Monacký pilot Ferrari závod v Německu nedokončil. Ačkoliv uznává, že šlo o jeho chybu, zároveň poukazuje na věc, která je dle něj na tradičním okruhu třeba změnit.
Pilot Ferrari Charles Leclerc zažil víkend jako na houpačce. Během pátečních tréninků to vypadalo, že právě mladý Monačan bude největším aspirantem na zisk první řady. Jenže pak to přišlo. Třetí část kvalifikace a problémy s tlakem paliva. Tento problém Leclerca odsoudil ke startu z desáté pozice.
Nedělní závod však byl hodně divoký, jezdec italské stáje se díky předjíždění a solidně zvládnuté strategii dostal až na 2. místo. Těsně před polovinou vyměřeného počtu kol to vypadalo na stíhací jízdu za vedoucím Lewisem Hamiltonem. Opak byl pravdou. Monacký závodník nezvládl na kluzké trati svůj vůz, snad i proto, že měl v daný moment obuty suché pneumatiky a bylo po nadějích. Když bylo jasné, že se vůz číslo 16 ze štěrkové zóny nedostane, neskrýval Leclerc svoji frustraci.
„Jsem dnes sám sebou zklamán, přitom to nebyla velká chyba, byla to malá chyba, během letošní sezony jsem už udělal závažnější chyby. Mou chybu to nezlehčuje, ale myslím si, že je nepřijatelné mít ve Formuli 1 takový asfalt, který je v posledních dvou zatáčkách. Zvlášť když je trať mokrá“.
„Nemůžeme mít tak nízkou přilnavost. Viděli jsme i další jezdce, kteří měli v tom místě problémy, možná jsem byl jediný na suchých pneumatikách, ale jel jsem tam rychlostí asi 60 kilometrů za hodinu a neměl jsem vůbec žádnou přilnavost.“
Pilot Scuderie však na závěr zdůrazňuje, že šlo hlavně o jeho chybu. „Nesnižuje to mou chybu, je mi líto týmu a fanoušků. Všechno jsem zahodil do koše.“
Leclerc tak v Německu zaznamenal druhý letošní závod bez bodového zisku. Tím prvním bylo Monako, kde při snaze o stíhající jízdu taktéž havaroval. Možnost na spravení chuti bude mít už za týden. Kolotoč F1 se naposledy před letní přestávkou roztočí na maďarském Hungaroringu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.