Daniel Ricciardo byl s výkonností Renaultu v Belgii spokojený, byť se mu v závodě nepodařilo dojet na bodech.
O šanci na dobrý výsledek přišel Australan v podstatě hned v první zatáčce, kde do něj narazil Lance Stroll z Racing Pointu. Hodně při tom poškodil pravou stranu jeho vozu, což se projevovalo na chybějícím přítlaku. Pilot Renault zamířil do boxů hned v 1. kole, poté na jedné sadě pneumatik a s rozbitým vozem dojel až do cíle, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg finišoval na osmém místě.
Výkonnost Renaultu pak hodnotil slovy: "Byla slibná a myslím si, že i v závodě s tak poškozeným vozem jsme se hodně dobře drželi. Víkend samotný byl podle mě pro nás z pohledu rychlosti velmi, velmi silný. A před jedním z těch okruhů vyžadujících nízký přítlak, jako je Monza, to je nadějné!"
Previewing the #ItalianGP with @danielricciardo. 🇮🇹#RSspirit*Please note this video was filmed with Daniel at the start of the year. Not this week. pic.twitter.com/eI1qR6i2YY
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 3, 2019V Itálii týmy tento víkend pojedou ještě s nižším přítlakem. Francouzský tým tam na základě výkonnosti z Belgie proto očekává dobrý výsledek. "Musíme dál šlapat. Samozřejmě, že jsme nebodovali s oběma vozy - podle mě jsme jich mohli získat slušné množství, ale jdeme dál," pokračuje Ricciardo, jenž i s poškozeným vozem držel slušné tempo.
"Celá pravá strana, podlaha, v podstatě chyběla. Neřekl bych, že byla poškozená, vůbec tam nebyla. Hlásil jsem to hned, jak se to přihodilo, a vzpomínám si, že při průjezdu Eau Rouge bylo auto hodně rozviklané, mám li být slušný. Proto jsem zamířil do boxů."
"Myslel jsem si, že zřejmě budeme muset s vozem odstoupit, protože jsem předpokládal rozsáhlé poškození. Pak jsme nasadili středně-tvrdé pneumatik, vyrazili, a i přesto byl slušný - nezdálo se, že by rychlost ve srovnání s ostatními byla tak špatná," ohlíží se pilot Renaultu za závodem v Belgii.
"Pokračovali jsme s tím, že se uvidí, co se stane, a nějakou dobu jsme se drželi na sedmém místě. Fakt jsem tomu nemohl uvěřit, ale říkal jsem si, že možná z toho kápnou i nějaké body. Eau Rouge je nyní s těmito auty velmi snadná zatáčka, ale já jsem pokaždé při jejím průjezdu musel zadržet dech, jinak bych ubíral."
Bylo to slušné. Ale jo, jsem hodně hrdý na to, že jsme se udrželi vpředu tak dlouho, nakonec jsme toho o moc více dokázat už nemohli," dodává Ricciardo, jenž na jedné směsi pneumatik zvládl nejvíce ze všech - 42 kol (přes 95 % závodu). V šampionátu mu s 22 body patří průběžné 12 místo za Landem Norrisem z McLarenu a před svým týmovým kolegou.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.