Ve Formuli 1 závodí prvním rokem, přesto udělal dojem svou vyzrálostí. Jak hodnotí svoje výkony sám Lando Norris?
Jezdec McLarenu Lando Norris letos prožívá svou první sezonu ve Formuli 1. Britský talent si přitom vede velmi obstojně. Po polovině šampionátu mu patří se ziskem 24 bodů desátá pozice. S Carlosem Sainzem utváří kompaktní jezdecký tandem, který navíc dokázal McLaren vytáhnout na průběžné čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Spokojenost, jenž s piloty panuje dokládá i fakt, že vedení stáje oběma s předstihem prodloužilo smlouvy i na další ročník.
Jak vidí své dosavadní výkony Lando Norris? „Podle mě jsem neudělal žádné vážné chyby. Nerozbil jsem vůz, nenarazil do nikoho, nic v tom smyslu. Vždy když bylo potřeba, byl jsem tam, kde jsem být měl. Takže z tohoto pohledu jsem se svými výkony spokojen,“ praví mladík ve službách anglické stáje.
„Když to vezmu od začátku sezony. V Austrálii jsem neukázal vše, co umím. V Bahrajnu jsem udělal pokrok, a nakonec z toho byl dobrý výsledek. Nicméně stále jsou věci, kde se musím zlepšit. Existují oblasti, ve kterých je Carlos velmi silný a já v nich naopak musím přidat.“
Řeč přišla rovněž na aspekty, které jsou v současné F1 alfou a omegou úspěchu. Jako například správné využívání pneumatik a energie, šetření paliva a věci, které se zmíněným souvisí. Podle Landa jsou tohle oblasti, na které vás juniorské šampionáty příliš nepřipraví. I v tomto vidí prostor pro zlepšení.
McLaren je každopádně na nejlepší cestě k zisku čtvrtého místa v Poháru konstruktérů. Na páté Toro Rosso činí jeho náskok pohodlných 39 bodů. V týmu už navíc přemýšlí nad další sezonou. Vývoj monopostu pro ročník 2020 započal výrazně dřív, než bývalo zvykem. Právě od tohoto kroku si ve Wokingu slibují další pokrok a přiblížení se top týmům.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.