Ferrari vládne i třetímu tréninku. Hamilton tvrdě havaroval, Ricciardo překvapil.
Třetí trénink na Velkou cenu Belgie opět přinesl slunečné počasí. Jako první si měřený čas připsal Robert Kubica s Williamsem. Brzy ho však na čele vystřídal tandem Ferrari. Mírně rychlejší byl po prvních ostrých pokusech Vettel, Leclerc ztrácel na německého jezdce necelé dvě desetiny. Provoz na trati každopádně nebyl během první části tréninkových jízd příliš hustý. Mimo Ferrari začínali všichni se svými časy pozvolněji.
Mercedes zajel svá první měřená kola až na konci první třicetiminutovky. Bottas byl třetí, Hamilton čtvrtý. Na Ferrari ztráceli oba jezdci poměrně výrazně. Max Verstappen pro změnu testoval zadní křídlo určené pro nízký přítlak.
Poklidný průběh tréninku narušil Lewis Hamilton. Ten tvrdě havaroval a volné jízdy musely být na chvíli zastaveny. Vůz Brita jevil výrazné známky poškození, je tak otázkou, zda jej tým stihne do kvalifikace opravit.
The moment final practice ended in the wall for Lewis Hamilton at Spa 💥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/M6Ar5O0I36
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019Odklízení havarovaného monopostu se protáhlo, takže třetí trénink byl restartován až 10 minut před jeho koncem. Následně začali jezdci pilovat své kvalifikační simulace. Do vedení se dostal Leclerc, dobrými koly se prezentovali také Gasly, Magnussen nebo Sainz. Verstappenovi chyběla na vedoucího Leclerca víc než jedna vteřina. Australan Ricciardo dostal Renault na průběžné čtvrté místo. Rychlá kola nezajížděl Alex Albon, jemuž patřila poslední dvacátá příčka. Velmi dobře se prezentovaly obě Alfy (8 a 9 příčka).
Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.