HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Sebastian Vettel s Ferrari předvedl v 1. tréninku před Velkou cenou Německa 2019 nejrychlejší čas, druhý skončil jeho týmový kolega Charles Leclerc. Úřadující mistr světa Lewis Hamilton obsadil třetí příčku před Maxem Verstappenem, oba ale ztráceli už přes 3 desetiny sekundy.
Piloti v 11 hod vyráželi na trať za bezmračné oblohy, teplota vzduchu dosahovala 32 °C, asfalt 40 °C. Meteorologové ale na sobotu i neděli předpovídají pro Hockenheimu déšť. Pirelli sem přivezlo střed ze svého portfolia: směsi C2 - C4.
Horké počasí, což by mohlo působit vrásky Mercedesu, ten ale kromě nového zbarvení oslavujícího 125 let motorsportu přivezl také nový aerodynamický balík s novou filozofií deflektorů (po vzoru Red Bullu) a s přepracovaným chlazením, teploty by mu proto již teoreticky neměly činit potíže.
Garáže hned opustilo 16 pilotů, z toho dva hned vlétli do měřeného kola: Sainz 1:17,939 a Gasly 1:21,220 min, ten má však drobné potíže s brzdami a hlásí vibrace, oba míří do boxů.
Týmy přivezly spousty novinek, jak se před letní přestávkou snaží zvýšit svou konkurenceschopnost. Zcela novou záď má Racing Point, Williams nasazuje nové deflektory i podlahu - oba mají půlku auta novou, Red Bull tuto oblast rovněž drobně upravil.
Po 19 min jsme se dočkali přerušení, když Magnussen zastavil na dráze v zatáčce Sachs krátce po nácviku startů. Mercedesy se do té doby stále neukázaly. Problém byl obnoven po 7 min a piloti na to začali šlapat.
Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách šel do čela (1:16,100), ihned jej ale překonal Bottas (1:14,828 a 1:14,805) na měkkých, jeho týmový kolega Hamilton byl o 0,699 s pomalejší. Mezi ně se dostal Leclerc (1:15,121), rovněž na měkkých. Čtvrtý Verstappen (1:15,158) si stěžoval na "obrovské přehřívání pneumatik."
Slušně si vedl Pérez s vylepšeným Racing Pointem, jenž se v polovině probojoval na 6. příčku s časem 1:15,604 min. Na Bottase mu v tu chvíli scházelo 0,8 s, Stroll byl o další 0,5 s za ním devátý.
Zdá se, že pokroku dosáhl i Williams - předposlední Kubica na 18. Giovinazziho ztrácel jen 0,177 s.
Po hodině jsme se dočkali změny na čele, to když Hamilton obul středně-tvrdé pneumatiky a zvládl kolo za 1:14,315, čímž o půl vteřiny překonal Bottase, za ně se na třetí příčku vyšvihl Sainz na měkké směsi - 1:15,062 min.
O pět min později se před Hamiltona dostal Leclerc (1:14,268), když na měkkých pneumatikách zajel o 47 tisícin rychlejší čas. Vettel ale dokázal najít ještě o 0,255 vteřiny více a mohl se radovat z míst na čele tabulky. Velmi dobře a čistě odjeto, to povzbudí pošramocené sebevědomí čtyřnásobného šampiona na domácí půdě.
Jeho mladší týmový kolega se Ferrari táže: "Existují ještě nějaká další místa, kde výrazněji ztrácím, kromě posledního sektoru, ve kterém jsem narazil na provoz?" Inženýr mu odpovídá, že jediným takovým je vlásenka, 6. zatáčka v pořadí.
V nejlepší formě tedy do víkendu na Hockenheimu vstupuje stáj z Maranella následovaná s odstupem 0,3 sekundy Mercedesem a Red Bullem. Nejlepším ze zbytku pole je znovu McLaren zásluhou Sainze, těsně za ním končí Grosjean, tentokrát s rakouskou specifikací vozu VF-19. Svou konkurenceschopnost zlepšil Racing Point i Williams, byť zůstává stále poslední.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.