Šéf Red Bullu Christian Horner není spokojený s výkony svého jezdce Pierra Gaslyho, tým podle něj "zoufale" potřebuje, aby se co nejdříve zlepšil a začal sbírat podstatně více bodů než doposud - to mu v boji mezi konstruktéry hodně schází.
O Gaslyho výkonu po Velké ceně Maďarska, v níž mu jeho týmový kolega nadělil opět celé kolo, šéf Red Bullu poznamenal: "Pro Pierra šlo o frustrující víkend. Start nebyl skvělý, první kolo taky ne. My bychom neměli závodit se Saubery a s McLareny!"
Co by od něj chtěl? "Potřebujeme od něj, aby závodil s Ferrari a Mercedesy. Uděláme všechno, abychom mu pomohli toho dosahovat," pokračuje Horner. Red Bull touží se mezi konstruktéry posunout na druhou příčku, na kterou mu po 12 závodech schází 44 bodů.
K tomu ale musí přispět zejména Gasly, protože Verstappen 2 z posledních 4 závodů vyhrál a nasbíral 181 bodů, tak druhé Ferrari si ani jednou v posledních 4 podnicích neodvezlo více bodů než rakouský tým.
Pierre žel nezaostává jen za svým týmovým kolegou, ale také za ostatními dvojkami špičkových týmů - Valtteri Bottas přispěl Mercedesu 188 body, Charles Leclerc Ferrari 132 body, zatímco pilot Red Bullu jich získal jen 63.
"Problémem je to, že vůbec není v té směsici. Nedošlo k tomu, že by Lewis dnes vyjel za ním či něco takového. Mercedes i Red Bull odjeli 'jednoruké' závody, protože týmoví kolegové byli mimo hru," mrzí Christiana Hornera.
"Samozřejmě, že když nemáme dva auta jezdící v předu, tak nám to škodí. Zejména v šampionátu konstruktérů, kde jsme dnes získali stejně bodů jako Ferrari na trati, kde jsme je měli obrat o víc," kroutil šéf Red Bullu hlavou po Velké ceně Maďarska.
Gasly si teď podle něj musí "během letní přestávky odpočinout, pouvažovat o první polovině sezóny a vzít si z ní poučení před druhou částí roku. je to pro nás zásadní, aby končil více vpředu, máme-li mít nějakou šanci dostihnout Ferrari."
Výkonnost mladého Francouze vyvolává otazníky ohledně jeho krátkodobé budoucnosti, podle Hornera jej ale neplánují nahradit v průběhu sezóny: "Naším záměrem je nechat ho ve voze do konce roku. Ale zoufale potřebujeme, aby uplatňoval více z potenciálu auta!"
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.