Podle šéfa Ferrari Matii Binotta se cíl Sebastiana Vettela přes náročnou první část letošní sezóny nikterak nezměnil - stále se chce stát mistrem světa s Ferrari.
Po penalizaci v Kanadě, kvůli níž přišel německý pilot o vítězství, prohlásil, že Formule 1 už není sportem, do kterého se kdysi zamiloval. Popřel však spekulace o svém konci po této sezóně. Podle Binotta se i přes narůstající tlak ze strany týmového kolegy Charlese Leclerca motivace Vettela zůstává vysoká.
"Myslím si, že jeho cíl se nemění - stát se mistrem světa s Ferrari. A má ho velmi jasný. Samozřejmě, že vstup začátek sezóny by z tohoto pohledu frustrující. Vedl totiž k tomu, že v roce 2019 není v nejlepší pozici dosáhnout svůj konečný cíl," uznává šéf Scuderie.
"Ale protože má tak silný cíl, tak přesně ví, co chce. Myslím, že v tom pro sebe nalézá sílu. Nic jiného to nenarušuje, proto se stále moc snaží, jelikož ví, kam se potřebujeme dostat. A přesně ví, co hledá," pokračuje Binotto, jenž letos převzal otěže stáje z Maranella po Mauriziovi Arrivabenem.
*That* collision 👀#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/iJTkfTK0nL
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019Ferrari ale letos zůstává bez vítězství a čtyřnásobný mistr světa o letní přestávce ztrácí v šampionátu 94 bodů na Lewise Hamiltona. Jeho šance na titul jsou velmi nízké, protože do konce sezóny zbývá odjet již pouze 9 velkých cen a vedoucí Mercedes má stále nejrychlejší auto.
Za bodový deficit si částečně může ale i samotný jezdec, který letos několikrát zbytečně chyboval - roztočil se v Bahrajnu, v Kanadě ho vyšlo draho vyjetí z trati a v Silverstone náraz do Maxe Verstappena. Chyby však podle šéfa Ferrari pramení z toho, že se snaží nahradit rychlostní deficit svého vozu.
"Vždycky to je jednodušší, když máte rychlejší auto. On je hodně analytický, když se dívá na problémy a nedostatek rychlosti. A myslím si, že to pomáhá i týmu. Nakonec to je pouze otázkou faktů, pochopení toho, co je špatně, co je třeba zlepšit. Myslím, že v tomto ohledu má ten správný přístup," chválí Binotto svého jezdce.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.