Mexičan Sergio Pérez svého zaměstnavatele nezmění. S Racing Pointem prodloužil svou stávající smlouvu.
To, o čem se už nějakou dobu šuškalo se dnes stalo skutečností. Jak už jsme vás odpoledne informovali Racing Point definitivně potvrdil, že jeho jezdecká sestava se ani příští rok nezmění. Barvy stáje tak nadále budou hájit Lance Stroll a Sergio Pérez. Zkušený Mexičan podepsal s týmem nový kontrakt na tři roky.
Nutno zmínit, že se to očekávalo. Sám Pérez měl značný zájem s týmem pokračovat. Změny ve vedení totiž stáji zaručily přísun nejen finančních prostředků, které ji mohou během dohledné doby posunout o dost výše. Racing Point je pro změnu spokojený s Pérezem. Mexický jezdec zná místní prostředí, podává slušné výkony, a tak byla nová smlouva prakticky jen otázkou času.
"Jsem nadšený, že jsem s tímto týmem prodloužil smlouvu o další tři roky. Spolupracujeme spolu už dlouho, a tak je to tu moje druhá rodina. Dosáhli jsme spolu velké úspěchy. Jsem fascinovaný směrem, kterým se tým vydal za posledních dvanáct měsíců. Dodává mi to sebevědomí. To nejlepší ještě zcela jistě přijde. Těším se, že během následujících let získáme hodně pódií.“ Pověděl Pérez.
„Sergia známe velmi dobře. Během let jsme mohli pozorovat, jak se z něj stává komplexní jezdec, který má velmi dobrou kvalifikační rychlost i závodní tempo. Je tedy skvělé, že jsme se dohodli na nové dlouhodobé smlouvě. Pokračujeme v růstu a vývoji, takže je důležité mít v týmu jezdce se zkušenostmi, které má Sergio.“ Přidal šéf týmu Otmar Szafnauer.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.