Jak vypadají vnitrotýmové duely po první části sezóny, která před letní přestávkou obsahovala 12 závodů? Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal? Podíváme se na oficiální statistiku Formule 1, v níž se zaměříme na kvalifikace i závody.
V hodnocení týmových kolegů budeme sledovat počet lepších umístění v kvalifikacích a v závodech i množství doposud nasbíraných mistrovských bodů.
U prvních tří týmů (Mercedes, Ferrari a Red Bull) se zaměříme na počet pódiových umístění, u zbytku pole budeme sledovat, kolikrát se týmovým kolegům v sobotu podařilo postoupit do poslední fáze kvalifikace.
MercedesLewis Hamilton suverénně vede šampionát, doposud nasbíral o 62 bodů více než Valtteri Bottas. Fin se nicméně celkem drží v kvalifikacích, oba piloti si navíc v závodech připsali dvě nejrychlejší kola. V závodech je čtyřnásobný šampion jasně lepší, postaví Mercedes příští rok po jeho bok Estebana Ocona?
FerrariNováček Charles Leclerc drží se zkušeným Sebastianem Vettelem v kvalifikacích remízu, Němec ale ve velkých cenách dojíždí dvakrát častěji před svým kolegou. K tomu nicméně párkrát pomohla týmová režie, mladý Monačan dva závody svou chybou nedokončil (Německo a Monako).
Red BullV rakouské stáji je situace naprosto jasné - Verstappen zdrtil Gaslyho, jenž se nedokázal sžít s novým vozem, že ho vedení vyměnilo za Albona z Toro Rosso, což nám trochu zkomplikuje srovnání na konci roku. Francouz předčil Maxe pouze v jedné kvalifikaci a v jednom závodě, na kontě má o o hrozivých 118 bodů méně, což se odráží také v šampionátu konstruktérů neúspěšným bojem s Ferrari.
McLarenTo McLarenu sázka na nováčky vyšla - zkušenější Sainz sice v závodech třikrát častěji končí před Norrisem, ten je ale podstatně úspěšnější v kvalifikacích. Španěl získal více než dvojnásobný počet bodů a oba svému týmu pomohli dostat se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole.
Toro RossoV kvalifikacích mezi piloty stáje z Faenzy není rozdíl, v závodech se nicméně projevují větší zkušenosti Kvjata, jenž nasbíral o 68 % více bodů než Albon, v Německu dokonce vystoupla na pódium. Thajský nováček ale předvádí ve své první sezóně výborné výkony, čímž si vysloužil letní povýšení k Red Bullu místo již zmiňovaného Gaslyho.
RenaultRicciardo zřejmě neprožívá tak vydařenou sezónu, v jakou doufal po svém přestupu z Red Bullu. I přesto je v novém týmu tím lepším, Hülkenberga předčí v kvalifikacích (8:4) i v závodech, v nichž dojel 7krát před svým týmovým kolegou a získal o 5 bodů více, byť třikrát musel předčasně skončit.
Alfa RomeoGiovinazzi k sobě letos dostal k sobě silného soupeře v podobě Räikkönen. Ten v závodech jasně dominuje, když dojel 11krát před svým mladším kolegou a nasbíral 31 bodů proti jedinému bodu Itala.
Racing PointStroll na svého týmového kolegu ztrácí, což jde vidět z kvalifikačního debaklu 1:11 i absence alespoň jednoho postupu do Q3. I když dojel pouze v jedné třetině závodů před Pérezem, tak jej bodově předčí díky čtvrtému místu z Německa.
HaasU americké stáje často vidíme souboje na ostří nože, což několikrát skončilo vzájemnou kolizí a poškozením vozu. Vedení proto vážně přemýšlí o změně své jezdecké sestavy. Za kratší konec tahá v kvalifikacích i v závodech Grosjean, je však potřeba zmínit, že polovinu z dosavadních 12 závodu nedokončil.
WilliamsU Williamsu zcela propadl Kubica, který s nováčkem Russellem projel všechny kvalifikace. Jen v jediné velké ceně skončil před svým o 13 let mladším týmovým kolegou - v Německu, kde jim za deště odpadlo 7 soupeřů. Dojel tam desátý a vybojoval zatím jediný bod Williamsu. Brit působí i s nekonkurenceschopným vozem velmi dobrým dojmem, k Mercedesu, jemuž patří, se ale příští rok stejně nepodívá - pokud by se rozhodl zbavit Bottase, pak dá spíše přednost Oconovi.
.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.