Ve Formuli 1 závodí prvním rokem, přesto udělal dojem svou vyzrálostí. Jak hodnotí svoje výkony sám Lando Norris?
Jezdec McLarenu Lando Norris letos prožívá svou první sezonu ve Formuli 1. Britský talent si přitom vede velmi obstojně. Po polovině šampionátu mu patří se ziskem 24 bodů desátá pozice. S Carlosem Sainzem utváří kompaktní jezdecký tandem, který navíc dokázal McLaren vytáhnout na průběžné čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Spokojenost, jenž s piloty panuje dokládá i fakt, že vedení stáje oběma s předstihem prodloužilo smlouvy i na další ročník.
Jak vidí své dosavadní výkony Lando Norris? „Podle mě jsem neudělal žádné vážné chyby. Nerozbil jsem vůz, nenarazil do nikoho, nic v tom smyslu. Vždy když bylo potřeba, byl jsem tam, kde jsem být měl. Takže z tohoto pohledu jsem se svými výkony spokojen,“ praví mladík ve službách anglické stáje.
„Když to vezmu od začátku sezony. V Austrálii jsem neukázal vše, co umím. V Bahrajnu jsem udělal pokrok, a nakonec z toho byl dobrý výsledek. Nicméně stále jsou věci, kde se musím zlepšit. Existují oblasti, ve kterých je Carlos velmi silný a já v nich naopak musím přidat.“
Řeč přišla rovněž na aspekty, které jsou v současné F1 alfou a omegou úspěchu. Jako například správné využívání pneumatik a energie, šetření paliva a věci, které se zmíněným souvisí. Podle Landa jsou tohle oblasti, na které vás juniorské šampionáty příliš nepřipraví. I v tomto vidí prostor pro zlepšení.
McLaren je každopádně na nejlepší cestě k zisku čtvrtého místa v Poháru konstruktérů. Na páté Toro Rosso činí jeho náskok pohodlných 39 bodů. V týmu už navíc přemýšlí nad další sezonou. Vývoj monopostu pro ročník 2020 započal výrazně dřív, než bývalo zvykem. Právě od tohoto kroku si ve Wokingu slibují další pokrok a přiblížení se top týmům.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.