbírat cenná data.
Svůj vůz mohl nakonec provětrat také Lando Norris, který se na okruh dostal dvacet minut před koncem.
Program italské Grand Prix pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.