Druhý belgický trénink ovládlo s velkým náskokem Ferrari. Vettel svého mladšího týmového kolegu zatím nestíhá. Bottas se smlouvou v kapse začal rychleji Hamiltona, Red Bull prozatím na čelo výrazně ztrácí a McLaren mimo Top10.
Před druhým tréninkem nám náš zpravodaj přímo ze Spa sdělil zajímavosti, které zazněly na tiskové konferenci. Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer naznačil, že smlouva se Sergiem Pérezem může být prodloužena každým dnem. Čelní představitel Haasu naopak potvrdil zájem o Nica Hulkenberga, podle slov Steinera je Hulk velmi dobrý pilot… Dočkáme se zkušeného Němce za volantem amerického vozu? Stejně tak se v zákulisí spekuluje a snaze Rosse Brawna změnit formát závodního víkendu, zejména kvalifikace.
Druhý trénink se opět nesl ve znamení slunečného počasí, chtělo by se říct netypicky pro počasí v horách, které je známé svou nestálostí a proměnlivostí. Provoz byl od první vteřiny živější než během prvních tréninkových jízd. Jako první z čelních stájí zajeli svá ostrá kola jezdci Ferrari. Sebastian Vettel přitom ve svém ostrém kole mírně chyboval, a tak se na první příčku dostal jeho týmový kolega Leclerc s náskokem sedmi desetin. Třetí pozice patřila za tandemem rudých vozů Pérezovi, který tak potvrzoval dobrou formu Racing Pointu. Velmi brzy se na trať vydal George Russell, ten do prvního tréninku nezasáhnul, když musel svou sedačku uvolnit pro rezervního jezdce Williamsu Nicholase Latifiho.
Zajímavou informací je nesporně to, že jezdci Haasu a Alfy Romeo dostali nové pohonné jednotky Ferrari. Tedy specifikaci, kterou se samotné Ferrari chystá nasadit na domácí Monze.
Ale zpět k odpoledním jízdám. V průběhu času de na trať vydali další jezdci top týmů. Na čele nicméně stále zůstával Leclerc. Za ním byl s odstupem sedmnácti tisícin sekundy Verstappen. Následovalo duo Mercedesu. Lewis Hamilton si každopádně svému týmu řekl o novou přilbu, podle jeho slov měl totiž problémy s hledím. Patálie se nevyhnuly ani Verstappenovi, jenž si stěžoval na nedostatečný výkon motoru.
Kvalifikační simulace započal Romain Grosjean, který se díky svému kolu vyšvihnul na šesté místo. Brzy po něm své ostré kolo na neměkčí sadě pneumatik absolvovali také ostatní piloti. Ferrari přitom ukázalo svou sílu, neboť oba jeho jezdci tabulce časů vládli. Lépe na tom byl mladý Monačan, ten na svého kolegu disponoval náskokem šesti desetin.
Skvělé kolo zajel Kimi Raikkonen. Pilot Alfy se s novým motorem Ferrari dokázal dostat na sedmou příčku. Dokonce rozdělil jezdce Red Bullu. Pierre Gasly se zdá se nadále trápí, jeho kvalifikační simulace stačila pouze na sedmnáctou pozici. Lépe na tom byl i týmový kolega Kvyat.
Příliš neoslnil ani McLaren. Jezdci britské stáje se nedokázali dostat do nejlepší desítky. Velký rozdíl byl mezi piloty Alfy. Zatímco Raikkonen se uhnízdil na sedmém místě, jeho týmový kolega se trápil na šestnácté příčce.
V závěru tréninku ještě zachvátily vůz Sergia Péreze plameny. Dost možná si to vyžádá penalizaci na startu nedělního závodu
Belgický víkend pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.