Škatulata na jezdeckém poli se v půlce sezóny rozjíždějí a po dnešním oznámení o setrvání Valtteriho Bottase v Mercedesu se tímto dveře v mistrovské stáji zavřely pro Estebana Ocona. Francouz ale nemusí příliš smutnit, protože pokračovat v další aktivní jezdecké kariéře může u Renaultu. Tedy od příští sezóny Francouz ve francouzském týmu...
Esteban Ocon působí v letošní sezóně v roli rezervního a testovacího jezdce u úřadujících šampionů od Mercedesu. Po dnešním ohlášení se stane od příští sezóny týmovým kolegou Daniela Ricciarda u Renaultu. Francouzův kontrakt by měl být víceletého charakteru. Z kola ven jde naopak současný pilot francouzské stáje Nico Hülkenberg.
Prostředí Renaultu již Ocon zná, v roce 2016 pracoval i v jejich službách jako testovací jezdec, než dostal příležitost v ostrém závodním režimu u Force Indie, nynější stáje Racing Point. Tam ovšem koncem loňské sezóny po finančním vstupu Lawrence Strolla a následném angažmá jeho syna Lance po boku Sergia Péreze o místo přišel.
"V první řadě a především jsem velmi hrdý, že se stanu jezdcem Renaultu," říká francouzský jezdec. "V Enstone jsem vyrostl, v roce 2010 jsem začínal s Lotusem a pak s Renaultem. Jsem tomuto týmu a každému, kdo tam pracuje velice oddán, to oni byli těmi, co mi do nejvyšší úrovně motorsportu otevřeli dveře. Za druhé mám radost, že tým s vysokými ambicemi mi nabídl příležitost opět prokázat mé schopnosti na nejvyšší úrovni F1. Je to zodpovědnost, kterou beru velmi vážně. Důvěru, kterou ve mně mají, abych pomohl v pokroku týmu je velmi pozitivním tlakem a těším se, až ze sebe dostanu to nejlepší."
"Jsme velmi rádi, že další dvě sezóny budeme pracovat s Estebanem," říká šéf stáje Renault Cyril Abiteboul. "Během své kariéry v F1 prožil Esteban ve sportu vzestupy a pády a plně pochopil nutnost chopit se každé možné šance. Kromě svého vrozeného talentu bude Estebanovým cílem zaměřit svou vnitřní energii a jízdu, což se obojí vygradovalo tím, jak byl rok mimo závodění. Pak je na nás tyto dvě věci vnést do další fáze pokroku týmu. Prokázal svou schopnost bodovat, je skvělým profesionálem na trati i mimo ní, navíc jeho zkušenosti z poslední doby jakožto rezervního pilota u současných mistrů světa bude hodnotným přínosem k rozvoji našeho celého týmu."
"Rád bych Nicovi za jeho ohromné úsilí a nesmírný přínos k našemu pokroku během posledních tří sezón poděkoval," dodává Abiteboul také na adresu jejich německého jezdce. "Když se k nám Nico rozhodl přidat, tým byl devátý. Loni nás dostal na čtvrté místo a v šampionátu mezi jezdci skončil sedmý. Blížící se konec jeho smlouvy činil toto rozhodnutí těžkým, jelikož Nico byl pilířem našeho pokroku. První část této sezóny byla náročnější, ale vím, že s ním můžeme počítat a společně to zmáknout v průběhu druhé poloviny roku."
Takže Nico Hülkenberg bude muset na konci sezóny své místo, kam nastoupil v roce 2017 opustit a bude nucen si hledat případné útočiště jinde. Aktuálně se spekuluje o možnosti jeho angažmá u americké stáje Haas, kde má svou závodní sedačku v ohrožení Romain Grosjean. Kde nakonec obecně uznávaný jezdec, jenž má na svém kontě i vítězství z Le Mans zakotví, ukáže blízká budoucnost.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.