Novináři se zeptali šéfa Mercedesu na možnost angažování Fernanda Alonsa. Jak boss mistrovské stáje odpověděl?
Fernando Alonso je bezpochyby jedním z nejtalentovanějších jezdců současnosti. Osmatřicetiletý Španěl sice už ve Formuli 1 nepůsobí, nicméně zvěsti či dohady o jeho možném návratu do královny motorsportu neutichají. Dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 s Renaultem se však momentálně připravuje na svou další anabázi, když má v plánu vyzkoušet slavný Dakar.
To nicméně nebrání novinářům, aby sondovali jeho šance na návrat do F1. Těmto otázkám byl během nedávné doby podroben i šéf Mercedesu Toto Wolff. „Fernando je bezpochyby jedním z nejsilnějších jezdců. Ale po jeho dobrodružství s Ferrari je to dlouho, co měl možnost řídit konkurenceschopný vůz. Někdy nestačí, abyste byli dobří v řízení, ale musíte mít také ty správné podmínky. A všechny top týmy už mají své týmové jedničky stanovené.“
Rakušan, který stojí v čele dominantní stáje posledních sezon tak angažování Alonsa vyloučil. „Nechceme mít tandem Hamilton – Alonso, protože nechceme opakovat určité příběhy, které se staly v McLarenu.“ Dal Wolff jasně najevo svůj postoj.
Vypadá to tedy, že se španělský veterán bude muset poohlížet po jiných možnostech. Neboť sám řekl, že jeho návrat do F1 připadá do úvahy pouze pokud bude mít k dispozici konkurenceschopný vůz. Zatím poslední Alonsovo vítězství ve Formuli 1 se váže k roku 2013. Tehdy Španěl triumfoval ještě coby pilot Ferrari. Pak následovaly protrápené sezony s McLarenem a na konci minulého ročníku odchod ze seriálu Velkých cen.
Vrátí se do něj ještě někdy? Budoucnost ukáže.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.