Pilot Ferrari Charles Leclerc exceluje během posledních Grand Prix zejména v kvalifikacích. Naopak v závodech se trochu trápí. Možná za to může jeho jezdecký styl.
Šampionát Formule 1 má za sebou svou první letošní polovinu. To je vždycky čas pro určitá bilancování. Nejinak je tomu v případě monackého pilota Ferrari Charlesa Leclerca. Mladý jezdec letos krouží v barvách stáje z Maranella svou první sezonu. Aktuálně posbíral hned několik umístění na stupních vítězů, avšak na své první vítězství stále čeká. Nejblíže mu byl v Bahrajnu a Rakousku, přesto mu nejvyšší stupínek stále ještě uniká.
Leclerc se velmi solidně prezentuje zejména v kvalifikacích, kde svého zkušenějšího týmového kolegu porazil už pětkrát za sebou. Naproti tomu během závodů se monacký mladík trochu trápí, čehož si je sám vědom.
„Během prvního stintu jsme se dostali poměrně brzo ke konci životnosti pneumatik, také na konci druhého stintu jsem měl s pneumatikami problémy. Takže je určitě něco, co dělá Seb v tomto ohledu lépe,“ vrací se Leclerc k poslednímu závodu před letní přestávkou.
„Během posledních závodů jsem měl větší problémy s degradací pneumatik než Seb, Musím tomu porozumět. Je dost možné, že jezdím až příliš agresivně. Rozhodně je třeba, abych to pro další závody zlepšil. Během posledních závodů jsme se dobře kvalifikovali, ale na jejich konci jsem musel docela bojovat (s pneumatikami). Je třeba tomu porozumět, abych věděl, jak můžu zlepšit svůj jízdní styl. Možná jde o kompromis mezi kvalifikací a závodem, protože body se nakonec vždy rozdávají až v závodě. Ale jsem si jistý, že se poučíme,“ dodává Monačan.
Svůj pohled na věc přidal také šéf Ferrari Mattia Binotto „Seb je vždy v závodech silný. Je si vědom, že je důležité, aby profitoval ze závodního tempa. Takže když pak přijdou nějaké chyby jako v Silverstone, není to to nejlepší. Ale jsem rád za jeho zkušenosti, díky kterým ví, jak s pneumatikami pracovat, Podle mě je to opravdu jeho silná stránka“.
Pilotům Ferrari patří v průběžné tabulce šampionátu čtvrté a páté místo.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.