Mercedes během závodního víkendu v Německu oslaví 125 let motorsportu. Na Hockenheimu proto nastoupí ze speciálním zbarvením. Dočká se dalšího vítězství?
Německou stáj čeká na domácí půdě 200 start do velké ceny. Navíc také prostřednictvím zvláštního zbarvení připomene 125 let, které uplynou od vůbec prvního oficiálního silničního závodu Paříž - Rouen z roku 1894.
Na Twitteru dnes Mercedes zveřejnil jeden snímek přední části vozu vyvedeného v bílo-tyrkysových barvách. Pro nápis týmu použil také speciální font.
"Letošní závod je velmi zvláštním podnikem. Jsme titulárním sponzorem a závod představuje 200. start Mercedesu ve Formuli 1. V Hockenheimu také oslavíme významné výroční: 125 let motorsportu. V roce 1894 se uskutečnil první automobilový závod z Paříže do Rouen a vítězný stroj měl ve svém srdci motor vyrobený podle návrhu Gottlieba Daimlera," poukazuje sportovní šéf týmu Toto Wolff.
A story 125 years in the making... 👊 Join us this week as we celebrate #Motorsport125 - marking 125 years of @MercedesBenz Motorsport! pic.twitter.com/HIAmRI6fDk
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 22, 2019"Šlo o počátek skvělé tradice motorsportu, který přetrvává až do těchto dnů, a my jsme neuvěřitelně hrdí na to, že v tomto dědictví můžeme psát další kapitolu. Použijeme připomínkové zbarvení, jímž vzdáme hold našemu dědictví," pokračuje.
Ve zmíněném závodu použilo 9 ze 17 finišujících dvouválcový (V2) motor o výkonu 3,5 koně. Ten vynalezl Gottlieb Daimler a dle svých původních plánů jej vyrobil ve Francii. Závod podle zprávy Mercedesu dokončil také Benz o výkonu 5 koní (podrobnosti včetně fotografií zde).
Německý tým dominuje hybridní éře Formule 1, když od zavedení nových motorů v roce 2014 ovládl všechna mistrovství světa a letos má výtečně našlápnuto k šestému titulu v řadě za sebou. Tažení Lewise Hamiltona se marně snaží narušit Ferrari, jeho piloti jsou však v letošním šampionátu seřazeni až za Maxem Verstappenem z Red Bullu a rudá stáj mezi konstruktéry na Stříbrné šípy ztrácí 164 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.