Alfa Romeo se po včerejší dodatečné penalizaci, která je odsunula mimo bodovaná místa, odvolala. Podle šéfa týmu Frederica Vasseura mají důkazy o své nevině.
Jak jsme vás včera informovali, sedmý Kimi Räikkönen i osmý Antonio Giovinazzi dostali 30 trestných sekund za prohřešek při práci se spojkou, což vedlo k jejich propadu na 12. a 13. pozici. Podle komisařů nepovolená prodleva při záběru spojky měla podobný efekt jako kontrola trakce.
Švýcarský tým tak z Hockenheimu místo s 10 body odjíždí s prázdnou. Ty si navíc připsali piloti Haasu, Lewis Hamilton a šťastný Robert Kubica. Šéf Alfy je naštvaný: "Je to extrémně velké zklamání, že potrestali oba vozy a vytlačili je z bodů po tak vzrušujícím závodě."
"Situace vznikla během těch kol za safety carem před pevným startem. Trápila nás špatná funkce spojky, což bylo mimo naši kontrolu. Budeme tento problém dále vyšetřovat," nechápe rozhodnutí sudích Vasseur.
"Respektujeme proces FIA a práci komisařů, ale proti tomuto rozhodnutí se odvoláme, protože máme důvody a důkazy pro jeho zvrat. V tomto ohledu budeme brzy v kontaktu s FIA," slibuje zkušený šéf Alfy Romeo, dceřiné stáje Ferrari.
Ještě před potrestáním při hodnocení závodu přitom litoval, že se v mokrém závodě nedostali až na pódium: "Myslím, že jsme alespoň při jednom safety caru promarnili příležitost, do boxů jsme zamířili příliš pozdě."
"Problémem bylo, že jsme bojovali s Toro Rosso, a to získalo více bodů než my. Za těchto podmínek si vždy přejete víc, vždycky chcete řádně načasovat zastávky v boxech a tak dále," dodává Vasseur. Toro Rosso včera nasbíralo 23 bodů a přeskočilo v šampionátu nejen Alfu Romeo, ale také Racing Point a Renault.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.