Piloti Renaultu a McLarenu musí po letní přestávce počítat z penalizacemi poté, co francouzský výrobce doveze novou, silnější specifikaci své pohonné jednotky.
Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Lando Norris a Carlos Sainz se letos bez dalších trestů na roštu neobejdou - pouze nejmladší Brit má ještě možnost vyměnit bez postihu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Po letní přestávce dostaneme penalizace, víme o tom. Žel to bylo v plánu již od Bahrajnu, u Carlose dokonce už od Melbourne, kde jsme měli problém s MGU-K, který kvůli požáru vedl ke ztrátě celého motoru," potvrzuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Víme, že jsme zahnáni do kouta a že pár trestů budeme muset překousnout. Přijdou s novou specifikací motoru. Půjde o finální specifikaci, o specifikaci C. Nechci potvrzovat kdy a kdo ho dostane, bude to znamenat penalizaci, ale také trochu výkonu navíc," pokračuje Abiteboul.
Renault v Německu oznámil, že na dráze v kvalifikaci již překonal hranici 1000 koní (736 kW), ještě dříve jí podle něj však překročili Mercedes a nejvýkonnější Ferrari. A po letní přestávce dojde k dalšímu výkonnostnímu posunu.
Nyní se svým zákazníkem McLarenem plánují, kdy bude nejlepší si tresty vybrat a jak je mezi své piloty rozdělit. Zatím to vypadá, že dva z nich si je odpykají ve Spa a dva v Monze. V Singapuru následujícím po nich se předjíždí obtížně.
"Nechci nic potvrzovat, ještě jsme si to ani nepotvrdili s McLarenem, a motory v současné době zrovna stavíme. Nejprve tedy musíme zajistit, abychom je řádně postavili a odsouhlasili, ale plán by mohl takto vypadat. Jde o normální věc. A jestli půjde vše podle plánu, půjde o poslední penalizace sezóny," potvrzuje šéf Renaultu.
Tento víkend v Maďarsku žádné výměny nečekají. Protože jde o nejpomalejší okruh kalendáře, méně náročný na výkon motorů, zřejmě se na něm vrátí k prvotní specifikaci A s opravenými ojnicemi, spíše než aby jezdili se specifikací B.
"Máme k dispozici více specifikací motorů, v současnosti dvě. Nechci zacházet do detailů, ale jsme schopni využít kterýkoliv motor, jenž je nejlepší z pohledu výkonnosti i spolehlivosti," komentuje Abiteboul před víkendovým závodem na Hungaroringu, kde se bude chtít dostat zpět na pátou příčku mezi konstruktéry. Tu mu v Německu uzmulo skvělým výsledkem Toro Rosso, jež má v šampionátu náskok tří bodů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.