Lewis Hamilton strávil s McLarenem velkou část svojí kariéry. Tradiční stáj ho podporovala už v juniorských letech. Co říká na její současné výsledky?
Lewis Hamilton je s McLarenem provázán v podstatě celou svoji kariéru. Britský tým pomohl nyní pětinásobnému mistru světa v začátcích jeho kariéry. Podporoval jej od juniorských let, načež mu také jako první nabídl vstupenku do Formule 1. Toho času se psal rok 2007.
Hamilton pak za McLaren závodil až do konce sezony 2012, přičemž v jeho barvách získal i jeden mistrovský titul (2008). Nicméně po Lewisově odchodu začaly výsledky tradiční stáje uvadat. Vše vyvrcholilo mezi lety 2015-2017, když byli Britové továrním týmem Hondy. Bylo to jedno z nejhorších období stáje v historii, možná to vůbec nejhorší. Není proto divu, že má Lewis Hamilton z letošní renesance svého bývalého zaměstnavatele radost.
„Je to výborné, že se McLarenu takto daří. Trochu jsme si s nimi zazávodili v Rakousku, přičemž si prožili velmi těžké období." Hamilton také vyzdvihl výkony svého krajana v barvách McLarenu Landa Norrise: „Je skvělé vidět Landův pokrok, je skutečně působivý. Je teprve na počátku svojí kariéry a už teď drží krok se svým zkušenějším týmovým kolegou.“
V jiném rozhovoru se ostřílený jezdec vyjádřil k současným poměrům v motorsportu, které by rád pomohl změnit.
„Formule 1 je fantastická a její budoucností jsou samozřejmě děti. Závodění na motokárách však již není takové jako když jsem začínal já. Dnes musíte mít všechno zázemí a být ve špičkovém týmu. Když jsme začínali my s tátou měli jsme jen přívěs,“ říká Brit.
„Pokusím se to změnit. Chci se zapojit do změny formátu nižších tříd a dostat tak ke sportu víc dětí z chudších rodin. Při vší úctě k některým pilotům, není jejich chyba, že vyšli z bohatého prostředí. Já však chci pomoct dalším dětem z pracující třídy. Právě na tom pracuji,“ dodává Hamilton.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.