Scuderia může ve zvolených kvalifikačních kolech využít navíc až 40 koní výkonu. Kde je ale háček?
Ferrari letos disponuje patrně nejsilnějším motorem ve startovním poli, alespoň se tak vyjadřují ostatní výrobci. Výhoda červených spočívá zejména v kvalifikačním módu, k čemuž se pro AMuS vyjádřil jeden z inženýrů Mercedesu: „Ferrari může během daných kvalifikačních kol využít k dobru zhruba až 40 koní.“
Zmíněný technik německé stáje se přitom odvolával na data získaná z GPS. Tento dodatečný výkon však Scuderia údajně ještě nikdy nevyužila v nedělním závodě, což je pro konkurenční týmy dosti zarážející.
„Do této doby jsme ještě ani jednou nezažili, aby Ferrari tento výkon využilo i v neděli. Nestalo se tak dokonce ani při předjíždění nebo bránění pozice. V porovnání s námi ztrácí během závodu mnohem více výkonu,“ pokračuje zdroj z Mercedesu.
Pravdivost tohoto tvrzení podporuje rovněž fakt, že jezdci Ferrari jsou mnohem častěji na předních příčkách v tabulce maximálně dosahovaných rychlostí v sobotu čili v kvalifikaci než v neděli.
Italové letos navíc zápasí s nedostatečným přítlakem svého vozu. To má za následek nižší odpor na rovinkách, z čehož vyplývá vyšší maximální rychlost. Na druhou stranu to znamená problémy se správným zahřátím pneumatik na ideální provozní teplotu. Technický tým Ferrari se tak snaží najít více přítlaku, to bude v konečném důsledku znamenat také snížení maximálně dosahovaných rychlostí.
V Maranellu navíc probíhá restrukturalizace. Mattia Binotto se snaží svůj tým inženýrsky posílit, protože cítí potřebu větší technické podpory. Z Alfy Romeo se tak brzy vrátí Simone Resta, jenž by měl mít primárně na starosti vývoj vozu pro revoluční sezonu 2021.
Navíc média spekulují o příchodu Alda Costy. Bývalý technický ředitel Ferrari byl propuštěn kvůli neuspokojivým výsledkům během sezony 2011. Posléze našel útočiště u Mercedesu, kde zastává pozici hlavního designéra. Nyní by se mohl znovu obléci do rudého.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.