Okolo Micka Schumachera je přirozeně soustředěno mnoho pozornosti. Mladý Němec dokázal v posledním závodě F2 na Hungaroringu získat svůj první triumf v tomto šampionátu. Cítí se být připraven na F1?
Syn sedminásobného mistra světa Formule 1 Michaela Schumachera Mick Schumacher letos zažívá svoji debutovou sezonu ve Formuli 2. V barvách týmu PREMA zažil během tohoto ročníku několik vzestupů i pádů.
Dá se říci, že silnější výsledky střídaly ty slabší, nejednou se mladý Němec ocitl pod palbou kritiky, která tvrdila, že nebude schopen následovat slavný odkaz svého otce. Sám Schumacher junior však zůstává v klidu. Navíc dokázal při posledním soutěžním víkendu F2 na Hungaroringu získat své první vítězství v tomto šampionátu. Nedělní sprint ovládl stylem start – cíl.
Po tomto triumfu Schumacher čelí otázkám, zda je už připraven na vstup do královské třídy motorsportu. „První vítězství v F2 je skvělá věc, avšak stále na sobě musím tvrdě pracovat. Ať už půjdu do F1 za rok, za dva či za tři, nevím, jedině čas ukáže. Udělám maximum, co bude v mých silách, abych se toho naučil co nejvíce a byl tak připravený na další krok.“
Schumacher dále vysvětlil, že do letošní sezony nešel s žádnými ambicemi, co se týče konečného umístění v šampionátu. Jeho cílem pro letošek je především naučit se maximum o chování vozu, pneumatikách a dalších aspektech, jenž jsou dle jeho slov diametrálně odlišné od toho na co byl zvyklý v F3.
„Myslím si, že se nám to podařilo celkem dobře. Měli jsme opravdu dobré závody, kde jsme byli schopni bojovat o vítězství a v Maďarsku jsme dokonce vyhráli, takže je to velmi speciální. Je zřejmé, že příští závod, který jedeme ve Spa je pro mě velmi speciální tratí, kde se cítím velmi pohodlně. Doufejme, že výsledek z Maďarska mi do dalšího závodu pomůže, takže se na to velmi těším“.
Mick Schumacher je v šampionátu F2 aktuálně jedenáctý se ziskem 45 bodů. Co říkáte na jeho výkony?
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.