Renault se nedaří dotáhnout se na špici a bojovat o pódia, jak si přál. Jeho pilotům, kteří s vozem RS19 často nejsou schopni postoupit mezi nejlepších deset, dochází trpělivost.
Francouzská stáj skončila loni mezi konstruktéry čtvrtá a letos chtěla být nejlepší trojici mnohem blíže. Místo toho však v pořadí klesla na šesté místo - před ní je páté Toro Rosso a čtvrtý McLaren odebírající její motory. Z posledních čtyř závodů navíc bodovala pouze jednou, v Silverstone, což je u továrního týmu na pováženou.
"Je to těžké. Samozřejmě je to dost pod našimi očekáváními a našimi cíli. Myslím, že bychom si měli položit určité závažné otázky a interně pár věcí revidovat. Těch horších věcí je mnohem více než těch lepších. Opravdu to není uspokojující," sděluje své dojmy Hülkenberg.
Pohonná jednotka přitom není špatná, s tou ve Viry opravdu udělali pokrok a na špičku se dotáhli. Tým více ztrácí v oblasti aerodynamiky a šasi, jenže i u motoru se objevují potíže se spolehlivostí, a to jak u továrního týmu, kde došlo po kvalifikaci k výměně všech komponent ve voze Daniela Ricciarda, tak i u jeho zákazníka. Po různých nečekaných opravách v Maďarsku na to piloti dopláceli i v závodě.
"Auto se celkem obtížně ovládalo. Opravdu si dnes celé moc nesedlo, takže jsem bojoval s přední nápravou, se zadní nápravou a zkrátka jsem neměl rychlost. S takovými věcmi toho nemůžete moc očekávat," popisuje Hülkenberg, u nějž se také objevily potíže s řízením motoru. Te se přepínal do bezpečnostního módu, což jej stálo 0,3 sekundy na kolo.
Podle Hülkenberga tým musí zvážit, "jak k věcem přistoupíme a kam jsme za posledních 18 měsíců s autem došli; co jsme provedli a skutečnost, že to nemělo moc velký vliv. Musíme si ptát sami sebe, jak přistoupíme k budoucnosti, abychom zajistili, že nám nové díly skutečně přinesou určitý prospěch a posunou nás dopředu."
Zatímco na počátku sezóny byl v některých podnicích nejlepším ze zbytku pole, nyní kolem něj soupeři vyvíjejí rychleji a Renault se propadává - v poslední kvalifikaci na Hungaroringu byli ze středu pole kromě McLarenu rychlejší také Haas a Alfa Romeo, přičemž Ricciardo vypadl dokonce už v 1. části. Ztráta francouzského týmu na pátou příčku není velká, pouze 4 body, McLaren je však již celkem vzdálen (o 43 bodů). Podaří se mu po letní přestávce zabrat a výrazněji zlepšit svou konkurenceschopnost?
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.