Red Bull si před Německem věří, Horner k tomu má důvody

Max Verstappen během kvalifikace v Británii
Max Verstappen během kvalifikace v Británii, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 25. července 2019 06:25
Sdílej:

Red Bull před víkendovou Velkou cenou Německa věří, že stejně jako naposledy v Silverstone bude moci zasáhnout do boje o pódium a opět porazit Ferrari.

Během závodu v Británii mohl Max Verstappen podle šéfa týmu Christiana Hornera dojet dokonce druhý, jejich plány však narušila kolize se Sebastianem Vettelem, jenž při brzdění zezadu narazil do Holanďana. Tento víkend se těší na další dobré představení.

"Před Hockenheimem si vzhledem k výkonnosti [ze Silverstone] věříme. Po Monze šlo o jeden z nejvíce citlivých okruhů na výkon motoru. Naplno jste jeli část kola odpovídající v podstatě Barceloně, což je pro nás povzbuzením - a rozhodně před Hockenheimem, který není tak závislý na výkonu," říká Horner, byť jejich Honda patří stále mezi nejslabší motory v poli.

"Být tak blízko Mercedesu na tomto typu okruhu, který je citlivý na výkon, a dokázat jezdit těsně za Ferrari skrz Maggotts, Becketts a Copse, v nichž tam Max za Ferrari dokonce nabíral tempo, to je obvykle známkou velmi slušného auta," pochvaluje si šéf Red Bullu.

Forma Red Bullu v posledních závodech neustále rostla, což podporují drobnými vylepšeními svého monopostu, zejména novým předním křídlem, jež měl v Silverstone také Pierre Gasly. Ten předvedl velké zlepšení a oddálil tak spekulace o svém nahrazení v průběhu sezóny.

Podle Hornera se síla jejich balíku v Silverstone navíc ještě neukázala kvůli zpožďování plynu, na které si v kvalifikaci stěžoval Verstappen (řeší Honda v rámci mapování motoru), a soubojům s vozy Ferrari během samotné velké ceny.

"Myslím, že v posledních několika závodech jsme zvýšili výkonnost vozu a ten funguje dobře. Odemkli jsme část z jeho potenciálu. V Silverstone se choval velmi dobře a byl konkurenceschopný v rychlých i v pomalých zatáčkách.

Max byl velmi blízko pole-position, nebýt váhání plynu, asi by byl ještě blíže. A v závodě jsme neviděli jeho skutečnou rychlost, protože 99 % u něj strávil zaseknutý za Ferrari," upozorňuje Horner.

O víkendu by opět rádi předčili Ferrari, jež na Hockenheim neveze žádné větší novinky. Ty ovšem představí Mercedes, který kromě nového zbarvení přivezl nové šasi s vylepšeným chlazením a zcela novými deflektory. Připíše si na domácí půdě další jasné vítězství nebo jej někdo ze soupeřů dokáže ohrozit?

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.