Pilot Ferrari Charles Leclerc exceluje během posledních Grand Prix zejména v kvalifikacích. Naopak v závodech se trochu trápí. Možná za to může jeho jezdecký styl.
Šampionát Formule 1 má za sebou svou první letošní polovinu. To je vždycky čas pro určitá bilancování. Nejinak je tomu v případě monackého pilota Ferrari Charlesa Leclerca. Mladý jezdec letos krouží v barvách stáje z Maranella svou první sezonu. Aktuálně posbíral hned několik umístění na stupních vítězů, avšak na své první vítězství stále čeká. Nejblíže mu byl v Bahrajnu a Rakousku, přesto mu nejvyšší stupínek stále ještě uniká.
Leclerc se velmi solidně prezentuje zejména v kvalifikacích, kde svého zkušenějšího týmového kolegu porazil už pětkrát za sebou. Naproti tomu během závodů se monacký mladík trochu trápí, čehož si je sám vědom.
„Během prvního stintu jsme se dostali poměrně brzo ke konci životnosti pneumatik, také na konci druhého stintu jsem měl s pneumatikami problémy. Takže je určitě něco, co dělá Seb v tomto ohledu lépe,“ vrací se Leclerc k poslednímu závodu před letní přestávkou.
„Během posledních závodů jsem měl větší problémy s degradací pneumatik než Seb, Musím tomu porozumět. Je dost možné, že jezdím až příliš agresivně. Rozhodně je třeba, abych to pro další závody zlepšil. Během posledních závodů jsme se dobře kvalifikovali, ale na jejich konci jsem musel docela bojovat (s pneumatikami). Je třeba tomu porozumět, abych věděl, jak můžu zlepšit svůj jízdní styl. Možná jde o kompromis mezi kvalifikací a závodem, protože body se nakonec vždy rozdávají až v závodě. Ale jsem si jistý, že se poučíme,“ dodává Monačan.
Svůj pohled na věc přidal také šéf Ferrari Mattia Binotto „Seb je vždy v závodech silný. Je si vědom, že je důležité, aby profitoval ze závodního tempa. Takže když pak přijdou nějaké chyby jako v Silverstone, není to to nejlepší. Ale jsem rád za jeho zkušenosti, díky kterým ví, jak s pneumatikami pracovat, Podle mě je to opravdu jeho silná stránka“.
Pilotům Ferrari patří v průběžné tabulce šampionátu čtvrté a páté místo.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.