Podle McLarenu je důležité, aby byl Renault otevřený při vyšetřování a vysvětlování problémů s jeho pohonnými jednotkami v Belgii, kde kvůli nim do cíle nedojel ani jeden z oranžových vozů.
Závod Carlose Sainze skončil v podstatě ještě dříve, než začal. Potíže s motorem se objevili už při nájezdu na roštu a Španěl zůstal stát na dráze krátce po startu.
Lando Norris měl v proběhu velké ceny překvapivě dobrou rychlost a pohodlně kontroloval pátou příčku, při nájezdu do posledního kola ale jeho motor náhle vypověděl službu, a tak zůstal stát na cílové rovince. McLaren v tu dobu přesně netušil, co bylo příčinou.
"Je to pro nás zklamání mít dvě odstoupení, když jeden pilot ani nebyl schopný odstartovat. Ta situace zároveň spočívá na straně Renaultu," hodnotí šéf McLarenu Andreas Seidl.
P5 becomes P11 for @LandoNorris on a frustrating final lap at Spa The @McLarenF1 driver agonisingly missed out on a points finish, but did win most votes for Driver Of The Day #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/cvihUeWk1Y
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Renault dělá obrovské pokroky v nasazování výkonnostních vylepšení během sezóny, to je povzbudivé. Ale je to samozřejmě zklamání dostávat všechny ty penalizace a zažívat odstoupení v závodech," popisuje své rozporuplné pocity.
"Je to důležité, abychom v tom měli transparentní a otevřený vztah, abychom problémy analyzovaly a pokusili se je společně vyřešit," pokračuje šéf McLarenu, který se rozhodl před závodem vrátit ke starší B-specifikaci motoru.
Nelituje toho, že nezůstali u specifikace C? "Musíme si nejdříve počkat, nemyslím si, že by to s tím souviselo. Opět jde o spekulaci, fakt se na to musíme podívat. Podle mě to nesouviselo se specifikací motoru," odpovídá Seidl.
Norrisova pohonná jednotka navíc nebyla na konci své životnosti, před sebou měla ještě dostatečný počet kilometrů, které měla bez problému zvládnout.
McLaren tedy lituje výsledku z Belgie, kdy přišel minimálně o Norrisovo páté místo a 10 bodů. Zajímavé bylo, že v trénincích ani v kvalifikaci nebyl moc konkurenceschopný, za to v neděli byla jeho rychlost nejlepší ze zbytku pole.
"Půjde o velmi zajímavou analýzu v dalším týdnu - co bylo tím důvodem, že jsme najednou byli čtvrtým nejrychlejším autem, protože jsme to po páteční a sobotní strategii nečekali. U Landa jsme v kvalifikaci sice dosáhli pokroku a k postupu do Q3 mu scházela desetina, očekával jsem ale odlišný závod," přiznává Seidl.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.