Ferrari je kvůli svým výkonům v první části sezóny pod palbou kritiky, čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se však svého šéfa Mattii Binotta zastává.
Ten na přelomu roku nahradil Maurizia Arrivabeneho, jenž musel tým po neuspokojivých loňských výkonech opustit. Technický ředitel Binotto převzal jeho roli a domácí tisk chválil jeho otevřený přístup a uvolněnější styl.
Jenže Ferrari na trati stále zaostává a na kýžený útok na titul může i letos zapomenout. V posledních závodech ztrácelo nejen na mistrovský Mercedes, ale také na zlepšující si Red Bull nově poháněný Hondou.
Je tedy opravdu Binotto v roli šéfa Scuderie lepší než Arrivabene? "Nemyslím si, že to je férové ty dva srovnávat. Každý rok a každá situace je jiná. Letos to není jednoduché. Neprožili jsme takovou první část roku, v jakou jsme doufali. Přesto celý tým zůstal soustředěný a zachoval klid," odpovídá Vettel.
K Binottovi říká: "Jeho role je odlišná [než dříve], tým je ale hodně podobný tomu před 12 měsíci. Ale to je podle mě pozitivní. Musíme se zlepšit. Musíme být jako tým silnější."
"Jen nadcházející měsíce ukážou, jestli jsme zvolili ten správný směr. Ale Mattia si vede velmi dobře a udržuje všechny pohromadě. Zároveň nám připomíná, kudy se chceme ubírat," zastává se Vettel svého šéfa.
Ferrari hledalo v průběhu první části sezóny tu správnou vývojovou cestu a chvílemi tápalo, před letní přestávkou však začalo dělat mírné pokroky. Podle poradce Renaultu Alaina Prosta však moc velké zlepšení od něj čekat nemůžeme.
"Vettel sice stál v předchozích dvou závodech na pódiu, ale to neznamená, že obtížné období jeho kariéry skončilo. Připadá mi, že Sebastian se stále necítí pohodlně, což je pochopitelné, protože v uplynulých letech čekal více. Doufám ale, že se s obtížemi vyrovná a bude opět bojovat o vítězství," komentuje francouzský čtyřnásobný šampion F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.