Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětlil, proč musel Pierre Gasly odejít z Red Bullu. Toho po letní přestávce nahradí Alexander Albon z Toro Rosso. Také hovoří o výkonnosti jejich monopostu, s nímž podle něj již předčí Ferrari a téměř dosahují úrovně Mercedesu.
V pondělí rakouská stáj překvapila oznámením, že během letní přestávky mění svou jezdeckou sestavu. Překvapením to bylo proto, že ještě před několika dny nás její šéfové ujišťovali o její neměnnosti, ne kvůli bídným výkonům Francouze.
"Gasly má problém v provozu. Ztrácí místa a nemá rád ani předjíždění. To je ten důvod, proč jsme museli reagovat a dát šanci Albonovi. Ten dokončí sezónu [u Red Bullu] a Gasly převezme jeho Toro Rosso. Pak uvidíme, kdo bude příští rok jezdit vedle Maxe," vysvětluje Marko s tím, že je s Verstappenem již dohodnutý na pokračování.
I když mnozí očekávali, že se na Gaslyho místo posune zkušenější Kvjat, který by tak podruhé vstoupil do stejné řeky a který stojí v šampionátu o šest příček výše než jeho týmový kolega, tak Marko odvážně sáhl po talentovaném thajském nováčkovi, jehož výkony si velmi pochvaluje: "Zatím jde o ohromný debut. Z auta vyždímal všechno."
"They came to me, and obviously I said yes please!"Manners maketh man... @alex_albon charmed @redbullracing with his polite persona and ferocious speed back in 2010 ☺️🎥= @yjajournalists pic.twitter.com/jyV9pCGEbm
— Formula 1 (@F1) August 12, 2019Marko rovněž vysvětluje, proč se Red Bull z počátku této sezóny tolik trápil: "Postavili jsme auto s příliš nízkým přítlakem. Jednoduše jsme podcenili pokrok, který dosáhl náš nový motorový partner Honda. Dodali více výkonu, než jsme si mysleli."
"Proto jsme původně chtěli kompenzovat scházející výkon pomocí šasi, jež je aerodynamicky velmi efektivní. To jsme napravili a aspoň v posledních závodech jsme se téměř vyrovnali Mercedesu. Rozhodně jsme předběhli Ferrari a ve druhé části sezóny budeme konkurenceschopní na všech druzích okruhů," varuje odborný poradce týmu své soupeře.
Red Bull v posledních čtyřech závodech nasbíral o 17 bodů více než Scuderia a mezi jezdci Verstappen v posledních pěti velkých cenách získal o 37 bodů více než jeho přímý konkurent - Sebastian Vettel z Ferrari. Holanďan si připsal dokonce více bodů než lídr šampionátu Lewis Hamilton, jehož by chtěl ve zbytku sezóny ještě potrápit.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.