Lando Norris se ve Formuli 1 cítí mnohem pohodlněji než ve Formuli 2, kde jsou vozy kvůli absenci posilovače řízení fyzicky náročnější na ovládání, což potvrzuje svými výsledky na závodních okruzích.
Nováček McLarenu vstoupil do F1 velmi dobře, když hned při svém debutu v Austrálii kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů. To se mu v dalších 9 podnicích podařilo zopakovat hned sedmkrát a nad svým zkušenějším týmovým kolegou Carlosem Sainzem v polovině sezóny překvapivě vede 6:4.
Z čeho pramení jeho úspěch? "V tomto voze, ve Formuli 1, si více věřím. Nejen proto, že se mi daří, ale bylo tomu tak už na počátku sezóny. Je to velmi těžké dát dohromady kolo, ale stále se cítím lépe v tomto voze než loni, když rovnávám F1 s F2," odpovídá Norris.
"Není to tím, že by to bylo jednodušší nebo něco v tom smyslu, ale mám pro něj zkrátka lepší cit. Myslím, že to je dáno částečně tím, že si ve voze věřím, mám lepší představu o jeho limitech a vždy se mi daří na tom limitu jezdit," pokračuje 19letý závodník.
"Také k tomu letos hodně přispívá kombinace práce a přípravy s týmem. Jak se znám, tak jsem loni neodváděl tu nejlepší práci a teď na této oblasti pracuji. Jsem si jistý tím, že jako všichni ostatní nejsem vždy moc spokojený, když neodvedu v kvalifikaci či v závodě dobrou práci, takže potom biji sám sebe a pracuji tvrději," prozrazuje pilot McLarenu.
Loni měl možnost s McLarenem v F1 odjet několik pátečních tréninků, kde ukázal svůj talent, poté opět usedl do vozu F2, s nímž musel zvládnout kvalifikaci. S monopostem F1 to podle něj není o moc jednodušší jezdit, v F2 to však je fyzicky náročnější.
"Od motokár jsem hodně trpěl vzhledem k mé velikosti a všemu, neměl jsem opravdu ponětí, co dělat, když jsem s motokárami začal. Proto jsem v každé kategorii hodně trpěl - v F4, v F3, v F2. V F2 už ne tak moc, ale musel jsem toho v určitých směrech hodně dohánět," vzpomíná.
"V F1 to s posilovačem řízení bylo příjemnější. F2 je fyzicky mnohem náročnější na paže a téměř na celé tělo než F1. Mohlo by se to tedy změnit, ale moc mi to nevadí," usmívá se Norris.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.