Red Bull připravil Formuli 1 letní šok, když prohodil Alexe Albona a Pierre Gaslyho. Jak vnímá mladý Thajec blížící se debut za volantem špičkového vozu?
Během letní přestávky zasáhl Formuli 1 zřídka vídaný šok. Red Bull se rozhodl prohodit své piloty, když Pierre Gaslyho poslal zpět do Toro Rosso načež Alex Albon byl povýšen do prvního týmu. Důvod? Neuspokojivé výkony francouzského jezdce. Ten prakticky neustále nestíhal svému týmovému kolegovi Verstappenovi. Zatímco Holanďan bojuje o vítězství v závodech, Gasly živořil a jeho soupeři byly většinu času týmy ze středu pole.
Nyní se s napětím očekává, jak si na horké sedačce povede Alex Albon. Třiadvacetiletý závodník letos krouží v královně motorsportu svoji první sezonu a asi nikdo nečekal, že by laso z top týmu mohlo přijít tak brzy. Londýňan jehož brzy čeká první start v novém týmu si to uvědomuje. „Málo jezdců, kteří působí v F1 má možnost řídit vůz schopný vyhrávat závody tak brzy. Takže je to velká čest, že mohu závodit pro Red Bull. Navíc továrna je blízko mému domu, což je velmi pozitivní.“ Vtipkuje Albon. „Je to každopádně výrazný krok, velká příležitost“, pokračuje vážnější notou.
A jaká má novic u rakouského týmu očekávání? „Víme, čeho je toto auto schopné. Viděli jsme, co s ním Max v tomto roce dokázal. Chci vidět jaké je to ve srovnání s tím na co jsem zvyklý. Nicméně je jasné, že tento víkend bude můj první v novém monopostu půjde tedy hlavně o proces učení a zlepšování se. Zcela jistě mám ještě v tomto ohledu na co přijít."
Aex Albon si je vědom pozornosti a tlaku, jemuž bude u nového týmu vystaven. Jeho odhodlání to však nijak nesnižuje. Podle svých slov se bude soustředit pouze na práci, kterou má ve Spa odvést. Zároveň se bude snažit pozorovat věci kolem sebe a co nejvíc se naučit.
„Je to velký skok, jak už jsem řekl. Ale nebojím se toho. Mám pocit, že už jsem si těmito skoky prošel, zvládl je a využil příležitostí, které se mi naskytly. Nebojím se toho. Budu se snažit být co nejvíce připravený, abych měl silnou druhou polovinu roku,“ Je optimista.
Jeho vyhlídky před Spa jsou opatrné. Uvědomuje si složitosti svého úkolu, takže se drží raději při zemi. Zároveň Albon poukazuje na nestálost belgického počasí, právě to by mu mohlo v Ardenách poskytnout vítanou možnost zazářit.
Do konce sezony přitom pravděpodobně půjde o nejdůležitější období dosavadní kariéry mladého Thajce. Red Bull se totiž nechal slyšet, že právě na základě těchto Velkých cen rozhodne o majiteli druhé sedačky pro následující ročník. Obstojí?
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.