Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola tvrdí, že za úspěšným vstupem Mercedesu do letošní sezóny nestojí tenčí pneumatiky, které letos představili. Změnami nechtěli nikoho zvýhodňovat, je pouze na týmech, aby jejich produktům lépe porozuměli - jak se to podařilo i McLarenu.
Italský výrobce nasadil pneumatiky s tenčím běhounem již loni ve třech závodech, dva z nich tehdy Mercedes vyhrál. A letos na nich dále dominuje, když ovládl všech osm prvních závodů. To vedle některé týmy k tomu, aby lobovaly za návrat starých konstrukcí, nápad však nezískal dostatečnou (tj. alespoň 70%) podporu.
Podle Isoly se však letos u pneumatik nezměnila pouze tloušťka běhounu a za rozdílné výkony mezi týmy může spíše to, jak se dokázaly přizpůsobil úpravám.
"Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na vteřinu na Mercedes: co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsem někdy rychlé. Máme další týmy, jež byly schopny pneumatikám porozumět," upozorňuje šéf Pirelli.
"Když se podíváte na předchozí ročníky, tak jsme na počátku sezóny vždy měly týmy, které pneumatikám rozuměli lépe než ostatní. Někdy to je Mercedes, jindy Red Bull, Ferrari nebo někdo jiný," pokračuje Isola.
Výsledky ze tří loňských závodů, v nichž byl Mercedes úspěšný, podle něj nikterak nesouvisejí s tenčím běhounem: "V závodě v Barceloně dominoval Mercedes. Ale potom jsme měli v sezóně test, v němž Sebastian [Vettel] jezdil na normálním a tenčím běhounu. Podle jeho hodnocení byl ten tenčí lepším. Šlo o jeho slova, ne o moje."
"V Barceloně tedy bylo jasné, že je tenčí běhoun lepší - nehovořím o Mercedesu. V Paul Ricard se jel závod, který nám neřekl, že je jedno auto o moc rychlejší než druhé. V Silverstone pak vyhrál Mercedes. Je tedy těžké prohlásit, že tenčí běhoun poskytuje jednomu či druhému vozu jasnou výhodu," dodává Isola.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.