Ferrari stále čeká na své první letošní vítězství. Motorově náročná trať v Belgii by mu měla vyhovovat. Dočkají se v Maranellu svého triumfu?
Letní přestávka končí. Již tento víkend se monoposty Formule 1 opět přihlásí o slovo. Stane se tak na legendárním belgickém okruhu ve Spa. Ten je pro spoustu pilotů tím vůbec nejoblíbenějším v celém kalendáři. Zároveň zde nalezneme několik ikonických pasáží, za všechny jmenujme proslulou Eau Rouge.
Trať je rovněž velmi dlouhá i to je jejím specifikem. Její vlastnosti vyžadují výkonnou a efektivní pohonnou jednotku, především v prvním a třetím sektoru. Ten druhý klade pro změnu značný důraz na dobré vyvážení a celkovou stabilitu monopostu. Specifikace okruhu by měla vyhovovat Ferrari. Italský tým letos disponuje zřejmě nejlepším motorem, který by mu mohl zajistit patřičnou výhodu.
Scuderia přitom stále čeká na své první letošní vítězství
. „Spa je jednou z největších závodních tratí. Je tedy fajn zde závodit po letní přestávce. Je to vždy působivé, když si uvědomíte, jak rychle mohou současné vozy projíždět zatáčkami. Řekl bych, že na žádné jiné trati není vnímání tohoto faktu tak zřejmé. Mám na mysli zejména Eau Rouge. Je to velmi náročná pasáž, zejména v prvních několika kolech, s každým dalším kolem si na to však váš krk zvyká. Je důležité, abyste z prvního kvalifikačního kola dostali maximum, trať je tu velmi dlouhá, takže když se to nepovede může vám to pak celou kvalifikaci narušit.“ Zmiňuje své postřehy Charles Leclerc.
Také Sebastian Vettel má Spa rád. „Je to legendární okruh. Jeden z mých nejoblíbenějších. Je výjimečný se všemi jeho stoupáními a klesáními. Také s částmi, které vedou více či méně lesem. Je jasné, že i tento okruh se během let změnil. Stejně jako auta, která dnes řídíme. Dnes jsou oproti dřívějšku některé zatáčky možná snazší, protože máme na voze propracovanější prvky aerodynamiky, každopádně je nemožné to tu nemilovat.“
Šéf rýmu Mattia Binotto dodal, že se stáj pod jeho vedením bude soustředit na nalezení optimálního nastavení, které bude spočívat v kompromisu mezi maximální rychlostí a požadovanou úrovní přítlaku: „Uděláme maximum pro dobrý výsledek, budeme bojovat víc než kdy jindy.“
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.