Ferrari je kvůli svým výkonům v první části sezóny pod palbou kritiky, čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se však svého šéfa Mattii Binotta zastává.
Ten na přelomu roku nahradil Maurizia Arrivabeneho, jenž musel tým po neuspokojivých loňských výkonech opustit. Technický ředitel Binotto převzal jeho roli a domácí tisk chválil jeho otevřený přístup a uvolněnější styl.
Jenže Ferrari na trati stále zaostává a na kýžený útok na titul může i letos zapomenout. V posledních závodech ztrácelo nejen na mistrovský Mercedes, ale také na zlepšující si Red Bull nově poháněný Hondou.
Je tedy opravdu Binotto v roli šéfa Scuderie lepší než Arrivabene? "Nemyslím si, že to je férové ty dva srovnávat. Každý rok a každá situace je jiná. Letos to není jednoduché. Neprožili jsme takovou první část roku, v jakou jsme doufali. Přesto celý tým zůstal soustředěný a zachoval klid," odpovídá Vettel.
K Binottovi říká: "Jeho role je odlišná [než dříve], tým je ale hodně podobný tomu před 12 měsíci. Ale to je podle mě pozitivní. Musíme se zlepšit. Musíme být jako tým silnější."
"Jen nadcházející měsíce ukážou, jestli jsme zvolili ten správný směr. Ale Mattia si vede velmi dobře a udržuje všechny pohromadě. Zároveň nám připomíná, kudy se chceme ubírat," zastává se Vettel svého šéfa.
Ferrari hledalo v průběhu první části sezóny tu správnou vývojovou cestu a chvílemi tápalo, před letní přestávkou však začalo dělat mírné pokroky. Podle poradce Renaultu Alaina Prosta však moc velké zlepšení od něj čekat nemůžeme.
"Vettel sice stál v předchozích dvou závodech na pódiu, ale to neznamená, že obtížné období jeho kariéry skončilo. Připadá mi, že Sebastian se stále necítí pohodlně, což je pochopitelné, protože v uplynulých letech čekal více. Doufám ale, že se s obtížemi vyrovná a bude opět bojovat o vítězství," komentuje francouzský čtyřnásobný šampion F1.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.