Mercedes během závodního víkendu v Německu oslaví 125 let motorsportu. Na Hockenheimu proto nastoupí ze speciálním zbarvením. Dočká se dalšího vítězství?
Německou stáj čeká na domácí půdě 200 start do velké ceny. Navíc také prostřednictvím zvláštního zbarvení připomene 125 let, které uplynou od vůbec prvního oficiálního silničního závodu Paříž - Rouen z roku 1894.
Na Twitteru dnes Mercedes zveřejnil jeden snímek přední části vozu vyvedeného v bílo-tyrkysových barvách. Pro nápis týmu použil také speciální font.
"Letošní závod je velmi zvláštním podnikem. Jsme titulárním sponzorem a závod představuje 200. start Mercedesu ve Formuli 1. V Hockenheimu také oslavíme významné výroční: 125 let motorsportu. V roce 1894 se uskutečnil první automobilový závod z Paříže do Rouen a vítězný stroj měl ve svém srdci motor vyrobený podle návrhu Gottlieba Daimlera," poukazuje sportovní šéf týmu Toto Wolff.
A story 125 years in the making... 👊 Join us this week as we celebrate #Motorsport125 - marking 125 years of @MercedesBenz Motorsport! pic.twitter.com/HIAmRI6fDk
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 22, 2019"Šlo o počátek skvělé tradice motorsportu, který přetrvává až do těchto dnů, a my jsme neuvěřitelně hrdí na to, že v tomto dědictví můžeme psát další kapitolu. Použijeme připomínkové zbarvení, jímž vzdáme hold našemu dědictví," pokračuje.
Ve zmíněném závodu použilo 9 ze 17 finišujících dvouválcový (V2) motor o výkonu 3,5 koně. Ten vynalezl Gottlieb Daimler a dle svých původních plánů jej vyrobil ve Francii. Závod podle zprávy Mercedesu dokončil také Benz o výkonu 5 koní (podrobnosti včetně fotografií zde).
Německý tým dominuje hybridní éře Formule 1, když od zavedení nových motorů v roce 2014 ovládl všechna mistrovství světa a letos má výtečně našlápnuto k šestému titulu v řadě za sebou. Tažení Lewise Hamiltona se marně snaží narušit Ferrari, jeho piloti jsou však v letošním šampionátu seřazeni až za Maxem Verstappenem z Red Bullu a rudá stáj mezi konstruktéry na Stříbrné šípy ztrácí 164 bodů.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.