Jak vypadají vnitrotýmové duely po první části sezóny, která před letní přestávkou obsahovala 12 závodů? Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal? Podíváme se na oficiální statistiku Formule 1, v níž se zaměříme na kvalifikace i závody.
V hodnocení týmových kolegů budeme sledovat počet lepších umístění v kvalifikacích a v závodech i množství doposud nasbíraných mistrovských bodů.
U prvních tří týmů (Mercedes, Ferrari a Red Bull) se zaměříme na počet pódiových umístění, u zbytku pole budeme sledovat, kolikrát se týmovým kolegům v sobotu podařilo postoupit do poslední fáze kvalifikace.
MercedesLewis Hamilton suverénně vede šampionát, doposud nasbíral o 62 bodů více než Valtteri Bottas. Fin se nicméně celkem drží v kvalifikacích, oba piloti si navíc v závodech připsali dvě nejrychlejší kola. V závodech je čtyřnásobný šampion jasně lepší, postaví Mercedes příští rok po jeho bok Estebana Ocona?
FerrariNováček Charles Leclerc drží se zkušeným Sebastianem Vettelem v kvalifikacích remízu, Němec ale ve velkých cenách dojíždí dvakrát častěji před svým kolegou. K tomu nicméně párkrát pomohla týmová režie, mladý Monačan dva závody svou chybou nedokončil (Německo a Monako).
Red BullV rakouské stáji je situace naprosto jasné - Verstappen zdrtil Gaslyho, jenž se nedokázal sžít s novým vozem, že ho vedení vyměnilo za Albona z Toro Rosso, což nám trochu zkomplikuje srovnání na konci roku. Francouz předčil Maxe pouze v jedné kvalifikaci a v jednom závodě, na kontě má o o hrozivých 118 bodů méně, což se odráží také v šampionátu konstruktérů neúspěšným bojem s Ferrari.
McLarenTo McLarenu sázka na nováčky vyšla - zkušenější Sainz sice v závodech třikrát častěji končí před Norrisem, ten je ale podstatně úspěšnější v kvalifikacích. Španěl získal více než dvojnásobný počet bodů a oba svému týmu pomohli dostat se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole.
Toro RossoV kvalifikacích mezi piloty stáje z Faenzy není rozdíl, v závodech se nicméně projevují větší zkušenosti Kvjata, jenž nasbíral o 68 % více bodů než Albon, v Německu dokonce vystoupla na pódium. Thajský nováček ale předvádí ve své první sezóně výborné výkony, čímž si vysloužil letní povýšení k Red Bullu místo již zmiňovaného Gaslyho.
RenaultRicciardo zřejmě neprožívá tak vydařenou sezónu, v jakou doufal po svém přestupu z Red Bullu. I přesto je v novém týmu tím lepším, Hülkenberga předčí v kvalifikacích (8:4) i v závodech, v nichž dojel 7krát před svým týmovým kolegou a získal o 5 bodů více, byť třikrát musel předčasně skončit.
Alfa RomeoGiovinazzi k sobě letos dostal k sobě silného soupeře v podobě Räikkönen. Ten v závodech jasně dominuje, když dojel 11krát před svým mladším kolegou a nasbíral 31 bodů proti jedinému bodu Itala.
Racing PointStroll na svého týmového kolegu ztrácí, což jde vidět z kvalifikačního debaklu 1:11 i absence alespoň jednoho postupu do Q3. I když dojel pouze v jedné třetině závodů před Pérezem, tak jej bodově předčí díky čtvrtému místu z Německa.
HaasU americké stáje často vidíme souboje na ostří nože, což několikrát skončilo vzájemnou kolizí a poškozením vozu. Vedení proto vážně přemýšlí o změně své jezdecké sestavy. Za kratší konec tahá v kvalifikacích i v závodech Grosjean, je však potřeba zmínit, že polovinu z dosavadních 12 závodu nedokončil.
WilliamsU Williamsu zcela propadl Kubica, který s nováčkem Russellem projel všechny kvalifikace. Jen v jediné velké ceně skončil před svým o 13 let mladším týmovým kolegou - v Německu, kde jim za deště odpadlo 7 soupeřů. Dojel tam desátý a vybojoval zatím jediný bod Williamsu. Brit působí i s nekonkurenceschopným vozem velmi dobrým dojmem, k Mercedesu, jemuž patří, se ale příští rok stejně nepodívá - pokud by se rozhodl zbavit Bottase, pak dá spíše přednost Oconovi.
.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.