Dnes byla oznámena nová smlouva pro další legendární okruh, který hostí závody Formule 1. Na jak dlouho si Monza pojistila svoje pořadatelství?
Monza je jedním z nejtradičnějších okruhů Formule 1 . Patří do skupinky historických tratí, na kterých se královna motorsportu jezdí do dneška. Přezdívá se jí také Chrám Rychlosti, to díky tomu, že se jedná o okruh, kde hraje ze všeho nejdůležitější roli maximální rychlost. Dnes bylo přitom oficiálně oznámeno, že Monza zůstane v kalendáři Velkých cen minimálně do roku 2024. Ferrari tak o svůj domácí závod v několika nejbližších letech nepřijde.
„Jsme opravdu potěšeni, že jsme z ACI dosáhli dohody, která zaručuje, že italská Grand Prix zůstane v kalendáři minimálně do roku 2024. Jedná se o jednu ze čtyř Velkých cen, které byly součástí kalendáře už v roce 1950 a patří do něj stále. Společně s britským závodem se navíc konala po dobu všech let. Historie, vášeň a rychlost, to jsou slova, která fanoušci motoristického sportu spojují s Monzou. Pocit, jenž získáte navštívením tohoto závodu je skutečně jedinečný". Řekl šéf Formule 1 Chase Carey.
Prezident ACI Angelo Sticchi Damiani k tomu dodal „S velkým potěšením vítám dohodu mezi ACI a F1. Ta nám zaručuje, že Monza bude součástí kalendáře minimálně dalších pět let. Jde o skvělý výsledek pro ACI i pro Monzu, stejně tak pro místní region a rovněž italský sport obecně. Otevírá nám to pětiletou perspektivu, která buduje budoucnost založenou na legendární minulosti, díky niž je Monza hlavním městem světového motorsportu.“
Oznámení o prodloužení spolupráce přišlo stylově. Tento víkend je totiž na programu letošní ročník italského závodu. Favoritem je Ferrari, neboť italská pohonná jednotka je momentálně zřejmě nejvýkonnější. Od zavedení hybridní éry však na Monze dominoval Mercedes. Je tak otázkou, zda se někomu podaří sérii Stříbrných šípů přerušit.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.