Charles Leclerc se již neobává přizpůsobování rudého vozu svému stylu, z čehož měl na začátku roku trochu strach.
Pilot Ferrari má za sebou šňůru čtyř pódií, když v Rakousku dojel dokonce druhý poté, co závod těsně před koncem ještě vedl. Předtím ve Francii, kde skončil bronzový, učinil změnu ve stylu, jakým pracuje s letošním vozem Ferrari SF90.
"Myslím, že před Francii jsem to byl spíše já, kdo se přizpůsoboval autu. Pak jsme podle mě trochu změnili přístup a více jsem přizpůsoboval auto svému stylu. Proto jsem mohl jezdit o něco přirozeněji, což mi pomohlo," vysvětluje Leclerc, jemuž v šampionátu patří se 120 body pátá příčka a na svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela na čtvrtém místě ztrácí jen 3 body.
Proč tímto způsobem vůz nepřizpůsoboval svému stylu už před závodem na Paul Ricard? "Víte, když dorazíte do tak velkého týmu, a když jsem do něj přišel, tak šlo teprve o mou druhou sezónu ve Formuli 1, tak jste trochu zastrašeni - nebo já jsem byl trochu zastrašený," svěřuje se se svými pocity.
"A rovnou říct: 'Já chci tohle, tohle a tohle' - to nebyl způsob, jakým bych chtěl začít tento vztah. Nejprve jsem proto chtěl autu porozumět, co nejvíce mu přizpůsobit své ježdění," pokračuje 21letý závodník, jenž před sezónou přišel ze Sauberu Alfy Romeo.
"V jednu chvíli se mi podařilo dosáhnout dobrých věcí tím, že jsem přizpůsobil svůj styl, pak jsem ale cítil, že by se dalo získat více výkonnosti, kdybych auto posunul více mým směrem, a tohle pak té výkonnosti pomohlo," těší Leclerca.
Nyní se zdá, že auto sedí spíše mu než Vettelovi, který necítí záď nedotáčivého monopostu, a proto ztrácí. Svého týmového kolegy se mladý Monačan ale zastává: "Myslím, že Seb nakonec také odjel velmi dobré závody. Možná v těch posledních neměl tolik štěstí, ale jsem si celkem jistý tím, že bude zpět na špici. Je to jen otázka času."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.