Piloti Renaultu a McLarenu musí po letní přestávce počítat z penalizacemi poté, co francouzský výrobce doveze novou, silnější specifikaci své pohonné jednotky.
Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Lando Norris a Carlos Sainz se letos bez dalších trestů na roštu neobejdou - pouze nejmladší Brit má ještě možnost vyměnit bez postihu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Po letní přestávce dostaneme penalizace, víme o tom. Žel to bylo v plánu již od Bahrajnu, u Carlose dokonce už od Melbourne, kde jsme měli problém s MGU-K, který kvůli požáru vedl ke ztrátě celého motoru," potvrzuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Víme, že jsme zahnáni do kouta a že pár trestů budeme muset překousnout. Přijdou s novou specifikací motoru. Půjde o finální specifikaci, o specifikaci C. Nechci potvrzovat kdy a kdo ho dostane, bude to znamenat penalizaci, ale také trochu výkonu navíc," pokračuje Abiteboul.
Renault v Německu oznámil, že na dráze v kvalifikaci již překonal hranici 1000 koní (736 kW), ještě dříve jí podle něj však překročili Mercedes a nejvýkonnější Ferrari. A po letní přestávce dojde k dalšímu výkonnostnímu posunu.
Nyní se svým zákazníkem McLarenem plánují, kdy bude nejlepší si tresty vybrat a jak je mezi své piloty rozdělit. Zatím to vypadá, že dva z nich si je odpykají ve Spa a dva v Monze. V Singapuru následujícím po nich se předjíždí obtížně.
"Nechci nic potvrzovat, ještě jsme si to ani nepotvrdili s McLarenem, a motory v současné době zrovna stavíme. Nejprve tedy musíme zajistit, abychom je řádně postavili a odsouhlasili, ale plán by mohl takto vypadat. Jde o normální věc. A jestli půjde vše podle plánu, půjde o poslední penalizace sezóny," potvrzuje šéf Renaultu.
Tento víkend v Maďarsku žádné výměny nečekají. Protože jde o nejpomalejší okruh kalendáře, méně náročný na výkon motorů, zřejmě se na něm vrátí k prvotní specifikaci A s opravenými ojnicemi, spíše než aby jezdili se specifikací B.
"Máme k dispozici více specifikací motorů, v současnosti dvě. Nechci zacházet do detailů, ale jsme schopni využít kterýkoliv motor, jenž je nejlepší z pohledu výkonnosti i spolehlivosti," komentuje Abiteboul před víkendovým závodem na Hungaroringu, kde se bude chtít dostat zpět na pátou příčku mezi konstruktéry. Tu mu v Německu uzmulo skvělým výsledkem Toro Rosso, jež má v šampionátu náskok tří bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.