Racing Pointu se vstup do letošní sezony příliš nevydařil. V týmu však věří v lepší zítřky.
Dnešní Racing Point tedy bývalá Force India byla v minulých letech takřka tradičně čtvrtým nejlepším týmem. Stáj dokázala získat zásluhou Sergia Péreze také několik pódiových umístění, není proto divu, že byla mnohými odborníky označována za černého koně šampionátu.
Jenže postupně přišly finanční problémy, které vygradovaly změnou vedení a následně změnou názvu. To se na výkonech růžových vozů letos podepisuje velmi negativní měrou, jelikož začátek vývoje současného monopostu byl značně opožděn. Navíc vše odstartovalo v době, kdy měli inženýři významně svázané ruce vlivem nedostatku financí.
Tým však převzal kanadský magnát Lawrence Stroll, který do jednoho z vozů posadil svého syna. Zároveň přinesl významnou sumu finančních prostředků, díky nimž se ekonomická situace týmu zlepšila. Tyto finance navíc poskytují naději na zlepšení současné nedobré formy Racing Pointu a ve stáji jsou si toho vědomi.
„Budeme zpět v bojích o místa, na která jsme zvyklí. Máme stejné lidi, lepší nástroje a lepší finanční možnosti. Renault by si měl dávat pozor,“ je optimistický šéf Otmar Szafnauer.
„Bude to těžké, ale ne nemožné", hovoří Szafnauer na téma, jak pravděpodobné je stíhání McLarenu a dalších lídrů středu pole. "Pokud budou top tři týmy dělat vše, co mají, jejich pozice jsou pro nás nedosažitelné, takže ve hře je pouze malá hrstka bodů. Malá hrstka bodů, na kterou se tlačí spousta stájí.“
Řeč přišla také na jezdeckou otázku, neboť během léta se tradičně roztáčí přestupový kolotoč.
„Nečekám v otázce jezdců nějaké změny. Lance je mladý, velmi talentovaný jezdec s množstvím potenciálu. Stále s učí a zvyká si na nové prostředí. Sergio za nás už jezdí mnoho let, přičemž podává dobré výkony. Myslím, že máme dobrý tandem polotů,“ uzavírá Otmar Szafnauer.
Racing Pointu patří aktuálně v Poháru konstruktérů osmá příčka s ziskem 31 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.