Max Verstappen si nic nedělá z případné penalizace, která by přišla za nasazení nového motoru. V Monze se podle něj dá předjíždět, data z Belgie o nové specifikaci jsou povzbudivá.
Honda přivezla svou 4. specifikaci letošní pohonné jednotky již minulý víkend do Spa, kde s ní závodili Alex Albon s druhým Red Bullem a Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso - jejich týmoví kolegové zůstávali u předchozí verze. Oba za to byli posláni na konec startovního roštu, thajskému jezdci se však přesto s ní povedlo dojet v závodě na pátém místě a Rus na sedmém. Tým přitom získal užitečná data o její výkonnosti.
I když zatím nic nebylo oficiálně potvrzeno, tak nyní je s novým motorem řada i na Verstappenovi a Pierrovi Gaslym. Protože svůj limit tří motorů na sezónu již vyčerpali, tak je čeká na startovním roštu tuto neděli trest.
Jak moc je pravděpodobné, že k výměně motorů u nich skutečně dojde? "Velmi. Rozhodneme se během týdne. Ale zřejmě to prodiskutujeme s Hondou a uvidíme, co si o tom myslí," odpovídá šéf Red Bull Christian Horner před další velkou cenou, jež je na programu hned tento víkend.
Data v Belgii potvrdila zlepšení, nový motor naplňuje očekáváníS novou specifikací pohonné jednotky byli ve Spa spokojeni: "Podle mě je povzbuzující, co jsme viděli v pátek - data, která jsme získali od Kvjata jezdícího s novým motorem. K pokroku rozhodně došlo a poskytuje to, co se očekává," pokračuje Horner.
V Monze kvůli nízkému přítlaku a rychlým zatáčkám před nájezdem na rovinky není úplně nejsnazší, Verstappena však ani přes to případná penalizace netrápí a zdá se, že se na nový motor těší: "Myslím, že předjíždění tam může být v pohodě."
Verstappen se penalizace a nutnosti předjíždět v Monze nebojí"Nic ještě není potvrzeno ohledně motorové penalizace, ale i když startujete zezadu, tak to podle mě není nic strašného. Víme, že tam Ferrari bude rychlé, a když budete startovat zezadu, tak první čtveřici zřejmě nedostihnete. Všechno za ní už podle mě dohonit lze," popisuje holandský jezdec.
I když Red Bull s Hondou zatím nic nepotvrdili, tak je zřejmé, že se chtějí vyhnout penalizacím v Singapuru, kde budou mít velkou šanci na vítězství, i v Suzuce, kde půjde o domácí závod japonského výrobce. A další motor do zásoby budou pro zbytek sezóny ještě rozhodně potřebovat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.