Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětlil, proč musel Pierre Gasly odejít z Red Bullu. Toho po letní přestávce nahradí Alexander Albon z Toro Rosso. Také hovoří o výkonnosti jejich monopostu, s nímž podle něj již předčí Ferrari a téměř dosahují úrovně Mercedesu.
V pondělí rakouská stáj překvapila oznámením, že během letní přestávky mění svou jezdeckou sestavu. Překvapením to bylo proto, že ještě před několika dny nás její šéfové ujišťovali o její neměnnosti, ne kvůli bídným výkonům Francouze.
"Gasly má problém v provozu. Ztrácí místa a nemá rád ani předjíždění. To je ten důvod, proč jsme museli reagovat a dát šanci Albonovi. Ten dokončí sezónu [u Red Bullu] a Gasly převezme jeho Toro Rosso. Pak uvidíme, kdo bude příští rok jezdit vedle Maxe," vysvětluje Marko s tím, že je s Verstappenem již dohodnutý na pokračování.
I když mnozí očekávali, že se na Gaslyho místo posune zkušenější Kvjat, který by tak podruhé vstoupil do stejné řeky a který stojí v šampionátu o šest příček výše než jeho týmový kolega, tak Marko odvážně sáhl po talentovaném thajském nováčkovi, jehož výkony si velmi pochvaluje: "Zatím jde o ohromný debut. Z auta vyždímal všechno."
"They came to me, and obviously I said yes please!"Manners maketh man... @alex_albon charmed @redbullracing with his polite persona and ferocious speed back in 2010 ☺️🎥= @yjajournalists pic.twitter.com/jyV9pCGEbm
— Formula 1 (@F1) August 12, 2019Marko rovněž vysvětluje, proč se Red Bull z počátku této sezóny tolik trápil: "Postavili jsme auto s příliš nízkým přítlakem. Jednoduše jsme podcenili pokrok, který dosáhl náš nový motorový partner Honda. Dodali více výkonu, než jsme si mysleli."
"Proto jsme původně chtěli kompenzovat scházející výkon pomocí šasi, jež je aerodynamicky velmi efektivní. To jsme napravili a aspoň v posledních závodech jsme se téměř vyrovnali Mercedesu. Rozhodně jsme předběhli Ferrari a ve druhé části sezóny budeme konkurenceschopní na všech druzích okruhů," varuje odborný poradce týmu své soupeře.
Red Bull v posledních čtyřech závodech nasbíral o 17 bodů více než Scuderia a mezi jezdci Verstappen v posledních pěti velkých cenách získal o 37 bodů více než jeho přímý konkurent - Sebastian Vettel z Ferrari. Holanďan si připsal dokonce více bodů než lídr šampionátu Lewis Hamilton, jehož by chtěl ve zbytku sezóny ještě potrápit.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.