Ferrari stále čeká na své první letošní vítězství. Motorově náročná trať v Belgii by mu měla vyhovovat. Dočkají se v Maranellu svého triumfu?
Letní přestávka končí. Již tento víkend se monoposty Formule 1 opět přihlásí o slovo. Stane se tak na legendárním belgickém okruhu ve Spa. Ten je pro spoustu pilotů tím vůbec nejoblíbenějším v celém kalendáři. Zároveň zde nalezneme několik ikonických pasáží, za všechny jmenujme proslulou Eau Rouge.
Trať je rovněž velmi dlouhá i to je jejím specifikem. Její vlastnosti vyžadují výkonnou a efektivní pohonnou jednotku, především v prvním a třetím sektoru. Ten druhý klade pro změnu značný důraz na dobré vyvážení a celkovou stabilitu monopostu. Specifikace okruhu by měla vyhovovat Ferrari. Italský tým letos disponuje zřejmě nejlepším motorem, který by mu mohl zajistit patřičnou výhodu.
Scuderia přitom stále čeká na své první letošní vítězství
. „Spa je jednou z největších závodních tratí. Je tedy fajn zde závodit po letní přestávce. Je to vždy působivé, když si uvědomíte, jak rychle mohou současné vozy projíždět zatáčkami. Řekl bych, že na žádné jiné trati není vnímání tohoto faktu tak zřejmé. Mám na mysli zejména Eau Rouge. Je to velmi náročná pasáž, zejména v prvních několika kolech, s každým dalším kolem si na to však váš krk zvyká. Je důležité, abyste z prvního kvalifikačního kola dostali maximum, trať je tu velmi dlouhá, takže když se to nepovede může vám to pak celou kvalifikaci narušit.“ Zmiňuje své postřehy Charles Leclerc.
Také Sebastian Vettel má Spa rád. „Je to legendární okruh. Jeden z mých nejoblíbenějších. Je výjimečný se všemi jeho stoupáními a klesáními. Také s částmi, které vedou více či méně lesem. Je jasné, že i tento okruh se během let změnil. Stejně jako auta, která dnes řídíme. Dnes jsou oproti dřívějšku některé zatáčky možná snazší, protože máme na voze propracovanější prvky aerodynamiky, každopádně je nemožné to tu nemilovat.“
Šéf rýmu Mattia Binotto dodal, že se stáj pod jeho vedením bude soustředit na nalezení optimálního nastavení, které bude spočívat v kompromisu mezi maximální rychlostí a požadovanou úrovní přítlaku: „Uděláme maximum pro dobrý výsledek, budeme bojovat víc než kdy jindy.“
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.