Max Verstappen si nic nedělá z případné penalizace, která by přišla za nasazení nového motoru. V Monze se podle něj dá předjíždět, data z Belgie o nové specifikaci jsou povzbudivá.
Honda přivezla svou 4. specifikaci letošní pohonné jednotky již minulý víkend do Spa, kde s ní závodili Alex Albon s druhým Red Bullem a Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso - jejich týmoví kolegové zůstávali u předchozí verze. Oba za to byli posláni na konec startovního roštu, thajskému jezdci se však přesto s ní povedlo dojet v závodě na pátém místě a Rus na sedmém. Tým přitom získal užitečná data o její výkonnosti.
I když zatím nic nebylo oficiálně potvrzeno, tak nyní je s novým motorem řada i na Verstappenovi a Pierrovi Gaslym. Protože svůj limit tří motorů na sezónu již vyčerpali, tak je čeká na startovním roštu tuto neděli trest.
Jak moc je pravděpodobné, že k výměně motorů u nich skutečně dojde? "Velmi. Rozhodneme se během týdne. Ale zřejmě to prodiskutujeme s Hondou a uvidíme, co si o tom myslí," odpovídá šéf Red Bull Christian Horner před další velkou cenou, jež je na programu hned tento víkend.
Data v Belgii potvrdila zlepšení, nový motor naplňuje očekáváníS novou specifikací pohonné jednotky byli ve Spa spokojeni: "Podle mě je povzbuzující, co jsme viděli v pátek - data, která jsme získali od Kvjata jezdícího s novým motorem. K pokroku rozhodně došlo a poskytuje to, co se očekává," pokračuje Horner.
V Monze kvůli nízkému přítlaku a rychlým zatáčkám před nájezdem na rovinky není úplně nejsnazší, Verstappena však ani přes to případná penalizace netrápí a zdá se, že se na nový motor těší: "Myslím, že předjíždění tam může být v pohodě."
Verstappen se penalizace a nutnosti předjíždět v Monze nebojí"Nic ještě není potvrzeno ohledně motorové penalizace, ale i když startujete zezadu, tak to podle mě není nic strašného. Víme, že tam Ferrari bude rychlé, a když budete startovat zezadu, tak první čtveřici zřejmě nedostihnete. Všechno za ní už podle mě dohonit lze," popisuje holandský jezdec.
I když Red Bull s Hondou zatím nic nepotvrdili, tak je zřejmé, že se chtějí vyhnout penalizacím v Singapuru, kde budou mít velkou šanci na vítězství, i v Suzuce, kde půjde o domácí závod japonského výrobce. A další motor do zásoby budou pro zbytek sezóny ještě rozhodně potřebovat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.