Red Bull připravil Formuli 1 letní šok, když prohodil Alexe Albona a Pierre Gaslyho. Jak vnímá mladý Thajec blížící se debut za volantem špičkového vozu?
Během letní přestávky zasáhl Formuli 1 zřídka vídaný šok. Red Bull se rozhodl prohodit své piloty, když Pierre Gaslyho poslal zpět do Toro Rosso načež Alex Albon byl povýšen do prvního týmu. Důvod? Neuspokojivé výkony francouzského jezdce. Ten prakticky neustále nestíhal svému týmovému kolegovi Verstappenovi. Zatímco Holanďan bojuje o vítězství v závodech, Gasly živořil a jeho soupeři byly většinu času týmy ze středu pole.
Nyní se s napětím očekává, jak si na horké sedačce povede Alex Albon. Třiadvacetiletý závodník letos krouží v královně motorsportu svoji první sezonu a asi nikdo nečekal, že by laso z top týmu mohlo přijít tak brzy. Londýňan jehož brzy čeká první start v novém týmu si to uvědomuje. „Málo jezdců, kteří působí v F1 má možnost řídit vůz schopný vyhrávat závody tak brzy. Takže je to velká čest, že mohu závodit pro Red Bull. Navíc továrna je blízko mému domu, což je velmi pozitivní.“ Vtipkuje Albon. „Je to každopádně výrazný krok, velká příležitost“, pokračuje vážnější notou.
A jaká má novic u rakouského týmu očekávání? „Víme, čeho je toto auto schopné. Viděli jsme, co s ním Max v tomto roce dokázal. Chci vidět jaké je to ve srovnání s tím na co jsem zvyklý. Nicméně je jasné, že tento víkend bude můj první v novém monopostu půjde tedy hlavně o proces učení a zlepšování se. Zcela jistě mám ještě v tomto ohledu na co přijít."
Aex Albon si je vědom pozornosti a tlaku, jemuž bude u nového týmu vystaven. Jeho odhodlání to však nijak nesnižuje. Podle svých slov se bude soustředit pouze na práci, kterou má ve Spa odvést. Zároveň se bude snažit pozorovat věci kolem sebe a co nejvíc se naučit.
„Je to velký skok, jak už jsem řekl. Ale nebojím se toho. Mám pocit, že už jsem si těmito skoky prošel, zvládl je a využil příležitostí, které se mi naskytly. Nebojím se toho. Budu se snažit být co nejvíce připravený, abych měl silnou druhou polovinu roku,“ Je optimista.
Jeho vyhlídky před Spa jsou opatrné. Uvědomuje si složitosti svého úkolu, takže se drží raději při zemi. Zároveň Albon poukazuje na nestálost belgického počasí, právě to by mu mohlo v Ardenách poskytnout vítanou možnost zazářit.
Do konce sezony přitom pravděpodobně půjde o nejdůležitější období dosavadní kariéry mladého Thajce. Red Bull se totiž nechal slyšet, že právě na základě těchto Velkých cen rozhodne o majiteli druhé sedačky pro následující ročník. Obstojí?
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.