Druhý belgický trénink ovládlo s velkým náskokem Ferrari. Vettel svého mladšího týmového kolegu zatím nestíhá. Bottas se smlouvou v kapse začal rychleji Hamiltona, Red Bull prozatím na čelo výrazně ztrácí a McLaren mimo Top10.
Před druhým tréninkem nám náš zpravodaj přímo ze Spa sdělil zajímavosti, které zazněly na tiskové konferenci. Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer naznačil, že smlouva se Sergiem Pérezem může být prodloužena každým dnem. Čelní představitel Haasu naopak potvrdil zájem o Nica Hulkenberga, podle slov Steinera je Hulk velmi dobrý pilot… Dočkáme se zkušeného Němce za volantem amerického vozu? Stejně tak se v zákulisí spekuluje a snaze Rosse Brawna změnit formát závodního víkendu, zejména kvalifikace.
Druhý trénink se opět nesl ve znamení slunečného počasí, chtělo by se říct netypicky pro počasí v horách, které je známé svou nestálostí a proměnlivostí. Provoz byl od první vteřiny živější než během prvních tréninkových jízd. Jako první z čelních stájí zajeli svá ostrá kola jezdci Ferrari. Sebastian Vettel přitom ve svém ostrém kole mírně chyboval, a tak se na první příčku dostal jeho týmový kolega Leclerc s náskokem sedmi desetin. Třetí pozice patřila za tandemem rudých vozů Pérezovi, který tak potvrzoval dobrou formu Racing Pointu. Velmi brzy se na trať vydal George Russell, ten do prvního tréninku nezasáhnul, když musel svou sedačku uvolnit pro rezervního jezdce Williamsu Nicholase Latifiho.
Zajímavou informací je nesporně to, že jezdci Haasu a Alfy Romeo dostali nové pohonné jednotky Ferrari. Tedy specifikaci, kterou se samotné Ferrari chystá nasadit na domácí Monze.
Ale zpět k odpoledním jízdám. V průběhu času de na trať vydali další jezdci top týmů. Na čele nicméně stále zůstával Leclerc. Za ním byl s odstupem sedmnácti tisícin sekundy Verstappen. Následovalo duo Mercedesu. Lewis Hamilton si každopádně svému týmu řekl o novou přilbu, podle jeho slov měl totiž problémy s hledím. Patálie se nevyhnuly ani Verstappenovi, jenž si stěžoval na nedostatečný výkon motoru.
Kvalifikační simulace započal Romain Grosjean, který se díky svému kolu vyšvihnul na šesté místo. Brzy po něm své ostré kolo na neměkčí sadě pneumatik absolvovali také ostatní piloti. Ferrari přitom ukázalo svou sílu, neboť oba jeho jezdci tabulce časů vládli. Lépe na tom byl mladý Monačan, ten na svého kolegu disponoval náskokem šesti desetin.
Skvělé kolo zajel Kimi Raikkonen. Pilot Alfy se s novým motorem Ferrari dokázal dostat na sedmou příčku. Dokonce rozdělil jezdce Red Bullu. Pierre Gasly se zdá se nadále trápí, jeho kvalifikační simulace stačila pouze na sedmnáctou pozici. Lépe na tom byl i týmový kolega Kvyat.
Příliš neoslnil ani McLaren. Jezdci britské stáje se nedokázali dostat do nejlepší desítky. Velký rozdíl byl mezi piloty Alfy. Zatímco Raikkonen se uhnízdil na sedmém místě, jeho týmový kolega se trápil na šestnácté příčce.
V závěru tréninku ještě zachvátily vůz Sergia Péreze plameny. Dost možná si to vyžádá penalizaci na startu nedělního závodu
Belgický víkend pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.