Formule E vítá ve svých řadách dalšího bývalého pilota Formule1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartely.
Šampionát Formule E vítá do svých řad dalšího bývalého pilota Formule 1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartley, který bude závodit pro Dragon Racng. Devětadvacetiletý závodník tak přidá na seznam svých anabází další položku. „Jsem rád za novou výzvu ve Formuli E společně s týmem Dragon Racing. Formule E je naprosto specifickou, je naprosto odlišná od jakékoliv závodní série, se kterou mám zkušenosti. Věřím však, že využiji své zkušenosti s šetřením energie z jiných kategorií a, že budu mít dobrý start“. Říká Hartley.
Majitel týmu Jay Penske dodává „Jsem opravdu rád, že Brendon bude jedním z našich dvou jezdců v šampionátu Formule E. Má kombinaci talentu, zkušeností a intelektu, která mu umožní v našem novém Penske EV-4 plně využít svůj potenciál.“
Jméno druhého jezdce zatím oznámeno nebylo. Hartley bude během následující sezony zároveň továrním jezdcem Toyoty ve vytrvalostních závodech a své povinnosti si bude plnit rovněž na simulátoru Ferrari, jelikož je vývojovým jezdcem stáje z Maranella.
Novozélanďan disponuje v motorsportu bohatými zkušenostmi. Prošel nejrůznější škálou nižších formulových sérií, od Formule 3, přes Formuli Renault, až po GP2. Vrcholem jeho kariéry je nicméně stoprocentně sedačka ve Formuli 1. Loňskou sezonu totiž hájil barvy týmu Toro Rosso a v královské třídě motorsportu dokázal nasbírat čtyři body. Týmovým kolegou mu byl Francouz Pierre Gasly, který po sezoně přesídlil do hlavního týmu Red Bullu, Hartley naopak novou smlouvu nedostal.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.