Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola tvrdí, že za úspěšným vstupem Mercedesu do letošní sezóny nestojí tenčí pneumatiky, které letos představili. Změnami nechtěli nikoho zvýhodňovat, je pouze na týmech, aby jejich produktům lépe porozuměli - jak se to podařilo i McLarenu.
Italský výrobce nasadil pneumatiky s tenčím běhounem již loni ve třech závodech, dva z nich tehdy Mercedes vyhrál. A letos na nich dále dominuje, když ovládl všech osm prvních závodů. To vedle některé týmy k tomu, aby lobovaly za návrat starých konstrukcí, nápad však nezískal dostatečnou (tj. alespoň 70%) podporu.
Podle Isoly se však letos u pneumatik nezměnila pouze tloušťka běhounu a za rozdílné výkony mezi týmy může spíše to, jak se dokázaly přizpůsobil úpravám.
"Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na vteřinu na Mercedes: co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsem někdy rychlé. Máme další týmy, jež byly schopny pneumatikám porozumět," upozorňuje šéf Pirelli.
"Když se podíváte na předchozí ročníky, tak jsme na počátku sezóny vždy měly týmy, které pneumatikám rozuměli lépe než ostatní. Někdy to je Mercedes, jindy Red Bull, Ferrari nebo někdo jiný," pokračuje Isola.
Výsledky ze tří loňských závodů, v nichž byl Mercedes úspěšný, podle něj nikterak nesouvisejí s tenčím běhounem: "V závodě v Barceloně dominoval Mercedes. Ale potom jsme měli v sezóně test, v němž Sebastian [Vettel] jezdil na normálním a tenčím běhounu. Podle jeho hodnocení byl ten tenčí lepším. Šlo o jeho slova, ne o moje."
"V Barceloně tedy bylo jasné, že je tenčí běhoun lepší - nehovořím o Mercedesu. V Paul Ricard se jel závod, který nám neřekl, že je jedno auto o moc rychlejší než druhé. V Silverstone pak vyhrál Mercedes. Je tedy těžké prohlásit, že tenčí běhoun poskytuje jednomu či druhému vozu jasnou výhodu," dodává Isola.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.