Kolují zvěsti o možnosti přestupu Maxe Verstappena do Mercedesu. Obávají se jich u Red Bullu? Čím chtějí mladou hvězdu přesvědčit k setrvání?
Max Verstappen je momentálně jedním z nejlépe hodnocených jezdců ve Formuli 1. S tím souvisí i zájem, který se ohledně holandského pilota stupňuje. Nejvíce se v tomto směru mluví o lanaření Mercedesu, ten by podle mnohých zdrojů Maxe rád získal do svých služeb.
Holanďan má navíc dle všeho smlouvu, která mu umožňuje v případě nedostatečně dobrého vozu odejít k jinému týmu. Takzvanou výstupní klauzuli může aktivovat již po této sezoně. Na druhou stranu zlepšující se výkonnost Red Bullu dává naději, že Verstappen dres nepřevleče. Přesně v to alespoň doufá šéf týmu Christian Horner.
„V tomto směru jsem absolutně v klidu, necítím žádný tlak. Řekl bych, že si Max jízdu v našem týmu užívá. Zároveň podle mě vidí náš pokrok, jehož dosahujeme. Jsme v polovině šampionátu, máme dvě vítězství a spoustu pódií. Soustředíme se jen na to, abychom z vozu dostávali maximum, nemyslím, že riskujeme jeho odchod,“ je optimistický Horner.
Red Bull se snaží Verstappena přesvědčit k setrvání i díky agresivnímu vývojovému plánu. Jinými slovy, chtějí mu dokázat, že je členem týmu, jenž má budoucnost. Proto přijdou v dohledné době významná vylepšení motoru, mluví o nich odborný poradce stáje Helmut Marko.
"V Monze dostaneme vylepšený motor, v Rusku pak vylepšené palivo, které by mělo pomoci, aby naše pohonná jednotka dosáhla maxima svého potenciálu. Půjde o velký krok vpřed,“ věří Rakušan.
Marko dokonce začíná nahlas mluvit i o útoku na jezdecký titul ještě během této sezony. „Nevylučujeme boj o titul, v Německu se nám to vše poprvé sešlo, vyhráli jsme díky svojí rychlosti, a ne díky tomu, že Mercedes udělal chybu. Schopnost správně chladit auto je v dnešní F1 jednou z klíčových věcí. Max navíc předjel Mercedes i Ferrari přímo na dráze.“
Momentální ztráta holandského pilota na lídra šampionátu Lewise Hamiltona činí 63 bodů.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.