Lando Norris se ve Formuli 1 cítí mnohem pohodlněji než ve Formuli 2, kde jsou vozy kvůli absenci posilovače řízení fyzicky náročnější na ovládání, což potvrzuje svými výsledky na závodních okruzích.
Nováček McLarenu vstoupil do F1 velmi dobře, když hned při svém debutu v Austrálii kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů. To se mu v dalších 9 podnicích podařilo zopakovat hned sedmkrát a nad svým zkušenějším týmovým kolegou Carlosem Sainzem v polovině sezóny překvapivě vede 6:4.
Z čeho pramení jeho úspěch? "V tomto voze, ve Formuli 1, si více věřím. Nejen proto, že se mi daří, ale bylo tomu tak už na počátku sezóny. Je to velmi těžké dát dohromady kolo, ale stále se cítím lépe v tomto voze než loni, když rovnávám F1 s F2," odpovídá Norris.
"Není to tím, že by to bylo jednodušší nebo něco v tom smyslu, ale mám pro něj zkrátka lepší cit. Myslím, že to je dáno částečně tím, že si ve voze věřím, mám lepší představu o jeho limitech a vždy se mi daří na tom limitu jezdit," pokračuje 19letý závodník.
"Také k tomu letos hodně přispívá kombinace práce a přípravy s týmem. Jak se znám, tak jsem loni neodváděl tu nejlepší práci a teď na této oblasti pracuji. Jsem si jistý tím, že jako všichni ostatní nejsem vždy moc spokojený, když neodvedu v kvalifikaci či v závodě dobrou práci, takže potom biji sám sebe a pracuji tvrději," prozrazuje pilot McLarenu.
Loni měl možnost s McLarenem v F1 odjet několik pátečních tréninků, kde ukázal svůj talent, poté opět usedl do vozu F2, s nímž musel zvládnout kvalifikaci. S monopostem F1 to podle něj není o moc jednodušší jezdit, v F2 to však je fyzicky náročnější.
"Od motokár jsem hodně trpěl vzhledem k mé velikosti a všemu, neměl jsem opravdu ponětí, co dělat, když jsem s motokárami začal. Proto jsem v každé kategorii hodně trpěl - v F4, v F3, v F2. V F2 už ne tak moc, ale musel jsem toho v určitých směrech hodně dohánět," vzpomíná.
"V F1 to s posilovačem řízení bylo příjemnější. F2 je fyzicky mnohem náročnější na paže a téměř na celé tělo než F1. Mohlo by se to tedy změnit, ale moc mi to nevadí," usmívá se Norris.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.