Jak vypadají vnitrotýmové duely po první části sezóny, která před letní přestávkou obsahovala 12 závodů? Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal? Podíváme se na oficiální statistiku Formule 1, v níž se zaměříme na kvalifikace i závody.
V hodnocení týmových kolegů budeme sledovat počet lepších umístění v kvalifikacích a v závodech i množství doposud nasbíraných mistrovských bodů.
U prvních tří týmů (Mercedes, Ferrari a Red Bull) se zaměříme na počet pódiových umístění, u zbytku pole budeme sledovat, kolikrát se týmovým kolegům v sobotu podařilo postoupit do poslední fáze kvalifikace.
MercedesLewis Hamilton suverénně vede šampionát, doposud nasbíral o 62 bodů více než Valtteri Bottas. Fin se nicméně celkem drží v kvalifikacích, oba piloti si navíc v závodech připsali dvě nejrychlejší kola. V závodech je čtyřnásobný šampion jasně lepší, postaví Mercedes příští rok po jeho bok Estebana Ocona?
FerrariNováček Charles Leclerc drží se zkušeným Sebastianem Vettelem v kvalifikacích remízu, Němec ale ve velkých cenách dojíždí dvakrát častěji před svým kolegou. K tomu nicméně párkrát pomohla týmová režie, mladý Monačan dva závody svou chybou nedokončil (Německo a Monako).
Red BullV rakouské stáji je situace naprosto jasné - Verstappen zdrtil Gaslyho, jenž se nedokázal sžít s novým vozem, že ho vedení vyměnilo za Albona z Toro Rosso, což nám trochu zkomplikuje srovnání na konci roku. Francouz předčil Maxe pouze v jedné kvalifikaci a v jednom závodě, na kontě má o o hrozivých 118 bodů méně, což se odráží také v šampionátu konstruktérů neúspěšným bojem s Ferrari.
McLarenTo McLarenu sázka na nováčky vyšla - zkušenější Sainz sice v závodech třikrát častěji končí před Norrisem, ten je ale podstatně úspěšnější v kvalifikacích. Španěl získal více než dvojnásobný počet bodů a oba svému týmu pomohli dostat se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole.
Toro RossoV kvalifikacích mezi piloty stáje z Faenzy není rozdíl, v závodech se nicméně projevují větší zkušenosti Kvjata, jenž nasbíral o 68 % více bodů než Albon, v Německu dokonce vystoupla na pódium. Thajský nováček ale předvádí ve své první sezóně výborné výkony, čímž si vysloužil letní povýšení k Red Bullu místo již zmiňovaného Gaslyho.
RenaultRicciardo zřejmě neprožívá tak vydařenou sezónu, v jakou doufal po svém přestupu z Red Bullu. I přesto je v novém týmu tím lepším, Hülkenberga předčí v kvalifikacích (8:4) i v závodech, v nichž dojel 7krát před svým týmovým kolegou a získal o 5 bodů více, byť třikrát musel předčasně skončit.
Alfa RomeoGiovinazzi k sobě letos dostal k sobě silného soupeře v podobě Räikkönen. Ten v závodech jasně dominuje, když dojel 11krát před svým mladším kolegou a nasbíral 31 bodů proti jedinému bodu Itala.
Racing PointStroll na svého týmového kolegu ztrácí, což jde vidět z kvalifikačního debaklu 1:11 i absence alespoň jednoho postupu do Q3. I když dojel pouze v jedné třetině závodů před Pérezem, tak jej bodově předčí díky čtvrtému místu z Německa.
HaasU americké stáje často vidíme souboje na ostří nože, což několikrát skončilo vzájemnou kolizí a poškozením vozu. Vedení proto vážně přemýšlí o změně své jezdecké sestavy. Za kratší konec tahá v kvalifikacích i v závodech Grosjean, je však potřeba zmínit, že polovinu z dosavadních 12 závodu nedokončil.
WilliamsU Williamsu zcela propadl Kubica, který s nováčkem Russellem projel všechny kvalifikace. Jen v jediné velké ceně skončil před svým o 13 let mladším týmovým kolegou - v Německu, kde jim za deště odpadlo 7 soupeřů. Dojel tam desátý a vybojoval zatím jediný bod Williamsu. Brit působí i s nekonkurenceschopným vozem velmi dobrým dojmem, k Mercedesu, jemuž patří, se ale příští rok stejně nepodívá - pokud by se rozhodl zbavit Bottase, pak dá spíše přednost Oconovi.
.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.