Šéf Toro Rosso Franz Tost je pevně přesvědčen o tom, že jeho pilot Daniil Kvjat je na opětovný postup k mateřskému Red Bullu dobře připravený. Zároveň si ale Pierre Gasly zaslouží ještě trochu času na to, aby předvedl své umění.
Kvjat minulou neděli skončil na Hockenheimu překvapivě třetí a svým výkonem podle svých slov "vyslal zprávu." Toro Rosso mělo velkou radost - poprvé od roku 2008 skončilo na pódiu a po zisku 23 bodů (více než Mercedes a Ferrari dohromady) v šampionátu konstruktérů přeskočilo 3 své soupeře (Alfu Romeo, Racing Point i Renault).
Kvjat to přitom v týmech Dietricha Mateschitze neměl jednoduché - již jednou sice byl povolán z Toro Rosso k Red Bullu, ale v polovině sezóny putoval zpět a v roce 2017 se jej zbavili úplně. Do F1 se vrátil až letos poté, co strávil rok jako vývojový jezdec Ferrari.
Rakouská stáj má svou hvězdu - Maxe Verstappena, jenž vyhrál dva z posledních tří závodů, jeho týmový kolega Pierre Gasly na něj ale hodně ztrácí a v Německu po své chybě do cíle opět nedojel, proto se spekuluje o jeho možném nahrazení. To ale po GP Německa odborný poradce týmu Helmut Marko popřel, ostatně Red Bull ve svém programu již ani moc velkých talentů nemá.
Kvjat je na jinou úroveň u Red Bull nyní připravenJe Kvjat připraven na to, aby podruhé vstoupil do stejné řeky, tedy aby znovu přešel k A-týmu? "Ano, protože už uběhla dostatečně dlouhá doba a teď je mnohem zkušenější. Ví, co má dělat, jak všechno zvládat, představuje další krok vpřed," chválí jej Tost.
"To je ten důvod, proč vždycky tvrdím, že potřebuji tři roky na to, abych vychoval jezdce, a pak je připraven na přestup k Red Bullu. Protože Red Bull je jiná úroveň. Jde o tým bojující o vítězství, o šampionáty. Kvůli tomu čelíte jinému tlaku, pracujete na jiné úrovni. Nemůžete to srovnávat s Toro Rosso," vysvětluje.
"On je teď jiným jezdcem, než byl u Red Bullu, jelikož tam byl mladší, k Red Bullu přešel už po jediné sezóně kvůli změně, která nastala po odchodu Vettela k Ferrari. A mezitím [od roku 2016] se toho hodně naučil. Také loni se toho hodně naučil na simulátoru Ferrari a letos, jak víte, odjel už 11 závodů. To znamená, že taky zde se hodně naučil," oceňuje šéf Toro Rosso současné schopnosti Kvjata.
"A Daniil má velkou přirozenou rychlost. Věděli jsme, že je opravdu schopným jezdcem. Věděli jsme to z Formule Renault nebo z GP3 a taky z našeho prvního roku ve Formuli 1," vyzdvihuje Tost talent osmého jezdce průběžného pořadí letošní sezóny.
Sestavu Toro Rosso ani Red Bullu neměnit!Zároveň by ale nechtěl, aby nyní odcházel k Red Bullu: "Doufám, že se sestava u Red Bullu měnit nebude, rád bych pokračoval s našimi piloty, protože máme jednu z nejlepších dvojic, jaké jsme kdy měli."
A trápícímu se Gaslymu by dal ještě šanci: "Všichni Pierra známe. Je také velmi schopným jezdcem, vysoce si jej cením, i když letos nemá tolik štěstí a nepředvedl takovou výkonnost, kterou asi sám očekával."
"Nesmíte ale zapomínat, že Max Verstappen je v týmu zabydlený, je neuvěřitelně rychlý a že auto zřejmě moc nesedí jízdnímu stylu Pierra. Musí si n něj zvykat. To ale zabírá čas a já doufám, že mu ho Red Bull poskytne, protože se do toho znovu dostane, na to si vsadím," dodává Tost.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.