Podle McLarenu je důležité, aby byl Renault otevřený při vyšetřování a vysvětlování problémů s jeho pohonnými jednotkami v Belgii, kde kvůli nim do cíle nedojel ani jeden z oranžových vozů.
Závod Carlose Sainze skončil v podstatě ještě dříve, než začal. Potíže s motorem se objevili už při nájezdu na roštu a Španěl zůstal stát na dráze krátce po startu.
Lando Norris měl v proběhu velké ceny překvapivě dobrou rychlost a pohodlně kontroloval pátou příčku, při nájezdu do posledního kola ale jeho motor náhle vypověděl službu, a tak zůstal stát na cílové rovince. McLaren v tu dobu přesně netušil, co bylo příčinou.
"Je to pro nás zklamání mít dvě odstoupení, když jeden pilot ani nebyl schopný odstartovat. Ta situace zároveň spočívá na straně Renaultu," hodnotí šéf McLarenu Andreas Seidl.
P5 becomes P11 for @LandoNorris on a frustrating final lap at Spa The @McLarenF1 driver agonisingly missed out on a points finish, but did win most votes for Driver Of The Day #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/cvihUeWk1Y
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Renault dělá obrovské pokroky v nasazování výkonnostních vylepšení během sezóny, to je povzbudivé. Ale je to samozřejmě zklamání dostávat všechny ty penalizace a zažívat odstoupení v závodech," popisuje své rozporuplné pocity.
"Je to důležité, abychom v tom měli transparentní a otevřený vztah, abychom problémy analyzovaly a pokusili se je společně vyřešit," pokračuje šéf McLarenu, který se rozhodl před závodem vrátit ke starší B-specifikaci motoru.
Nelituje toho, že nezůstali u specifikace C? "Musíme si nejdříve počkat, nemyslím si, že by to s tím souviselo. Opět jde o spekulaci, fakt se na to musíme podívat. Podle mě to nesouviselo se specifikací motoru," odpovídá Seidl.
Norrisova pohonná jednotka navíc nebyla na konci své životnosti, před sebou měla ještě dostatečný počet kilometrů, které měla bez problému zvládnout.
McLaren tedy lituje výsledku z Belgie, kdy přišel minimálně o Norrisovo páté místo a 10 bodů. Zajímavé bylo, že v trénincích ani v kvalifikaci nebyl moc konkurenceschopný, za to v neděli byla jeho rychlost nejlepší ze zbytku pole.
"Půjde o velmi zajímavou analýzu v dalším týdnu - co bylo tím důvodem, že jsme najednou byli čtvrtým nejrychlejším autem, protože jsme to po páteční a sobotní strategii nečekali. U Landa jsme v kvalifikaci sice dosáhli pokroku a k postupu do Q3 mu scházela desetina, očekával jsem ale odlišný závod," přiznává Seidl.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.