Škatulata na jezdeckém poli se v půlce sezóny rozjíždějí a po dnešním oznámení o setrvání Valtteriho Bottase v Mercedesu se tímto dveře v mistrovské stáji zavřely pro Estebana Ocona. Francouz ale nemusí příliš smutnit, protože pokračovat v další aktivní jezdecké kariéře může u Renaultu. Tedy od příští sezóny Francouz ve francouzském týmu...
Esteban Ocon působí v letošní sezóně v roli rezervního a testovacího jezdce u úřadujících šampionů od Mercedesu. Po dnešním ohlášení se stane od příští sezóny týmovým kolegou Daniela Ricciarda u Renaultu. Francouzův kontrakt by měl být víceletého charakteru. Z kola ven jde naopak současný pilot francouzské stáje Nico Hülkenberg.
Prostředí Renaultu již Ocon zná, v roce 2016 pracoval i v jejich službách jako testovací jezdec, než dostal příležitost v ostrém závodním režimu u Force Indie, nynější stáje Racing Point. Tam ovšem koncem loňské sezóny po finančním vstupu Lawrence Strolla a následném angažmá jeho syna Lance po boku Sergia Péreze o místo přišel.
"V první řadě a především jsem velmi hrdý, že se stanu jezdcem Renaultu," říká francouzský jezdec. "V Enstone jsem vyrostl, v roce 2010 jsem začínal s Lotusem a pak s Renaultem. Jsem tomuto týmu a každému, kdo tam pracuje velice oddán, to oni byli těmi, co mi do nejvyšší úrovně motorsportu otevřeli dveře. Za druhé mám radost, že tým s vysokými ambicemi mi nabídl příležitost opět prokázat mé schopnosti na nejvyšší úrovni F1. Je to zodpovědnost, kterou beru velmi vážně. Důvěru, kterou ve mně mají, abych pomohl v pokroku týmu je velmi pozitivním tlakem a těším se, až ze sebe dostanu to nejlepší."
"Jsme velmi rádi, že další dvě sezóny budeme pracovat s Estebanem," říká šéf stáje Renault Cyril Abiteboul. "Během své kariéry v F1 prožil Esteban ve sportu vzestupy a pády a plně pochopil nutnost chopit se každé možné šance. Kromě svého vrozeného talentu bude Estebanovým cílem zaměřit svou vnitřní energii a jízdu, což se obojí vygradovalo tím, jak byl rok mimo závodění. Pak je na nás tyto dvě věci vnést do další fáze pokroku týmu. Prokázal svou schopnost bodovat, je skvělým profesionálem na trati i mimo ní, navíc jeho zkušenosti z poslední doby jakožto rezervního pilota u současných mistrů světa bude hodnotným přínosem k rozvoji našeho celého týmu."
"Rád bych Nicovi za jeho ohromné úsilí a nesmírný přínos k našemu pokroku během posledních tří sezón poděkoval," dodává Abiteboul také na adresu jejich německého jezdce. "Když se k nám Nico rozhodl přidat, tým byl devátý. Loni nás dostal na čtvrté místo a v šampionátu mezi jezdci skončil sedmý. Blížící se konec jeho smlouvy činil toto rozhodnutí těžkým, jelikož Nico byl pilířem našeho pokroku. První část této sezóny byla náročnější, ale vím, že s ním můžeme počítat a společně to zmáknout v průběhu druhé poloviny roku."
Takže Nico Hülkenberg bude muset na konci sezóny své místo, kam nastoupil v roce 2017 opustit a bude nucen si hledat případné útočiště jinde. Aktuálně se spekuluje o možnosti jeho angažmá u americké stáje Haas, kde má svou závodní sedačku v ohrožení Romain Grosjean. Kde nakonec obecně uznávaný jezdec, jenž má na svém kontě i vítězství z Le Mans zakotví, ukáže blízká budoucnost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.