Leclerc se u Ferrari už necítí být zastrašený, vůz SF90 si přizpůsobil a sedí mu více než Vettelovi

Charles Leclerc ve Velké ceně Británie před Sebastianem Vettelem
Charles Leclerc ve Velké ceně Británie před Sebastianem Vettelem, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 26. července 2019 06:35
Sdílej:

Charles Leclerc se již neobává přizpůsobování rudého vozu svému stylu, z čehož měl na začátku roku trochu strach.

Pilot Ferrari má za sebou šňůru čtyř pódií, když v Rakousku dojel dokonce druhý poté, co závod těsně před koncem ještě vedl. Předtím ve Francii, kde skončil bronzový, učinil změnu ve stylu, jakým pracuje s letošním vozem Ferrari SF90.

"Myslím, že před Francii jsem to byl spíše já, kdo se přizpůsoboval autu. Pak jsme podle mě trochu změnili přístup a více jsem přizpůsoboval auto svému stylu. Proto jsem mohl jezdit o něco přirozeněji, což mi pomohlo," vysvětluje Leclerc, jemuž v šampionátu patří se 120 body pátá příčka a na svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela na čtvrtém místě ztrácí jen 3 body.

Proč tímto způsobem vůz nepřizpůsoboval svému stylu už před závodem na Paul Ricard? "Víte, když dorazíte do tak velkého týmu, a když jsem do něj přišel, tak šlo teprve o mou druhou sezónu ve Formuli 1, tak jste trochu zastrašeni - nebo já jsem byl trochu zastrašený," svěřuje se se svými pocity.

"A rovnou říct: 'Já chci tohle, tohle a tohle' - to nebyl způsob, jakým bych chtěl začít tento vztah. Nejprve jsem proto chtěl autu porozumět, co nejvíce mu přizpůsobit své ježdění," pokračuje 21letý závodník, jenž před sezónou přišel ze Sauberu Alfy Romeo.

"V jednu chvíli se mi podařilo dosáhnout dobrých věcí tím, že jsem přizpůsobil svůj styl, pak jsem ale cítil, že by se dalo získat více výkonnosti, kdybych auto posunul více mým směrem, a tohle pak té výkonnosti pomohlo," těší Leclerca.

Nyní se zdá, že auto sedí spíše mu než Vettelovi, který necítí záď nedotáčivého monopostu, a proto ztrácí. Svého týmového kolegy se mladý Monačan ale zastává: "Myslím, že Seb nakonec také odjel velmi dobré závody. Možná v těch posledních neměl tolik štěstí, ale jsem si celkem jistý tím, že bude zpět na špici. Je to jen otázka času."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.