Druhý belgický trénink ovládlo s velkým náskokem Ferrari. Vettel svého mladšího týmového kolegu zatím nestíhá. Bottas se smlouvou v kapse začal rychleji Hamiltona, Red Bull prozatím na čelo výrazně ztrácí a McLaren mimo Top10.
Před druhým tréninkem nám náš zpravodaj přímo ze Spa sdělil zajímavosti, které zazněly na tiskové konferenci. Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer naznačil, že smlouva se Sergiem Pérezem může být prodloužena každým dnem. Čelní představitel Haasu naopak potvrdil zájem o Nica Hulkenberga, podle slov Steinera je Hulk velmi dobrý pilot… Dočkáme se zkušeného Němce za volantem amerického vozu? Stejně tak se v zákulisí spekuluje a snaze Rosse Brawna změnit formát závodního víkendu, zejména kvalifikace.
Druhý trénink se opět nesl ve znamení slunečného počasí, chtělo by se říct netypicky pro počasí v horách, které je známé svou nestálostí a proměnlivostí. Provoz byl od první vteřiny živější než během prvních tréninkových jízd. Jako první z čelních stájí zajeli svá ostrá kola jezdci Ferrari. Sebastian Vettel přitom ve svém ostrém kole mírně chyboval, a tak se na první příčku dostal jeho týmový kolega Leclerc s náskokem sedmi desetin. Třetí pozice patřila za tandemem rudých vozů Pérezovi, který tak potvrzoval dobrou formu Racing Pointu. Velmi brzy se na trať vydal George Russell, ten do prvního tréninku nezasáhnul, když musel svou sedačku uvolnit pro rezervního jezdce Williamsu Nicholase Latifiho.
Zajímavou informací je nesporně to, že jezdci Haasu a Alfy Romeo dostali nové pohonné jednotky Ferrari. Tedy specifikaci, kterou se samotné Ferrari chystá nasadit na domácí Monze.
Ale zpět k odpoledním jízdám. V průběhu času de na trať vydali další jezdci top týmů. Na čele nicméně stále zůstával Leclerc. Za ním byl s odstupem sedmnácti tisícin sekundy Verstappen. Následovalo duo Mercedesu. Lewis Hamilton si každopádně svému týmu řekl o novou přilbu, podle jeho slov měl totiž problémy s hledím. Patálie se nevyhnuly ani Verstappenovi, jenž si stěžoval na nedostatečný výkon motoru.
Kvalifikační simulace započal Romain Grosjean, který se díky svému kolu vyšvihnul na šesté místo. Brzy po něm své ostré kolo na neměkčí sadě pneumatik absolvovali také ostatní piloti. Ferrari přitom ukázalo svou sílu, neboť oba jeho jezdci tabulce časů vládli. Lépe na tom byl mladý Monačan, ten na svého kolegu disponoval náskokem šesti desetin.
Skvělé kolo zajel Kimi Raikkonen. Pilot Alfy se s novým motorem Ferrari dokázal dostat na sedmou příčku. Dokonce rozdělil jezdce Red Bullu. Pierre Gasly se zdá se nadále trápí, jeho kvalifikační simulace stačila pouze na sedmnáctou pozici. Lépe na tom byl i týmový kolega Kvyat.
Příliš neoslnil ani McLaren. Jezdci britské stáje se nedokázali dostat do nejlepší desítky. Velký rozdíl byl mezi piloty Alfy. Zatímco Raikkonen se uhnízdil na sedmém místě, jeho týmový kolega se trápil na šestnácté příčce.
V závěru tréninku ještě zachvátily vůz Sergia Péreze plameny. Dost možná si to vyžádá penalizaci na startu nedělního závodu
Belgický víkend pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.