Formule E vítá ve svých řadách dalšího bývalého pilota Formule1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartely.
Šampionát Formule E vítá do svých řad dalšího bývalého pilota Formule 1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartley, který bude závodit pro Dragon Racng. Devětadvacetiletý závodník tak přidá na seznam svých anabází další položku. „Jsem rád za novou výzvu ve Formuli E společně s týmem Dragon Racing. Formule E je naprosto specifickou, je naprosto odlišná od jakékoliv závodní série, se kterou mám zkušenosti. Věřím však, že využiji své zkušenosti s šetřením energie z jiných kategorií a, že budu mít dobrý start“. Říká Hartley.
Majitel týmu Jay Penske dodává „Jsem opravdu rád, že Brendon bude jedním z našich dvou jezdců v šampionátu Formule E. Má kombinaci talentu, zkušeností a intelektu, která mu umožní v našem novém Penske EV-4 plně využít svůj potenciál.“
Jméno druhého jezdce zatím oznámeno nebylo. Hartley bude během následující sezony zároveň továrním jezdcem Toyoty ve vytrvalostních závodech a své povinnosti si bude plnit rovněž na simulátoru Ferrari, jelikož je vývojovým jezdcem stáje z Maranella.
Novozélanďan disponuje v motorsportu bohatými zkušenostmi. Prošel nejrůznější škálou nižších formulových sérií, od Formule 3, přes Formuli Renault, až po GP2. Vrcholem jeho kariéry je nicméně stoprocentně sedačka ve Formuli 1. Loňskou sezonu totiž hájil barvy týmu Toro Rosso a v královské třídě motorsportu dokázal nasbírat čtyři body. Týmovým kolegou mu byl Francouz Pierre Gasly, který po sezoně přesídlil do hlavního týmu Red Bullu, Hartley naopak novou smlouvu nedostal.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.