Piloti Renaultu a McLarenu musí po letní přestávce počítat z penalizacemi poté, co francouzský výrobce doveze novou, silnější specifikaci své pohonné jednotky.
Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Lando Norris a Carlos Sainz se letos bez dalších trestů na roštu neobejdou - pouze nejmladší Brit má ještě možnost vyměnit bez postihu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Po letní přestávce dostaneme penalizace, víme o tom. Žel to bylo v plánu již od Bahrajnu, u Carlose dokonce už od Melbourne, kde jsme měli problém s MGU-K, který kvůli požáru vedl ke ztrátě celého motoru," potvrzuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Víme, že jsme zahnáni do kouta a že pár trestů budeme muset překousnout. Přijdou s novou specifikací motoru. Půjde o finální specifikaci, o specifikaci C. Nechci potvrzovat kdy a kdo ho dostane, bude to znamenat penalizaci, ale také trochu výkonu navíc," pokračuje Abiteboul.
Renault v Německu oznámil, že na dráze v kvalifikaci již překonal hranici 1000 koní (736 kW), ještě dříve jí podle něj však překročili Mercedes a nejvýkonnější Ferrari. A po letní přestávce dojde k dalšímu výkonnostnímu posunu.
Nyní se svým zákazníkem McLarenem plánují, kdy bude nejlepší si tresty vybrat a jak je mezi své piloty rozdělit. Zatím to vypadá, že dva z nich si je odpykají ve Spa a dva v Monze. V Singapuru následujícím po nich se předjíždí obtížně.
"Nechci nic potvrzovat, ještě jsme si to ani nepotvrdili s McLarenem, a motory v současné době zrovna stavíme. Nejprve tedy musíme zajistit, abychom je řádně postavili a odsouhlasili, ale plán by mohl takto vypadat. Jde o normální věc. A jestli půjde vše podle plánu, půjde o poslední penalizace sezóny," potvrzuje šéf Renaultu.
Tento víkend v Maďarsku žádné výměny nečekají. Protože jde o nejpomalejší okruh kalendáře, méně náročný na výkon motorů, zřejmě se na něm vrátí k prvotní specifikaci A s opravenými ojnicemi, spíše než aby jezdili se specifikací B.
"Máme k dispozici více specifikací motorů, v současnosti dvě. Nechci zacházet do detailů, ale jsme schopni využít kterýkoliv motor, jenž je nejlepší z pohledu výkonnosti i spolehlivosti," komentuje Abiteboul před víkendovým závodem na Hungaroringu, kde se bude chtít dostat zpět na pátou příčku mezi konstruktéry. Tu mu v Německu uzmulo skvělým výsledkem Toro Rosso, jež má v šampionátu náskok tří bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.