Dnes byla oznámena nová smlouva pro další legendární okruh, který hostí závody Formule 1. Na jak dlouho si Monza pojistila svoje pořadatelství?
Monza je jedním z nejtradičnějších okruhů Formule 1 . Patří do skupinky historických tratí, na kterých se královna motorsportu jezdí do dneška. Přezdívá se jí také Chrám Rychlosti, to díky tomu, že se jedná o okruh, kde hraje ze všeho nejdůležitější roli maximální rychlost. Dnes bylo přitom oficiálně oznámeno, že Monza zůstane v kalendáři Velkých cen minimálně do roku 2024. Ferrari tak o svůj domácí závod v několika nejbližších letech nepřijde.
„Jsme opravdu potěšeni, že jsme z ACI dosáhli dohody, která zaručuje, že italská Grand Prix zůstane v kalendáři minimálně do roku 2024. Jedná se o jednu ze čtyř Velkých cen, které byly součástí kalendáře už v roce 1950 a patří do něj stále. Společně s britským závodem se navíc konala po dobu všech let. Historie, vášeň a rychlost, to jsou slova, která fanoušci motoristického sportu spojují s Monzou. Pocit, jenž získáte navštívením tohoto závodu je skutečně jedinečný". Řekl šéf Formule 1 Chase Carey.
Prezident ACI Angelo Sticchi Damiani k tomu dodal „S velkým potěšením vítám dohodu mezi ACI a F1. Ta nám zaručuje, že Monza bude součástí kalendáře minimálně dalších pět let. Jde o skvělý výsledek pro ACI i pro Monzu, stejně tak pro místní region a rovněž italský sport obecně. Otevírá nám to pětiletou perspektivu, která buduje budoucnost založenou na legendární minulosti, díky niž je Monza hlavním městem světového motorsportu.“
Oznámení o prodloužení spolupráce přišlo stylově. Tento víkend je totiž na programu letošní ročník italského závodu. Favoritem je Ferrari, neboť italská pohonná jednotka je momentálně zřejmě nejvýkonnější. Od zavedení hybridní éry však na Monze dominoval Mercedes. Je tak otázkou, zda se někomu podaří sérii Stříbrných šípů přerušit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.