Ferrari stále čeká na své první letošní vítězství. Motorově náročná trať v Belgii by mu měla vyhovovat. Dočkají se v Maranellu svého triumfu?
Letní přestávka končí. Již tento víkend se monoposty Formule 1 opět přihlásí o slovo. Stane se tak na legendárním belgickém okruhu ve Spa. Ten je pro spoustu pilotů tím vůbec nejoblíbenějším v celém kalendáři. Zároveň zde nalezneme několik ikonických pasáží, za všechny jmenujme proslulou Eau Rouge.
Trať je rovněž velmi dlouhá i to je jejím specifikem. Její vlastnosti vyžadují výkonnou a efektivní pohonnou jednotku, především v prvním a třetím sektoru. Ten druhý klade pro změnu značný důraz na dobré vyvážení a celkovou stabilitu monopostu. Specifikace okruhu by měla vyhovovat Ferrari. Italský tým letos disponuje zřejmě nejlepším motorem, který by mu mohl zajistit patřičnou výhodu.
Scuderia přitom stále čeká na své první letošní vítězství
. „Spa je jednou z největších závodních tratí. Je tedy fajn zde závodit po letní přestávce. Je to vždy působivé, když si uvědomíte, jak rychle mohou současné vozy projíždět zatáčkami. Řekl bych, že na žádné jiné trati není vnímání tohoto faktu tak zřejmé. Mám na mysli zejména Eau Rouge. Je to velmi náročná pasáž, zejména v prvních několika kolech, s každým dalším kolem si na to však váš krk zvyká. Je důležité, abyste z prvního kvalifikačního kola dostali maximum, trať je tu velmi dlouhá, takže když se to nepovede může vám to pak celou kvalifikaci narušit.“ Zmiňuje své postřehy Charles Leclerc.
Také Sebastian Vettel má Spa rád. „Je to legendární okruh. Jeden z mých nejoblíbenějších. Je výjimečný se všemi jeho stoupáními a klesáními. Také s částmi, které vedou více či méně lesem. Je jasné, že i tento okruh se během let změnil. Stejně jako auta, která dnes řídíme. Dnes jsou oproti dřívějšku některé zatáčky možná snazší, protože máme na voze propracovanější prvky aerodynamiky, každopádně je nemožné to tu nemilovat.“
Šéf rýmu Mattia Binotto dodal, že se stáj pod jeho vedením bude soustředit na nalezení optimálního nastavení, které bude spočívat v kompromisu mezi maximální rychlostí a požadovanou úrovní přítlaku: „Uděláme maximum pro dobrý výsledek, budeme bojovat víc než kdy jindy.“
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.