Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dává jasnou odpověď na to, proč si místo Daniila Kvjata jako náhradu Pierra Gaslyho vybrali spíše Alexandera Albona.
Nahrazení Gaslyho se po bídných výkonech čekalo, málokdo by si ale vsadil na to, že to bude zrovna thajský nováček místo zkušeného ruského jezdce, jehož letos znovu přibrali k Toro Rosso poté, co dle jejich slov hodně vyspěl a změnil se k lepšímu.
Marko, který stojí za odvážným rozhodnutím, vysvětluje: "Myslím si, že Albon je lepší. Víme, jak je rychlý Kvjat. Můžeme říct, že se stal kompletnějším jezdcem. Ale na základě všech faktorů jsme si vybrali Alexe."
Ten má ve svých 23 letech na kontě jen 12 závodů, po letní přestávce ho v Belgii čeká debut s Red Bullem po boku hvězdy týmu - Maxe Verstappena. Čeká ho proto těžká zkouška, pokud však projde, bude se moci i příští rok těšit na velmi dobré místo v F1.
"Alexův kontrakt zahrnuje pouze 9 zbývajících závodů této sezóny. Nikdo ještě nerozhodl, kdo bude příští rok týmovým kolegou Maxe. Alex tedy bude moci růst a závodit bez nějakého tlaku navíc," komentuje odborný poradce Red Bullu.
"Jsem optimistou. Abych byl upřímný, neočekávali jsme v jeho prvním roce tak dobrou výkonost. Navíc od závodu k závodu dělá stálé pokroky," pochvaluje si Marko výkony Albona u Toro Rosso.
Vyplatí se mu tato změna podobně jako kdysi s Verstappenem, jenž hned nato vyhrál Velkou cenu Španělska 2016? Jak se mu bude s novým vozem dařit, to se dozvíme již příští týden, kdy je po letní přestávce na programu Velká cena Belgie.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.