Dnes byla oznámena nová smlouva pro další legendární okruh, který hostí závody Formule 1. Na jak dlouho si Monza pojistila svoje pořadatelství?
Monza je jedním z nejtradičnějších okruhů Formule 1 . Patří do skupinky historických tratí, na kterých se královna motorsportu jezdí do dneška. Přezdívá se jí také Chrám Rychlosti, to díky tomu, že se jedná o okruh, kde hraje ze všeho nejdůležitější roli maximální rychlost. Dnes bylo přitom oficiálně oznámeno, že Monza zůstane v kalendáři Velkých cen minimálně do roku 2024. Ferrari tak o svůj domácí závod v několika nejbližších letech nepřijde.
„Jsme opravdu potěšeni, že jsme z ACI dosáhli dohody, která zaručuje, že italská Grand Prix zůstane v kalendáři minimálně do roku 2024. Jedná se o jednu ze čtyř Velkých cen, které byly součástí kalendáře už v roce 1950 a patří do něj stále. Společně s britským závodem se navíc konala po dobu všech let. Historie, vášeň a rychlost, to jsou slova, která fanoušci motoristického sportu spojují s Monzou. Pocit, jenž získáte navštívením tohoto závodu je skutečně jedinečný". Řekl šéf Formule 1 Chase Carey.
Prezident ACI Angelo Sticchi Damiani k tomu dodal „S velkým potěšením vítám dohodu mezi ACI a F1. Ta nám zaručuje, že Monza bude součástí kalendáře minimálně dalších pět let. Jde o skvělý výsledek pro ACI i pro Monzu, stejně tak pro místní region a rovněž italský sport obecně. Otevírá nám to pětiletou perspektivu, která buduje budoucnost založenou na legendární minulosti, díky niž je Monza hlavním městem světového motorsportu.“
Oznámení o prodloužení spolupráce přišlo stylově. Tento víkend je totiž na programu letošní ročník italského závodu. Favoritem je Ferrari, neboť italská pohonná jednotka je momentálně zřejmě nejvýkonnější. Od zavedení hybridní éry však na Monze dominoval Mercedes. Je tak otázkou, zda se někomu podaří sérii Stříbrných šípů přerušit.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.