První trénink v Belgii ovládlo Ferrari.
Letní přestávka končí. První trénink ve Spa si na jezdce připravil slunečné počasí. Jako první se ke svému instalačnímu kolu vydal Max Verstappen. Hned poté jej následoval Alex Albon, který si tak připsal první kilometry v Red Bullu. Řada týmů se během prvního tréninku klasicky soustředila na vyhodnocování dat a testování nových dílů. Mezi takové patřil kupříkladu Racing Point a McLaren. Poklidný začátek dopoledních jízd jako první narušil Lewis Hamilton. Ten hned při svém prvním kole hlásil svým inženýrům ztrátu výkonu. Tým Brita okamžitě povolal zpět do boxů.
O první měřený čas se postaral Nicholas Latifi, který dostal příležitost ve Williamsu. O chvíli později přišly hodiny Kvyata, žádné škody nicméně nenapáchaly. Šedesát minut před koncem úvodního tréninku začal provoz na trati houstnout. O netradiční okamžik se postaral Racing Point, přesněji řečeno vůz Lance Strolla. Kanaďanovi se při jízdě poškodil kryt motoru, diváci tak mohli vidět pohled na pohonnou jednotku Mercedes v útrobách růžového vozu.
Na čele se přitom usadili bývalí týmoví kolegové v pořadí Verstappen Ricciardo. Novic v Red Bullu Albon byl průběžné třetí s vteřinovou ztrátou na týmového kolegu. Jezdci testovali různé sady pneumatik, pole bylo v tomto ohledu rozděleno celkem rovnoměrně. I proto časy nelze brát příliš směrodatně.
Dobrým kolem se půl hodiny před koncem prezentoval Albon. Vyneslo ho na druhé místo jen dvě desetiny za Verstappenem. Naopak na voze Lewise Hamiltona se v garáži stále usilovně pracovalo. Následně zatopilo pod kotlem Ferrari. Italské stáji by měl motorově náročný okruh vyhovovat, částečně to dost možná naznačili její piloti už během prvních tréninkových jízd, když se 25 minut před jejich koncem dostali do čela. V pořadí Vettel Leclerc. Mercedes měl však nazuty tvrdší pneumatiky. Pozitivum pro Stříbrné šípy rozhodně byl opravený vůz Hamiltona. Brit se na trať dostal v závěrečné fázi dopoledního programu.
Velmi dobře se ukazoval Racing Point, solidní časy zajížděl také Renault. Naopak pomyslná pšenka zatím příliš nekvetla Alfě Romeo ani Haasu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.