HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Sebastian Vettel s Ferrari předvedl v 1. tréninku před Velkou cenou Německa 2019 nejrychlejší čas, druhý skončil jeho týmový kolega Charles Leclerc. Úřadující mistr světa Lewis Hamilton obsadil třetí příčku před Maxem Verstappenem, oba ale ztráceli už přes 3 desetiny sekundy.
Piloti v 11 hod vyráželi na trať za bezmračné oblohy, teplota vzduchu dosahovala 32 °C, asfalt 40 °C. Meteorologové ale na sobotu i neděli předpovídají pro Hockenheimu déšť. Pirelli sem přivezlo střed ze svého portfolia: směsi C2 - C4.
Horké počasí, což by mohlo působit vrásky Mercedesu, ten ale kromě nového zbarvení oslavujícího 125 let motorsportu přivezl také nový aerodynamický balík s novou filozofií deflektorů (po vzoru Red Bullu) a s přepracovaným chlazením, teploty by mu proto již teoreticky neměly činit potíže.
Garáže hned opustilo 16 pilotů, z toho dva hned vlétli do měřeného kola: Sainz 1:17,939 a Gasly 1:21,220 min, ten má však drobné potíže s brzdami a hlásí vibrace, oba míří do boxů.
Týmy přivezly spousty novinek, jak se před letní přestávkou snaží zvýšit svou konkurenceschopnost. Zcela novou záď má Racing Point, Williams nasazuje nové deflektory i podlahu - oba mají půlku auta novou, Red Bull tuto oblast rovněž drobně upravil.
Po 19 min jsme se dočkali přerušení, když Magnussen zastavil na dráze v zatáčce Sachs krátce po nácviku startů. Mercedesy se do té doby stále neukázaly. Problém byl obnoven po 7 min a piloti na to začali šlapat.
Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách šel do čela (1:16,100), ihned jej ale překonal Bottas (1:14,828 a 1:14,805) na měkkých, jeho týmový kolega Hamilton byl o 0,699 s pomalejší. Mezi ně se dostal Leclerc (1:15,121), rovněž na měkkých. Čtvrtý Verstappen (1:15,158) si stěžoval na "obrovské přehřívání pneumatik."
Slušně si vedl Pérez s vylepšeným Racing Pointem, jenž se v polovině probojoval na 6. příčku s časem 1:15,604 min. Na Bottase mu v tu chvíli scházelo 0,8 s, Stroll byl o další 0,5 s za ním devátý.
Zdá se, že pokroku dosáhl i Williams - předposlední Kubica na 18. Giovinazziho ztrácel jen 0,177 s.
Po hodině jsme se dočkali změny na čele, to když Hamilton obul středně-tvrdé pneumatiky a zvládl kolo za 1:14,315, čímž o půl vteřiny překonal Bottase, za ně se na třetí příčku vyšvihl Sainz na měkké směsi - 1:15,062 min.
O pět min později se před Hamiltona dostal Leclerc (1:14,268), když na měkkých pneumatikách zajel o 47 tisícin rychlejší čas. Vettel ale dokázal najít ještě o 0,255 vteřiny více a mohl se radovat z míst na čele tabulky. Velmi dobře a čistě odjeto, to povzbudí pošramocené sebevědomí čtyřnásobného šampiona na domácí půdě.
Jeho mladší týmový kolega se Ferrari táže: "Existují ještě nějaká další místa, kde výrazněji ztrácím, kromě posledního sektoru, ve kterém jsem narazil na provoz?" Inženýr mu odpovídá, že jediným takovým je vlásenka, 6. zatáčka v pořadí.
V nejlepší formě tedy do víkendu na Hockenheimu vstupuje stáj z Maranella následovaná s odstupem 0,3 sekundy Mercedesem a Red Bullem. Nejlepším ze zbytku pole je znovu McLaren zásluhou Sainze, těsně za ním končí Grosjean, tentokrát s rakouskou specifikací vozu VF-19. Svou konkurenceschopnost zlepšil Racing Point i Williams, byť zůstává stále poslední.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.