Piloti Renaultu a McLarenu musí po letní přestávce počítat z penalizacemi poté, co francouzský výrobce doveze novou, silnější specifikaci své pohonné jednotky.
Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Lando Norris a Carlos Sainz se letos bez dalších trestů na roštu neobejdou - pouze nejmladší Brit má ještě možnost vyměnit bez postihu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Po letní přestávce dostaneme penalizace, víme o tom. Žel to bylo v plánu již od Bahrajnu, u Carlose dokonce už od Melbourne, kde jsme měli problém s MGU-K, který kvůli požáru vedl ke ztrátě celého motoru," potvrzuje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Víme, že jsme zahnáni do kouta a že pár trestů budeme muset překousnout. Přijdou s novou specifikací motoru. Půjde o finální specifikaci, o specifikaci C. Nechci potvrzovat kdy a kdo ho dostane, bude to znamenat penalizaci, ale také trochu výkonu navíc," pokračuje Abiteboul.
Renault v Německu oznámil, že na dráze v kvalifikaci již překonal hranici 1000 koní (736 kW), ještě dříve jí podle něj však překročili Mercedes a nejvýkonnější Ferrari. A po letní přestávce dojde k dalšímu výkonnostnímu posunu.
Nyní se svým zákazníkem McLarenem plánují, kdy bude nejlepší si tresty vybrat a jak je mezi své piloty rozdělit. Zatím to vypadá, že dva z nich si je odpykají ve Spa a dva v Monze. V Singapuru následujícím po nich se předjíždí obtížně.
"Nechci nic potvrzovat, ještě jsme si to ani nepotvrdili s McLarenem, a motory v současné době zrovna stavíme. Nejprve tedy musíme zajistit, abychom je řádně postavili a odsouhlasili, ale plán by mohl takto vypadat. Jde o normální věc. A jestli půjde vše podle plánu, půjde o poslední penalizace sezóny," potvrzuje šéf Renaultu.
Tento víkend v Maďarsku žádné výměny nečekají. Protože jde o nejpomalejší okruh kalendáře, méně náročný na výkon motorů, zřejmě se na něm vrátí k prvotní specifikaci A s opravenými ojnicemi, spíše než aby jezdili se specifikací B.
"Máme k dispozici více specifikací motorů, v současnosti dvě. Nechci zacházet do detailů, ale jsme schopni využít kterýkoliv motor, jenž je nejlepší z pohledu výkonnosti i spolehlivosti," komentuje Abiteboul před víkendovým závodem na Hungaroringu, kde se bude chtít dostat zpět na pátou příčku mezi konstruktéry. Tu mu v Německu uzmulo skvělým výsledkem Toro Rosso, jež má v šampionátu náskok tří bodů.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.