Alfa Romeo se po včerejší dodatečné penalizaci, která je odsunula mimo bodovaná místa, odvolala. Podle šéfa týmu Frederica Vasseura mají důkazy o své nevině.
Jak jsme vás včera informovali, sedmý Kimi Räikkönen i osmý Antonio Giovinazzi dostali 30 trestných sekund za prohřešek při práci se spojkou, což vedlo k jejich propadu na 12. a 13. pozici. Podle komisařů nepovolená prodleva při záběru spojky měla podobný efekt jako kontrola trakce.
Švýcarský tým tak z Hockenheimu místo s 10 body odjíždí s prázdnou. Ty si navíc připsali piloti Haasu, Lewis Hamilton a šťastný Robert Kubica. Šéf Alfy je naštvaný: "Je to extrémně velké zklamání, že potrestali oba vozy a vytlačili je z bodů po tak vzrušujícím závodě."
"Situace vznikla během těch kol za safety carem před pevným startem. Trápila nás špatná funkce spojky, což bylo mimo naši kontrolu. Budeme tento problém dále vyšetřovat," nechápe rozhodnutí sudích Vasseur.
"Respektujeme proces FIA a práci komisařů, ale proti tomuto rozhodnutí se odvoláme, protože máme důvody a důkazy pro jeho zvrat. V tomto ohledu budeme brzy v kontaktu s FIA," slibuje zkušený šéf Alfy Romeo, dceřiné stáje Ferrari.
Ještě před potrestáním při hodnocení závodu přitom litoval, že se v mokrém závodě nedostali až na pódium: "Myslím, že jsme alespoň při jednom safety caru promarnili příležitost, do boxů jsme zamířili příliš pozdě."
"Problémem bylo, že jsme bojovali s Toro Rosso, a to získalo více bodů než my. Za těchto podmínek si vždy přejete víc, vždycky chcete řádně načasovat zastávky v boxech a tak dále," dodává Vasseur. Toro Rosso včera nasbíralo 23 bodů a přeskočilo v šampionátu nejen Alfu Romeo, ale také Racing Point a Renault.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.