Red Bull připravil Formuli 1 letní šok, když prohodil Alexe Albona a Pierre Gaslyho. Jak vnímá mladý Thajec blížící se debut za volantem špičkového vozu?
Během letní přestávky zasáhl Formuli 1 zřídka vídaný šok. Red Bull se rozhodl prohodit své piloty, když Pierre Gaslyho poslal zpět do Toro Rosso načež Alex Albon byl povýšen do prvního týmu. Důvod? Neuspokojivé výkony francouzského jezdce. Ten prakticky neustále nestíhal svému týmovému kolegovi Verstappenovi. Zatímco Holanďan bojuje o vítězství v závodech, Gasly živořil a jeho soupeři byly většinu času týmy ze středu pole.
Nyní se s napětím očekává, jak si na horké sedačce povede Alex Albon. Třiadvacetiletý závodník letos krouží v královně motorsportu svoji první sezonu a asi nikdo nečekal, že by laso z top týmu mohlo přijít tak brzy. Londýňan jehož brzy čeká první start v novém týmu si to uvědomuje. „Málo jezdců, kteří působí v F1 má možnost řídit vůz schopný vyhrávat závody tak brzy. Takže je to velká čest, že mohu závodit pro Red Bull. Navíc továrna je blízko mému domu, což je velmi pozitivní.“ Vtipkuje Albon. „Je to každopádně výrazný krok, velká příležitost“, pokračuje vážnější notou.
A jaká má novic u rakouského týmu očekávání? „Víme, čeho je toto auto schopné. Viděli jsme, co s ním Max v tomto roce dokázal. Chci vidět jaké je to ve srovnání s tím na co jsem zvyklý. Nicméně je jasné, že tento víkend bude můj první v novém monopostu půjde tedy hlavně o proces učení a zlepšování se. Zcela jistě mám ještě v tomto ohledu na co přijít."
Aex Albon si je vědom pozornosti a tlaku, jemuž bude u nového týmu vystaven. Jeho odhodlání to však nijak nesnižuje. Podle svých slov se bude soustředit pouze na práci, kterou má ve Spa odvést. Zároveň se bude snažit pozorovat věci kolem sebe a co nejvíc se naučit.
„Je to velký skok, jak už jsem řekl. Ale nebojím se toho. Mám pocit, že už jsem si těmito skoky prošel, zvládl je a využil příležitostí, které se mi naskytly. Nebojím se toho. Budu se snažit být co nejvíce připravený, abych měl silnou druhou polovinu roku,“ Je optimista.
Jeho vyhlídky před Spa jsou opatrné. Uvědomuje si složitosti svého úkolu, takže se drží raději při zemi. Zároveň Albon poukazuje na nestálost belgického počasí, právě to by mu mohlo v Ardenách poskytnout vítanou možnost zazářit.
Do konce sezony přitom pravděpodobně půjde o nejdůležitější období dosavadní kariéry mladého Thajce. Red Bull se totiž nechal slyšet, že právě na základě těchto Velkých cen rozhodne o majiteli druhé sedačky pro následující ročník. Obstojí?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.