Red Bull před víkendovou Velkou cenou Německa věří, že stejně jako naposledy v Silverstone bude moci zasáhnout do boje o pódium a opět porazit Ferrari.
Během závodu v Británii mohl Max Verstappen podle šéfa týmu Christiana Hornera dojet dokonce druhý, jejich plány však narušila kolize se Sebastianem Vettelem, jenž při brzdění zezadu narazil do Holanďana. Tento víkend se těší na další dobré představení.
"Před Hockenheimem si vzhledem k výkonnosti [ze Silverstone] věříme. Po Monze šlo o jeden z nejvíce citlivých okruhů na výkon motoru. Naplno jste jeli část kola odpovídající v podstatě Barceloně, což je pro nás povzbuzením - a rozhodně před Hockenheimem, který není tak závislý na výkonu," říká Horner, byť jejich Honda patří stále mezi nejslabší motory v poli.
"Být tak blízko Mercedesu na tomto typu okruhu, který je citlivý na výkon, a dokázat jezdit těsně za Ferrari skrz Maggotts, Becketts a Copse, v nichž tam Max za Ferrari dokonce nabíral tempo, to je obvykle známkou velmi slušného auta," pochvaluje si šéf Red Bullu.
Forma Red Bullu v posledních závodech neustále rostla, což podporují drobnými vylepšeními svého monopostu, zejména novým předním křídlem, jež měl v Silverstone také Pierre Gasly. Ten předvedl velké zlepšení a oddálil tak spekulace o svém nahrazení v průběhu sezóny.
Podle Hornera se síla jejich balíku v Silverstone navíc ještě neukázala kvůli zpožďování plynu, na které si v kvalifikaci stěžoval Verstappen (řeší Honda v rámci mapování motoru), a soubojům s vozy Ferrari během samotné velké ceny.
"Myslím, že v posledních několika závodech jsme zvýšili výkonnost vozu a ten funguje dobře. Odemkli jsme část z jeho potenciálu. V Silverstone se choval velmi dobře a byl konkurenceschopný v rychlých i v pomalých zatáčkách.
Max byl velmi blízko pole-position, nebýt váhání plynu, asi by byl ještě blíže. A v závodě jsme neviděli jeho skutečnou rychlost, protože 99 % u něj strávil zaseknutý za Ferrari," upozorňuje Horner.
O víkendu by opět rádi předčili Ferrari, jež na Hockenheim neveze žádné větší novinky. Ty ovšem představí Mercedes, který kromě nového zbarvení přivezl nové šasi s vylepšeným chlazením a zcela novými deflektory. Připíše si na domácí půdě další jasné vítězství nebo jej někdo ze soupeřů dokáže ohrozit?
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.