Ferrari je kvůli svým výkonům v první části sezóny pod palbou kritiky, čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se však svého šéfa Mattii Binotta zastává.
Ten na přelomu roku nahradil Maurizia Arrivabeneho, jenž musel tým po neuspokojivých loňských výkonech opustit. Technický ředitel Binotto převzal jeho roli a domácí tisk chválil jeho otevřený přístup a uvolněnější styl.
Jenže Ferrari na trati stále zaostává a na kýžený útok na titul může i letos zapomenout. V posledních závodech ztrácelo nejen na mistrovský Mercedes, ale také na zlepšující si Red Bull nově poháněný Hondou.
Je tedy opravdu Binotto v roli šéfa Scuderie lepší než Arrivabene? "Nemyslím si, že to je férové ty dva srovnávat. Každý rok a každá situace je jiná. Letos to není jednoduché. Neprožili jsme takovou první část roku, v jakou jsme doufali. Přesto celý tým zůstal soustředěný a zachoval klid," odpovídá Vettel.
K Binottovi říká: "Jeho role je odlišná [než dříve], tým je ale hodně podobný tomu před 12 měsíci. Ale to je podle mě pozitivní. Musíme se zlepšit. Musíme být jako tým silnější."
"Jen nadcházející měsíce ukážou, jestli jsme zvolili ten správný směr. Ale Mattia si vede velmi dobře a udržuje všechny pohromadě. Zároveň nám připomíná, kudy se chceme ubírat," zastává se Vettel svého šéfa.
Ferrari hledalo v průběhu první části sezóny tu správnou vývojovou cestu a chvílemi tápalo, před letní přestávkou však začalo dělat mírné pokroky. Podle poradce Renaultu Alaina Prosta však moc velké zlepšení od něj čekat nemůžeme.
"Vettel sice stál v předchozích dvou závodech na pódiu, ale to neznamená, že obtížné období jeho kariéry skončilo. Připadá mi, že Sebastian se stále necítí pohodlně, což je pochopitelné, protože v uplynulých letech čekal více. Doufám ale, že se s obtížemi vyrovná a bude opět bojovat o vítězství," komentuje francouzský čtyřnásobný šampion F1.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.