Škatulata na jezdeckém poli se v půlce sezóny rozjíždějí a po dnešním oznámení o setrvání Valtteriho Bottase v Mercedesu se tímto dveře v mistrovské stáji zavřely pro Estebana Ocona. Francouz ale nemusí příliš smutnit, protože pokračovat v další aktivní jezdecké kariéře může u Renaultu. Tedy od příští sezóny Francouz ve francouzském týmu...
Esteban Ocon působí v letošní sezóně v roli rezervního a testovacího jezdce u úřadujících šampionů od Mercedesu. Po dnešním ohlášení se stane od příští sezóny týmovým kolegou Daniela Ricciarda u Renaultu. Francouzův kontrakt by měl být víceletého charakteru. Z kola ven jde naopak současný pilot francouzské stáje Nico Hülkenberg.
Prostředí Renaultu již Ocon zná, v roce 2016 pracoval i v jejich službách jako testovací jezdec, než dostal příležitost v ostrém závodním režimu u Force Indie, nynější stáje Racing Point. Tam ovšem koncem loňské sezóny po finančním vstupu Lawrence Strolla a následném angažmá jeho syna Lance po boku Sergia Péreze o místo přišel.
"V první řadě a především jsem velmi hrdý, že se stanu jezdcem Renaultu," říká francouzský jezdec. "V Enstone jsem vyrostl, v roce 2010 jsem začínal s Lotusem a pak s Renaultem. Jsem tomuto týmu a každému, kdo tam pracuje velice oddán, to oni byli těmi, co mi do nejvyšší úrovně motorsportu otevřeli dveře. Za druhé mám radost, že tým s vysokými ambicemi mi nabídl příležitost opět prokázat mé schopnosti na nejvyšší úrovni F1. Je to zodpovědnost, kterou beru velmi vážně. Důvěru, kterou ve mně mají, abych pomohl v pokroku týmu je velmi pozitivním tlakem a těším se, až ze sebe dostanu to nejlepší."
"Jsme velmi rádi, že další dvě sezóny budeme pracovat s Estebanem," říká šéf stáje Renault Cyril Abiteboul. "Během své kariéry v F1 prožil Esteban ve sportu vzestupy a pády a plně pochopil nutnost chopit se každé možné šance. Kromě svého vrozeného talentu bude Estebanovým cílem zaměřit svou vnitřní energii a jízdu, což se obojí vygradovalo tím, jak byl rok mimo závodění. Pak je na nás tyto dvě věci vnést do další fáze pokroku týmu. Prokázal svou schopnost bodovat, je skvělým profesionálem na trati i mimo ní, navíc jeho zkušenosti z poslední doby jakožto rezervního pilota u současných mistrů světa bude hodnotným přínosem k rozvoji našeho celého týmu."
"Rád bych Nicovi za jeho ohromné úsilí a nesmírný přínos k našemu pokroku během posledních tří sezón poděkoval," dodává Abiteboul také na adresu jejich německého jezdce. "Když se k nám Nico rozhodl přidat, tým byl devátý. Loni nás dostal na čtvrté místo a v šampionátu mezi jezdci skončil sedmý. Blížící se konec jeho smlouvy činil toto rozhodnutí těžkým, jelikož Nico byl pilířem našeho pokroku. První část této sezóny byla náročnější, ale vím, že s ním můžeme počítat a společně to zmáknout v průběhu druhé poloviny roku."
Takže Nico Hülkenberg bude muset na konci sezóny své místo, kam nastoupil v roce 2017 opustit a bude nucen si hledat případné útočiště jinde. Aktuálně se spekuluje o možnosti jeho angažmá u americké stáje Haas, kde má svou závodní sedačku v ohrožení Romain Grosjean. Kde nakonec obecně uznávaný jezdec, jenž má na svém kontě i vítězství z Le Mans zakotví, ukáže blízká budoucnost.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.