Racing Pointu se vstup do letošní sezony příliš nevydařil. V týmu však věří v lepší zítřky.
Dnešní Racing Point tedy bývalá Force India byla v minulých letech takřka tradičně čtvrtým nejlepším týmem. Stáj dokázala získat zásluhou Sergia Péreze také několik pódiových umístění, není proto divu, že byla mnohými odborníky označována za černého koně šampionátu.
Jenže postupně přišly finanční problémy, které vygradovaly změnou vedení a následně změnou názvu. To se na výkonech růžových vozů letos podepisuje velmi negativní měrou, jelikož začátek vývoje současného monopostu byl značně opožděn. Navíc vše odstartovalo v době, kdy měli inženýři významně svázané ruce vlivem nedostatku financí.
Tým však převzal kanadský magnát Lawrence Stroll, který do jednoho z vozů posadil svého syna. Zároveň přinesl významnou sumu finančních prostředků, díky nimž se ekonomická situace týmu zlepšila. Tyto finance navíc poskytují naději na zlepšení současné nedobré formy Racing Pointu a ve stáji jsou si toho vědomi.
„Budeme zpět v bojích o místa, na která jsme zvyklí. Máme stejné lidi, lepší nástroje a lepší finanční možnosti. Renault by si měl dávat pozor,“ je optimistický šéf Otmar Szafnauer.
„Bude to těžké, ale ne nemožné", hovoří Szafnauer na téma, jak pravděpodobné je stíhání McLarenu a dalších lídrů středu pole. "Pokud budou top tři týmy dělat vše, co mají, jejich pozice jsou pro nás nedosažitelné, takže ve hře je pouze malá hrstka bodů. Malá hrstka bodů, na kterou se tlačí spousta stájí.“
Řeč přišla také na jezdeckou otázku, neboť během léta se tradičně roztáčí přestupový kolotoč.
„Nečekám v otázce jezdců nějaké změny. Lance je mladý, velmi talentovaný jezdec s množstvím potenciálu. Stále s učí a zvyká si na nové prostředí. Sergio za nás už jezdí mnoho let, přičemž podává dobré výkony. Myslím, že máme dobrý tandem polotů,“ uzavírá Otmar Szafnauer.
Racing Pointu patří aktuálně v Poháru konstruktérů osmá příčka s ziskem 31 bodů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.