F1 během poslední doby významně zvyšuje počet velkých cen. Jak na tento fakt nahlíží Claire Williamsová?
Formule 1 prochází v poslední dekádě značným navyšováním počtu Velkých cen. Zatímco ještě v době před 10 -15 lety se za sezonu odjelo šestnáct závodů, nyní jich máme už 21 a ani to zdá se není konečný počet. Příští ročník bude na programu zřejmě 22 klání, neboť GP Španělská na barcelonském okruhu nejspíš v kalendáři zůstane. Vedení F1 navíc chce počet GP navýšit ještě více. Mluví se až o 25 závodech ročně.
Svůj nesouhlas s tímto záměrem dává najevo kupříkladu šéfka stáje Williams. „Myslím, že bychom měli zůstat u čísla 21. Z mého pohledu je to maximum. Současné navyšování kromě jiného hodně zatěžuje personál, který má chod celého týmu na starosti.“
Claire Williamsová dále pokračuje. „Za sebe bych ráda viděla menší počet závodů. Když snížíme nabídku, zvýšíme exkluzivitu a odbyt, takové jsou zákony ekonomie. Dnešní počet je vysoký i pro samotné diváky. F1 navíc musí soupeřit s velkou spoustou dalších disciplín, dnešní konkurence je velmi tvrdá“. Dodává šéfka anglického týmu.
Dále přišla řeč na ekonomické aspekty celé věci. Mimo jiné vyvstává otázka, zda rostoucí počet závodů nebude znamenat také výrazné zvýšení nákladů. V aktuálních pravidlech jsou zaneseny tři motory, které během sezony smíte použít. Pokud to nezvládnete, následují penalizace. Dcera Franka Wiliamse se obává, že by mohl být zvýšen počet povolených pohonných jednotek. V takovém případě by to zvláště pro menší týmy nemuselo být ekonomicky výhodné.
„Zvyšování počtu GP navíc zvyšuje tlak i na naše lidi, pro které je složité vybalancovat rovnováhu mezi osobním a pracovním životem.“ Uzavírá Williamsová.
Jaký názor máte Vy?
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.