Mattia Binotto hodnotí první polovinu sezony v podání Charlesa Leclerca. Co ho na výkonech monackého mladíka nejvíce překvapilo?
Ferrari se před letošní sezonou odhodlalo k odvážnému kroku, když vedle Sebastiana Vettela angažovalo mladého Charlesa Leclerca. Stáj z Maranella přitom historicky upřednostňuje zkušené piloty. Pro mladého Monačana je to letos však teprve druhá sezona ve Formuli 1. Leclerc ovšem loni zazářil u Sauberu, což mu otevřelo dveře do Ferrari, kde nahradil Kimi Raikkonena.
Mnozí odborníci i fanoušci tento krok zpochybňovali. Nyní je však jasné, že monacký jezdec roli u top týmu zvládá velmi obstojně. Svou spokojenost potvrdil rovněž šéf týmu Mattia Binotto. „Když se podívám na první polovinu sezony, myslím, že Charlesův vývoj vypadá velmi pozitivně. Zpočátku na něj bylo vyvíjeno mnoho tlaku, protože se stal pilotem Ferrari. Řekl bych každopádně, že se dokáže poučit ze svých chyb, což je dost možná ještě důležitější než talent. Jeho spolupráce s týmem a to, jak nám pomáhá při vývoji vozu se taktéž zlepšuje každým dnem. To je dalším pozitivem první poloviny sezony.“ Říká šéf Ferrari.
Leclerc měl už dvakrát v dosavadním průběhu sezony velmi blízko ke svému prvnímu vítězství. V Bahrajnu mu však vystavila stopku v cestě za prvním triumfem technika, v Rakousku to byl pro změnu Max Verstappen. Ideální příležitost na protržení letošní smůly bude mít nejen Leclerc, ale i Ferrari patrně během následujících dvou závodů. To jsou na programu dva okruhy, na nichž hraje zásadní roli výkon motoru, tedy nejsilnější zbraň italské stáje. Právě Monačan testoval ještě před letní přestávkou upravený balík pro Spa a zejména Monzu, která je domácím závodem rudých vozů.
„Jeho talent jsme znali, věděli jsme, jak je silný například při útočení či při bránění. Pokud nás něco překvapilo, tak to je míra jeho zlepšování se. To, jakým způsobem se dokáže zlepšovat závod od závodu.“ Ukončil Mattia Binotto.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.