Max Verstappen si nic nedělá z případné penalizace, která by přišla za nasazení nového motoru. V Monze se podle něj dá předjíždět, data z Belgie o nové specifikaci jsou povzbudivá.
Honda přivezla svou 4. specifikaci letošní pohonné jednotky již minulý víkend do Spa, kde s ní závodili Alex Albon s druhým Red Bullem a Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso - jejich týmoví kolegové zůstávali u předchozí verze. Oba za to byli posláni na konec startovního roštu, thajskému jezdci se však přesto s ní povedlo dojet v závodě na pátém místě a Rus na sedmém. Tým přitom získal užitečná data o její výkonnosti.
I když zatím nic nebylo oficiálně potvrzeno, tak nyní je s novým motorem řada i na Verstappenovi a Pierrovi Gaslym. Protože svůj limit tří motorů na sezónu již vyčerpali, tak je čeká na startovním roštu tuto neděli trest.
Jak moc je pravděpodobné, že k výměně motorů u nich skutečně dojde? "Velmi. Rozhodneme se během týdne. Ale zřejmě to prodiskutujeme s Hondou a uvidíme, co si o tom myslí," odpovídá šéf Red Bull Christian Horner před další velkou cenou, jež je na programu hned tento víkend.
Data v Belgii potvrdila zlepšení, nový motor naplňuje očekáváníS novou specifikací pohonné jednotky byli ve Spa spokojeni: "Podle mě je povzbuzující, co jsme viděli v pátek - data, která jsme získali od Kvjata jezdícího s novým motorem. K pokroku rozhodně došlo a poskytuje to, co se očekává," pokračuje Horner.
V Monze kvůli nízkému přítlaku a rychlým zatáčkám před nájezdem na rovinky není úplně nejsnazší, Verstappena však ani přes to případná penalizace netrápí a zdá se, že se na nový motor těší: "Myslím, že předjíždění tam může být v pohodě."
Verstappen se penalizace a nutnosti předjíždět v Monze nebojí"Nic ještě není potvrzeno ohledně motorové penalizace, ale i když startujete zezadu, tak to podle mě není nic strašného. Víme, že tam Ferrari bude rychlé, a když budete startovat zezadu, tak první čtveřici zřejmě nedostihnete. Všechno za ní už podle mě dohonit lze," popisuje holandský jezdec.
I když Red Bull s Hondou zatím nic nepotvrdili, tak je zřejmé, že se chtějí vyhnout penalizacím v Singapuru, kde budou mít velkou šanci na vítězství, i v Suzuce, kde půjde o domácí závod japonského výrobce. A další motor do zásoby budou pro zbytek sezóny ještě rozhodně potřebovat.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.