Renault se nedaří dotáhnout se na špici a bojovat o pódia, jak si přál. Jeho pilotům, kteří s vozem RS19 často nejsou schopni postoupit mezi nejlepších deset, dochází trpělivost.
Francouzská stáj skončila loni mezi konstruktéry čtvrtá a letos chtěla být nejlepší trojici mnohem blíže. Místo toho však v pořadí klesla na šesté místo - před ní je páté Toro Rosso a čtvrtý McLaren odebírající její motory. Z posledních čtyř závodů navíc bodovala pouze jednou, v Silverstone, což je u továrního týmu na pováženou.
"Je to těžké. Samozřejmě je to dost pod našimi očekáváními a našimi cíli. Myslím, že bychom si měli položit určité závažné otázky a interně pár věcí revidovat. Těch horších věcí je mnohem více než těch lepších. Opravdu to není uspokojující," sděluje své dojmy Hülkenberg.
Pohonná jednotka přitom není špatná, s tou ve Viry opravdu udělali pokrok a na špičku se dotáhli. Tým více ztrácí v oblasti aerodynamiky a šasi, jenže i u motoru se objevují potíže se spolehlivostí, a to jak u továrního týmu, kde došlo po kvalifikaci k výměně všech komponent ve voze Daniela Ricciarda, tak i u jeho zákazníka. Po různých nečekaných opravách v Maďarsku na to piloti dopláceli i v závodě.
"Auto se celkem obtížně ovládalo. Opravdu si dnes celé moc nesedlo, takže jsem bojoval s přední nápravou, se zadní nápravou a zkrátka jsem neměl rychlost. S takovými věcmi toho nemůžete moc očekávat," popisuje Hülkenberg, u nějž se také objevily potíže s řízením motoru. Te se přepínal do bezpečnostního módu, což jej stálo 0,3 sekundy na kolo.
Podle Hülkenberga tým musí zvážit, "jak k věcem přistoupíme a kam jsme za posledních 18 měsíců s autem došli; co jsme provedli a skutečnost, že to nemělo moc velký vliv. Musíme si ptát sami sebe, jak přistoupíme k budoucnosti, abychom zajistili, že nám nové díly skutečně přinesou určitý prospěch a posunou nás dopředu."
Zatímco na počátku sezóny byl v některých podnicích nejlepším ze zbytku pole, nyní kolem něj soupeři vyvíjejí rychleji a Renault se propadává - v poslední kvalifikaci na Hungaroringu byli ze středu pole kromě McLarenu rychlejší také Haas a Alfa Romeo, přičemž Ricciardo vypadl dokonce už v 1. části. Ztráta francouzského týmu na pátou příčku není velká, pouze 4 body, McLaren je však již celkem vzdálen (o 43 bodů). Podaří se mu po letní přestávce zabrat a výrazněji zlepšit svou konkurenceschopnost?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.