Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu
Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 20. srpna 2019 06:10
Sdílej:

Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola tvrdí, že za úspěšným vstupem Mercedesu do letošní sezóny nestojí tenčí pneumatiky, které letos představili. Změnami nechtěli nikoho zvýhodňovat, je pouze na týmech, aby jejich produktům lépe porozuměli - jak se to podařilo i McLarenu.

Italský výrobce nasadil pneumatiky s tenčím běhounem již loni ve třech závodech, dva z nich tehdy Mercedes vyhrál. A letos na nich dále dominuje, když ovládl všech osm prvních závodů. To vedle některé týmy k tomu, aby lobovaly za návrat starých konstrukcí, nápad však nezískal dostatečnou (tj. alespoň 70%) podporu.

Podle Isoly se však letos u pneumatik nezměnila pouze tloušťka běhounu a za rozdílné výkony mezi týmy může spíše to, jak se dokázaly přizpůsobil úpravám.

"Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na vteřinu na Mercedes: co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsem někdy rychlé. Máme další týmy, jež byly schopny pneumatikám porozumět," upozorňuje šéf Pirelli.

"Když se podíváte na předchozí ročníky, tak jsme na počátku sezóny vždy měly týmy, které pneumatikám rozuměli lépe než ostatní. Někdy to je Mercedes, jindy Red Bull, Ferrari nebo někdo jiný," pokračuje Isola.

Výsledky ze tří loňských závodů, v nichž byl Mercedes úspěšný, podle něj nikterak nesouvisejí s tenčím běhounem: "V závodě v Barceloně dominoval Mercedes. Ale potom jsme měli v sezóně test, v němž Sebastian [Vettel] jezdil na normálním a tenčím běhounu. Podle jeho hodnocení byl ten tenčí lepším. Šlo o jeho slova, ne o moje."

"V Barceloně tedy bylo jasné, že je tenčí běhoun lepší - nehovořím o Mercedesu. V Paul Ricard se jel závod, který nám neřekl, že je jedno auto o moc rychlejší než druhé. V Silverstone pak vyhrál Mercedes. Je tedy těžké prohlásit, že tenčí běhoun poskytuje jednomu či druhému vozu jasnou výhodu," dodává Isola.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.