Racing Pointu se vstup do letošní sezony příliš nevydařil. V týmu však věří v lepší zítřky.
Dnešní Racing Point tedy bývalá Force India byla v minulých letech takřka tradičně čtvrtým nejlepším týmem. Stáj dokázala získat zásluhou Sergia Péreze také několik pódiových umístění, není proto divu, že byla mnohými odborníky označována za černého koně šampionátu.
Jenže postupně přišly finanční problémy, které vygradovaly změnou vedení a následně změnou názvu. To se na výkonech růžových vozů letos podepisuje velmi negativní měrou, jelikož začátek vývoje současného monopostu byl značně opožděn. Navíc vše odstartovalo v době, kdy měli inženýři významně svázané ruce vlivem nedostatku financí.
Tým však převzal kanadský magnát Lawrence Stroll, který do jednoho z vozů posadil svého syna. Zároveň přinesl významnou sumu finančních prostředků, díky nimž se ekonomická situace týmu zlepšila. Tyto finance navíc poskytují naději na zlepšení současné nedobré formy Racing Pointu a ve stáji jsou si toho vědomi.
„Budeme zpět v bojích o místa, na která jsme zvyklí. Máme stejné lidi, lepší nástroje a lepší finanční možnosti. Renault by si měl dávat pozor,“ je optimistický šéf Otmar Szafnauer.
„Bude to těžké, ale ne nemožné", hovoří Szafnauer na téma, jak pravděpodobné je stíhání McLarenu a dalších lídrů středu pole. "Pokud budou top tři týmy dělat vše, co mají, jejich pozice jsou pro nás nedosažitelné, takže ve hře je pouze malá hrstka bodů. Malá hrstka bodů, na kterou se tlačí spousta stájí.“
Řeč přišla také na jezdeckou otázku, neboť během léta se tradičně roztáčí přestupový kolotoč.
„Nečekám v otázce jezdců nějaké změny. Lance je mladý, velmi talentovaný jezdec s množstvím potenciálu. Stále s učí a zvyká si na nové prostředí. Sergio za nás už jezdí mnoho let, přičemž podává dobré výkony. Myslím, že máme dobrý tandem polotů,“ uzavírá Otmar Szafnauer.
Racing Pointu patří aktuálně v Poháru konstruktérů osmá příčka s ziskem 31 bodů.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.