Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dává jasnou odpověď na to, proč si místo Daniila Kvjata jako náhradu Pierra Gaslyho vybrali spíše Alexandera Albona.
Nahrazení Gaslyho se po bídných výkonech čekalo, málokdo by si ale vsadil na to, že to bude zrovna thajský nováček místo zkušeného ruského jezdce, jehož letos znovu přibrali k Toro Rosso poté, co dle jejich slov hodně vyspěl a změnil se k lepšímu.
Marko, který stojí za odvážným rozhodnutím, vysvětluje: "Myslím si, že Albon je lepší. Víme, jak je rychlý Kvjat. Můžeme říct, že se stal kompletnějším jezdcem. Ale na základě všech faktorů jsme si vybrali Alexe."
Ten má ve svých 23 letech na kontě jen 12 závodů, po letní přestávce ho v Belgii čeká debut s Red Bullem po boku hvězdy týmu - Maxe Verstappena. Čeká ho proto těžká zkouška, pokud však projde, bude se moci i příští rok těšit na velmi dobré místo v F1.
"Alexův kontrakt zahrnuje pouze 9 zbývajících závodů této sezóny. Nikdo ještě nerozhodl, kdo bude příští rok týmovým kolegou Maxe. Alex tedy bude moci růst a závodit bez nějakého tlaku navíc," komentuje odborný poradce Red Bullu.
"Jsem optimistou. Abych byl upřímný, neočekávali jsme v jeho prvním roce tak dobrou výkonost. Navíc od závodu k závodu dělá stálé pokroky," pochvaluje si Marko výkony Albona u Toro Rosso.
Vyplatí se mu tato změna podobně jako kdysi s Verstappenem, jenž hned nato vyhrál Velkou cenu Španělska 2016? Jak se mu bude s novým vozem dařit, to se dozvíme již příští týden, kdy je po letní přestávce na programu Velká cena Belgie.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.