Daniel Ricciardo byl s výkonností Renaultu v Belgii spokojený, byť se mu v závodě nepodařilo dojet na bodech.
O šanci na dobrý výsledek přišel Australan v podstatě hned v první zatáčce, kde do něj narazil Lance Stroll z Racing Pointu. Hodně při tom poškodil pravou stranu jeho vozu, což se projevovalo na chybějícím přítlaku. Pilot Renault zamířil do boxů hned v 1. kole, poté na jedné sadě pneumatik a s rozbitým vozem dojel až do cíle, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg finišoval na osmém místě.
Výkonnost Renaultu pak hodnotil slovy: "Byla slibná a myslím si, že i v závodě s tak poškozeným vozem jsme se hodně dobře drželi. Víkend samotný byl podle mě pro nás z pohledu rychlosti velmi, velmi silný. A před jedním z těch okruhů vyžadujících nízký přítlak, jako je Monza, to je nadějné!"
Previewing the #ItalianGP with @danielricciardo. 🇮🇹#RSspirit*Please note this video was filmed with Daniel at the start of the year. Not this week. pic.twitter.com/eI1qR6i2YY
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 3, 2019V Itálii týmy tento víkend pojedou ještě s nižším přítlakem. Francouzský tým tam na základě výkonnosti z Belgie proto očekává dobrý výsledek. "Musíme dál šlapat. Samozřejmě, že jsme nebodovali s oběma vozy - podle mě jsme jich mohli získat slušné množství, ale jdeme dál," pokračuje Ricciardo, jenž i s poškozeným vozem držel slušné tempo.
"Celá pravá strana, podlaha, v podstatě chyběla. Neřekl bych, že byla poškozená, vůbec tam nebyla. Hlásil jsem to hned, jak se to přihodilo, a vzpomínám si, že při průjezdu Eau Rouge bylo auto hodně rozviklané, mám li být slušný. Proto jsem zamířil do boxů."
"Myslel jsem si, že zřejmě budeme muset s vozem odstoupit, protože jsem předpokládal rozsáhlé poškození. Pak jsme nasadili středně-tvrdé pneumatik, vyrazili, a i přesto byl slušný - nezdálo se, že by rychlost ve srovnání s ostatními byla tak špatná," ohlíží se pilot Renaultu za závodem v Belgii.
"Pokračovali jsme s tím, že se uvidí, co se stane, a nějakou dobu jsme se drželi na sedmém místě. Fakt jsem tomu nemohl uvěřit, ale říkal jsem si, že možná z toho kápnou i nějaké body. Eau Rouge je nyní s těmito auty velmi snadná zatáčka, ale já jsem pokaždé při jejím průjezdu musel zadržet dech, jinak bych ubíral."
Bylo to slušné. Ale jo, jsem hodně hrdý na to, že jsme se udrželi vpředu tak dlouho, nakonec jsme toho o moc více dokázat už nemohli," dodává Ricciardo, jenž na jedné směsi pneumatik zvládl nejvíce ze všech - 42 kol (přes 95 % závodu). V šampionátu mu s 22 body patří průběžné 12 místo za Landem Norrisem z McLarenu a před svým týmovým kolegou.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.