Alfa Romeo se po včerejší dodatečné penalizaci, která je odsunula mimo bodovaná místa, odvolala. Podle šéfa týmu Frederica Vasseura mají důkazy o své nevině.
Jak jsme vás včera informovali, sedmý Kimi Räikkönen i osmý Antonio Giovinazzi dostali 30 trestných sekund za prohřešek při práci se spojkou, což vedlo k jejich propadu na 12. a 13. pozici. Podle komisařů nepovolená prodleva při záběru spojky měla podobný efekt jako kontrola trakce.
Švýcarský tým tak z Hockenheimu místo s 10 body odjíždí s prázdnou. Ty si navíc připsali piloti Haasu, Lewis Hamilton a šťastný Robert Kubica. Šéf Alfy je naštvaný: "Je to extrémně velké zklamání, že potrestali oba vozy a vytlačili je z bodů po tak vzrušujícím závodě."
"Situace vznikla během těch kol za safety carem před pevným startem. Trápila nás špatná funkce spojky, což bylo mimo naši kontrolu. Budeme tento problém dále vyšetřovat," nechápe rozhodnutí sudích Vasseur.
"Respektujeme proces FIA a práci komisařů, ale proti tomuto rozhodnutí se odvoláme, protože máme důvody a důkazy pro jeho zvrat. V tomto ohledu budeme brzy v kontaktu s FIA," slibuje zkušený šéf Alfy Romeo, dceřiné stáje Ferrari.
Ještě před potrestáním při hodnocení závodu přitom litoval, že se v mokrém závodě nedostali až na pódium: "Myslím, že jsme alespoň při jednom safety caru promarnili příležitost, do boxů jsme zamířili příliš pozdě."
"Problémem bylo, že jsme bojovali s Toro Rosso, a to získalo více bodů než my. Za těchto podmínek si vždy přejete víc, vždycky chcete řádně načasovat zastávky v boxech a tak dále," dodává Vasseur. Toro Rosso včera nasbíralo 23 bodů a přeskočilo v šampionátu nejen Alfu Romeo, ale také Racing Point a Renault.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.