Šéf Toro Rosso Franz Tost je pevně přesvědčen o tom, že jeho pilot Daniil Kvjat je na opětovný postup k mateřskému Red Bullu dobře připravený. Zároveň si ale Pierre Gasly zaslouží ještě trochu času na to, aby předvedl své umění.
Kvjat minulou neděli skončil na Hockenheimu překvapivě třetí a svým výkonem podle svých slov "vyslal zprávu." Toro Rosso mělo velkou radost - poprvé od roku 2008 skončilo na pódiu a po zisku 23 bodů (více než Mercedes a Ferrari dohromady) v šampionátu konstruktérů přeskočilo 3 své soupeře (Alfu Romeo, Racing Point i Renault).
Kvjat to přitom v týmech Dietricha Mateschitze neměl jednoduché - již jednou sice byl povolán z Toro Rosso k Red Bullu, ale v polovině sezóny putoval zpět a v roce 2017 se jej zbavili úplně. Do F1 se vrátil až letos poté, co strávil rok jako vývojový jezdec Ferrari.
Rakouská stáj má svou hvězdu - Maxe Verstappena, jenž vyhrál dva z posledních tří závodů, jeho týmový kolega Pierre Gasly na něj ale hodně ztrácí a v Německu po své chybě do cíle opět nedojel, proto se spekuluje o jeho možném nahrazení. To ale po GP Německa odborný poradce týmu Helmut Marko popřel, ostatně Red Bull ve svém programu již ani moc velkých talentů nemá.
Kvjat je na jinou úroveň u Red Bull nyní připravenJe Kvjat připraven na to, aby podruhé vstoupil do stejné řeky, tedy aby znovu přešel k A-týmu? "Ano, protože už uběhla dostatečně dlouhá doba a teď je mnohem zkušenější. Ví, co má dělat, jak všechno zvládat, představuje další krok vpřed," chválí jej Tost.
"To je ten důvod, proč vždycky tvrdím, že potřebuji tři roky na to, abych vychoval jezdce, a pak je připraven na přestup k Red Bullu. Protože Red Bull je jiná úroveň. Jde o tým bojující o vítězství, o šampionáty. Kvůli tomu čelíte jinému tlaku, pracujete na jiné úrovni. Nemůžete to srovnávat s Toro Rosso," vysvětluje.
"On je teď jiným jezdcem, než byl u Red Bullu, jelikož tam byl mladší, k Red Bullu přešel už po jediné sezóně kvůli změně, která nastala po odchodu Vettela k Ferrari. A mezitím [od roku 2016] se toho hodně naučil. Také loni se toho hodně naučil na simulátoru Ferrari a letos, jak víte, odjel už 11 závodů. To znamená, že taky zde se hodně naučil," oceňuje šéf Toro Rosso současné schopnosti Kvjata.
"A Daniil má velkou přirozenou rychlost. Věděli jsme, že je opravdu schopným jezdcem. Věděli jsme to z Formule Renault nebo z GP3 a taky z našeho prvního roku ve Formuli 1," vyzdvihuje Tost talent osmého jezdce průběžného pořadí letošní sezóny.
Sestavu Toro Rosso ani Red Bullu neměnit!Zároveň by ale nechtěl, aby nyní odcházel k Red Bullu: "Doufám, že se sestava u Red Bullu měnit nebude, rád bych pokračoval s našimi piloty, protože máme jednu z nejlepších dvojic, jaké jsme kdy měli."
A trápícímu se Gaslymu by dal ještě šanci: "Všichni Pierra známe. Je také velmi schopným jezdcem, vysoce si jej cením, i když letos nemá tolik štěstí a nepředvedl takovou výkonnost, kterou asi sám očekával."
"Nesmíte ale zapomínat, že Max Verstappen je v týmu zabydlený, je neuvěřitelně rychlý a že auto zřejmě moc nesedí jízdnímu stylu Pierra. Musí si n něj zvykat. To ale zabírá čas a já doufám, že mu ho Red Bull poskytne, protože se do toho znovu dostane, na to si vsadím," dodává Tost.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.