Scuderia může ve zvolených kvalifikačních kolech využít navíc až 40 koní výkonu. Kde je ale háček?
Ferrari letos disponuje patrně nejsilnějším motorem ve startovním poli, alespoň se tak vyjadřují ostatní výrobci. Výhoda červených spočívá zejména v kvalifikačním módu, k čemuž se pro AMuS vyjádřil jeden z inženýrů Mercedesu: „Ferrari může během daných kvalifikačních kol využít k dobru zhruba až 40 koní.“
Zmíněný technik německé stáje se přitom odvolával na data získaná z GPS. Tento dodatečný výkon však Scuderia údajně ještě nikdy nevyužila v nedělním závodě, což je pro konkurenční týmy dosti zarážející.
„Do této doby jsme ještě ani jednou nezažili, aby Ferrari tento výkon využilo i v neděli. Nestalo se tak dokonce ani při předjíždění nebo bránění pozice. V porovnání s námi ztrácí během závodu mnohem více výkonu,“ pokračuje zdroj z Mercedesu.
Pravdivost tohoto tvrzení podporuje rovněž fakt, že jezdci Ferrari jsou mnohem častěji na předních příčkách v tabulce maximálně dosahovaných rychlostí v sobotu čili v kvalifikaci než v neděli.
Italové letos navíc zápasí s nedostatečným přítlakem svého vozu. To má za následek nižší odpor na rovinkách, z čehož vyplývá vyšší maximální rychlost. Na druhou stranu to znamená problémy se správným zahřátím pneumatik na ideální provozní teplotu. Technický tým Ferrari se tak snaží najít více přítlaku, to bude v konečném důsledku znamenat také snížení maximálně dosahovaných rychlostí.
V Maranellu navíc probíhá restrukturalizace. Mattia Binotto se snaží svůj tým inženýrsky posílit, protože cítí potřebu větší technické podpory. Z Alfy Romeo se tak brzy vrátí Simone Resta, jenž by měl mít primárně na starosti vývoj vozu pro revoluční sezonu 2021.
Navíc média spekulují o příchodu Alda Costy. Bývalý technický ředitel Ferrari byl propuštěn kvůli neuspokojivým výsledkům během sezony 2011. Posléze našel útočiště u Mercedesu, kde zastává pozici hlavního designéra. Nyní by se mohl znovu obléci do rudého.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.