Formule E vítá ve svých řadách dalšího bývalého pilota Formule1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartely.
Šampionát Formule E vítá do svých řad dalšího bývalého pilota Formule 1. Je jím Novozélanďan Brendon Hartley, který bude závodit pro Dragon Racng. Devětadvacetiletý závodník tak přidá na seznam svých anabází další položku. „Jsem rád za novou výzvu ve Formuli E společně s týmem Dragon Racing. Formule E je naprosto specifickou, je naprosto odlišná od jakékoliv závodní série, se kterou mám zkušenosti. Věřím však, že využiji své zkušenosti s šetřením energie z jiných kategorií a, že budu mít dobrý start“. Říká Hartley.
Majitel týmu Jay Penske dodává „Jsem opravdu rád, že Brendon bude jedním z našich dvou jezdců v šampionátu Formule E. Má kombinaci talentu, zkušeností a intelektu, která mu umožní v našem novém Penske EV-4 plně využít svůj potenciál.“
Jméno druhého jezdce zatím oznámeno nebylo. Hartley bude během následující sezony zároveň továrním jezdcem Toyoty ve vytrvalostních závodech a své povinnosti si bude plnit rovněž na simulátoru Ferrari, jelikož je vývojovým jezdcem stáje z Maranella.
Novozélanďan disponuje v motorsportu bohatými zkušenostmi. Prošel nejrůznější škálou nižších formulových sérií, od Formule 3, přes Formuli Renault, až po GP2. Vrcholem jeho kariéry je nicméně stoprocentně sedačka ve Formuli 1. Loňskou sezonu totiž hájil barvy týmu Toro Rosso a v královské třídě motorsportu dokázal nasbírat čtyři body. Týmovým kolegou mu byl Francouz Pierre Gasly, který po sezoně přesídlil do hlavního týmu Red Bullu, Hartley naopak novou smlouvu nedostal.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.