První trénink v Belgii ovládlo Ferrari.
Letní přestávka končí. První trénink ve Spa si na jezdce připravil slunečné počasí. Jako první se ke svému instalačnímu kolu vydal Max Verstappen. Hned poté jej následoval Alex Albon, který si tak připsal první kilometry v Red Bullu. Řada týmů se během prvního tréninku klasicky soustředila na vyhodnocování dat a testování nových dílů. Mezi takové patřil kupříkladu Racing Point a McLaren. Poklidný začátek dopoledních jízd jako první narušil Lewis Hamilton. Ten hned při svém prvním kole hlásil svým inženýrům ztrátu výkonu. Tým Brita okamžitě povolal zpět do boxů.
O první měřený čas se postaral Nicholas Latifi, který dostal příležitost ve Williamsu. O chvíli později přišly hodiny Kvyata, žádné škody nicméně nenapáchaly. Šedesát minut před koncem úvodního tréninku začal provoz na trati houstnout. O netradiční okamžik se postaral Racing Point, přesněji řečeno vůz Lance Strolla. Kanaďanovi se při jízdě poškodil kryt motoru, diváci tak mohli vidět pohled na pohonnou jednotku Mercedes v útrobách růžového vozu.
Na čele se přitom usadili bývalí týmoví kolegové v pořadí Verstappen Ricciardo. Novic v Red Bullu Albon byl průběžné třetí s vteřinovou ztrátou na týmového kolegu. Jezdci testovali různé sady pneumatik, pole bylo v tomto ohledu rozděleno celkem rovnoměrně. I proto časy nelze brát příliš směrodatně.
Dobrým kolem se půl hodiny před koncem prezentoval Albon. Vyneslo ho na druhé místo jen dvě desetiny za Verstappenem. Naopak na voze Lewise Hamiltona se v garáži stále usilovně pracovalo. Následně zatopilo pod kotlem Ferrari. Italské stáji by měl motorově náročný okruh vyhovovat, částečně to dost možná naznačili její piloti už během prvních tréninkových jízd, když se 25 minut před jejich koncem dostali do čela. V pořadí Vettel Leclerc. Mercedes měl však nazuty tvrdší pneumatiky. Pozitivum pro Stříbrné šípy rozhodně byl opravený vůz Hamiltona. Brit se na trať dostal v závěrečné fázi dopoledního programu.
Velmi dobře se ukazoval Racing Point, solidní časy zajížděl také Renault. Naopak pomyslná pšenka zatím příliš nekvetla Alfě Romeo ani Haasu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.