Šéf Toro Rosso Franz Tost je pevně přesvědčen o tom, že jeho pilot Daniil Kvjat je na opětovný postup k mateřskému Red Bullu dobře připravený. Zároveň si ale Pierre Gasly zaslouží ještě trochu času na to, aby předvedl své umění.
Kvjat minulou neděli skončil na Hockenheimu překvapivě třetí a svým výkonem podle svých slov "vyslal zprávu." Toro Rosso mělo velkou radost - poprvé od roku 2008 skončilo na pódiu a po zisku 23 bodů (více než Mercedes a Ferrari dohromady) v šampionátu konstruktérů přeskočilo 3 své soupeře (Alfu Romeo, Racing Point i Renault).
Kvjat to přitom v týmech Dietricha Mateschitze neměl jednoduché - již jednou sice byl povolán z Toro Rosso k Red Bullu, ale v polovině sezóny putoval zpět a v roce 2017 se jej zbavili úplně. Do F1 se vrátil až letos poté, co strávil rok jako vývojový jezdec Ferrari.
Rakouská stáj má svou hvězdu - Maxe Verstappena, jenž vyhrál dva z posledních tří závodů, jeho týmový kolega Pierre Gasly na něj ale hodně ztrácí a v Německu po své chybě do cíle opět nedojel, proto se spekuluje o jeho možném nahrazení. To ale po GP Německa odborný poradce týmu Helmut Marko popřel, ostatně Red Bull ve svém programu již ani moc velkých talentů nemá.
Kvjat je na jinou úroveň u Red Bull nyní připravenJe Kvjat připraven na to, aby podruhé vstoupil do stejné řeky, tedy aby znovu přešel k A-týmu? "Ano, protože už uběhla dostatečně dlouhá doba a teď je mnohem zkušenější. Ví, co má dělat, jak všechno zvládat, představuje další krok vpřed," chválí jej Tost.
"To je ten důvod, proč vždycky tvrdím, že potřebuji tři roky na to, abych vychoval jezdce, a pak je připraven na přestup k Red Bullu. Protože Red Bull je jiná úroveň. Jde o tým bojující o vítězství, o šampionáty. Kvůli tomu čelíte jinému tlaku, pracujete na jiné úrovni. Nemůžete to srovnávat s Toro Rosso," vysvětluje.
"On je teď jiným jezdcem, než byl u Red Bullu, jelikož tam byl mladší, k Red Bullu přešel už po jediné sezóně kvůli změně, která nastala po odchodu Vettela k Ferrari. A mezitím [od roku 2016] se toho hodně naučil. Také loni se toho hodně naučil na simulátoru Ferrari a letos, jak víte, odjel už 11 závodů. To znamená, že taky zde se hodně naučil," oceňuje šéf Toro Rosso současné schopnosti Kvjata.
"A Daniil má velkou přirozenou rychlost. Věděli jsme, že je opravdu schopným jezdcem. Věděli jsme to z Formule Renault nebo z GP3 a taky z našeho prvního roku ve Formuli 1," vyzdvihuje Tost talent osmého jezdce průběžného pořadí letošní sezóny.
Sestavu Toro Rosso ani Red Bullu neměnit!Zároveň by ale nechtěl, aby nyní odcházel k Red Bullu: "Doufám, že se sestava u Red Bullu měnit nebude, rád bych pokračoval s našimi piloty, protože máme jednu z nejlepších dvojic, jaké jsme kdy měli."
A trápícímu se Gaslymu by dal ještě šanci: "Všichni Pierra známe. Je také velmi schopným jezdcem, vysoce si jej cením, i když letos nemá tolik štěstí a nepředvedl takovou výkonnost, kterou asi sám očekával."
"Nesmíte ale zapomínat, že Max Verstappen je v týmu zabydlený, je neuvěřitelně rychlý a že auto zřejmě moc nesedí jízdnímu stylu Pierra. Musí si n něj zvykat. To ale zabírá čas a já doufám, že mu ho Red Bull poskytne, protože se do toho znovu dostane, na to si vsadím," dodává Tost.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.