Podle McLarenu je důležité, aby byl Renault otevřený při vyšetřování a vysvětlování problémů s jeho pohonnými jednotkami v Belgii, kde kvůli nim do cíle nedojel ani jeden z oranžových vozů.
Závod Carlose Sainze skončil v podstatě ještě dříve, než začal. Potíže s motorem se objevili už při nájezdu na roštu a Španěl zůstal stát na dráze krátce po startu.
Lando Norris měl v proběhu velké ceny překvapivě dobrou rychlost a pohodlně kontroloval pátou příčku, při nájezdu do posledního kola ale jeho motor náhle vypověděl službu, a tak zůstal stát na cílové rovince. McLaren v tu dobu přesně netušil, co bylo příčinou.
"Je to pro nás zklamání mít dvě odstoupení, když jeden pilot ani nebyl schopný odstartovat. Ta situace zároveň spočívá na straně Renaultu," hodnotí šéf McLarenu Andreas Seidl.
P5 becomes P11 for @LandoNorris on a frustrating final lap at Spa The @McLarenF1 driver agonisingly missed out on a points finish, but did win most votes for Driver Of The Day #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/cvihUeWk1Y
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019"Renault dělá obrovské pokroky v nasazování výkonnostních vylepšení během sezóny, to je povzbudivé. Ale je to samozřejmě zklamání dostávat všechny ty penalizace a zažívat odstoupení v závodech," popisuje své rozporuplné pocity.
"Je to důležité, abychom v tom měli transparentní a otevřený vztah, abychom problémy analyzovaly a pokusili se je společně vyřešit," pokračuje šéf McLarenu, který se rozhodl před závodem vrátit ke starší B-specifikaci motoru.
Nelituje toho, že nezůstali u specifikace C? "Musíme si nejdříve počkat, nemyslím si, že by to s tím souviselo. Opět jde o spekulaci, fakt se na to musíme podívat. Podle mě to nesouviselo se specifikací motoru," odpovídá Seidl.
Norrisova pohonná jednotka navíc nebyla na konci své životnosti, před sebou měla ještě dostatečný počet kilometrů, které měla bez problému zvládnout.
McLaren tedy lituje výsledku z Belgie, kdy přišel minimálně o Norrisovo páté místo a 10 bodů. Zajímavé bylo, že v trénincích ani v kvalifikaci nebyl moc konkurenceschopný, za to v neděli byla jeho rychlost nejlepší ze zbytku pole.
"Půjde o velmi zajímavou analýzu v dalším týdnu - co bylo tím důvodem, že jsme najednou byli čtvrtým nejrychlejším autem, protože jsme to po páteční a sobotní strategii nečekali. U Landa jsme v kvalifikaci sice dosáhli pokroku a k postupu do Q3 mu scházela desetina, očekával jsem ale odlišný závod," přiznává Seidl.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.