Max Verstappen si nic nedělá z případné penalizace, která by přišla za nasazení nového motoru. V Monze se podle něj dá předjíždět, data z Belgie o nové specifikaci jsou povzbudivá.
Honda přivezla svou 4. specifikaci letošní pohonné jednotky již minulý víkend do Spa, kde s ní závodili Alex Albon s druhým Red Bullem a Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso - jejich týmoví kolegové zůstávali u předchozí verze. Oba za to byli posláni na konec startovního roštu, thajskému jezdci se však přesto s ní povedlo dojet v závodě na pátém místě a Rus na sedmém. Tým přitom získal užitečná data o její výkonnosti.
I když zatím nic nebylo oficiálně potvrzeno, tak nyní je s novým motorem řada i na Verstappenovi a Pierrovi Gaslym. Protože svůj limit tří motorů na sezónu již vyčerpali, tak je čeká na startovním roštu tuto neděli trest.
Jak moc je pravděpodobné, že k výměně motorů u nich skutečně dojde? "Velmi. Rozhodneme se během týdne. Ale zřejmě to prodiskutujeme s Hondou a uvidíme, co si o tom myslí," odpovídá šéf Red Bull Christian Horner před další velkou cenou, jež je na programu hned tento víkend.
Data v Belgii potvrdila zlepšení, nový motor naplňuje očekáváníS novou specifikací pohonné jednotky byli ve Spa spokojeni: "Podle mě je povzbuzující, co jsme viděli v pátek - data, která jsme získali od Kvjata jezdícího s novým motorem. K pokroku rozhodně došlo a poskytuje to, co se očekává," pokračuje Horner.
V Monze kvůli nízkému přítlaku a rychlým zatáčkám před nájezdem na rovinky není úplně nejsnazší, Verstappena však ani přes to případná penalizace netrápí a zdá se, že se na nový motor těší: "Myslím, že předjíždění tam může být v pohodě."
Verstappen se penalizace a nutnosti předjíždět v Monze nebojí"Nic ještě není potvrzeno ohledně motorové penalizace, ale i když startujete zezadu, tak to podle mě není nic strašného. Víme, že tam Ferrari bude rychlé, a když budete startovat zezadu, tak první čtveřici zřejmě nedostihnete. Všechno za ní už podle mě dohonit lze," popisuje holandský jezdec.
I když Red Bull s Hondou zatím nic nepotvrdili, tak je zřejmé, že se chtějí vyhnout penalizacím v Singapuru, kde budou mít velkou šanci na vítězství, i v Suzuce, kde půjde o domácí závod japonského výrobce. A další motor do zásoby budou pro zbytek sezóny ještě rozhodně potřebovat.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.