Daniel Ricciardo byl s výkonností Renaultu v Belgii spokojený, byť se mu v závodě nepodařilo dojet na bodech.
O šanci na dobrý výsledek přišel Australan v podstatě hned v první zatáčce, kde do něj narazil Lance Stroll z Racing Pointu. Hodně při tom poškodil pravou stranu jeho vozu, což se projevovalo na chybějícím přítlaku. Pilot Renault zamířil do boxů hned v 1. kole, poté na jedné sadě pneumatik a s rozbitým vozem dojel až do cíle, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg finišoval na osmém místě.
Výkonnost Renaultu pak hodnotil slovy: "Byla slibná a myslím si, že i v závodě s tak poškozeným vozem jsme se hodně dobře drželi. Víkend samotný byl podle mě pro nás z pohledu rychlosti velmi, velmi silný. A před jedním z těch okruhů vyžadujících nízký přítlak, jako je Monza, to je nadějné!"
Previewing the #ItalianGP with @danielricciardo. 🇮🇹#RSspirit*Please note this video was filmed with Daniel at the start of the year. Not this week. pic.twitter.com/eI1qR6i2YY
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 3, 2019V Itálii týmy tento víkend pojedou ještě s nižším přítlakem. Francouzský tým tam na základě výkonnosti z Belgie proto očekává dobrý výsledek. "Musíme dál šlapat. Samozřejmě, že jsme nebodovali s oběma vozy - podle mě jsme jich mohli získat slušné množství, ale jdeme dál," pokračuje Ricciardo, jenž i s poškozeným vozem držel slušné tempo.
"Celá pravá strana, podlaha, v podstatě chyběla. Neřekl bych, že byla poškozená, vůbec tam nebyla. Hlásil jsem to hned, jak se to přihodilo, a vzpomínám si, že při průjezdu Eau Rouge bylo auto hodně rozviklané, mám li být slušný. Proto jsem zamířil do boxů."
"Myslel jsem si, že zřejmě budeme muset s vozem odstoupit, protože jsem předpokládal rozsáhlé poškození. Pak jsme nasadili středně-tvrdé pneumatik, vyrazili, a i přesto byl slušný - nezdálo se, že by rychlost ve srovnání s ostatními byla tak špatná," ohlíží se pilot Renaultu za závodem v Belgii.
"Pokračovali jsme s tím, že se uvidí, co se stane, a nějakou dobu jsme se drželi na sedmém místě. Fakt jsem tomu nemohl uvěřit, ale říkal jsem si, že možná z toho kápnou i nějaké body. Eau Rouge je nyní s těmito auty velmi snadná zatáčka, ale já jsem pokaždé při jejím průjezdu musel zadržet dech, jinak bych ubíral."
Bylo to slušné. Ale jo, jsem hodně hrdý na to, že jsme se udrželi vpředu tak dlouho, nakonec jsme toho o moc více dokázat už nemohli," dodává Ricciardo, jenž na jedné směsi pneumatik zvládl nejvíce ze všech - 42 kol (přes 95 % závodu). V šampionátu mu s 22 body patří průběžné 12 místo za Landem Norrisem z McLarenu a před svým týmovým kolegou.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.