Lewis Hamilton strávil s McLarenem velkou část svojí kariéry. Tradiční stáj ho podporovala už v juniorských letech. Co říká na její současné výsledky?
Lewis Hamilton je s McLarenem provázán v podstatě celou svoji kariéru. Britský tým pomohl nyní pětinásobnému mistru světa v začátcích jeho kariéry. Podporoval jej od juniorských let, načež mu také jako první nabídl vstupenku do Formule 1. Toho času se psal rok 2007.
Hamilton pak za McLaren závodil až do konce sezony 2012, přičemž v jeho barvách získal i jeden mistrovský titul (2008). Nicméně po Lewisově odchodu začaly výsledky tradiční stáje uvadat. Vše vyvrcholilo mezi lety 2015-2017, když byli Britové továrním týmem Hondy. Bylo to jedno z nejhorších období stáje v historii, možná to vůbec nejhorší. Není proto divu, že má Lewis Hamilton z letošní renesance svého bývalého zaměstnavatele radost.
„Je to výborné, že se McLarenu takto daří. Trochu jsme si s nimi zazávodili v Rakousku, přičemž si prožili velmi těžké období." Hamilton také vyzdvihl výkony svého krajana v barvách McLarenu Landa Norrise: „Je skvělé vidět Landův pokrok, je skutečně působivý. Je teprve na počátku svojí kariéry a už teď drží krok se svým zkušenějším týmovým kolegou.“
V jiném rozhovoru se ostřílený jezdec vyjádřil k současným poměrům v motorsportu, které by rád pomohl změnit.
„Formule 1 je fantastická a její budoucností jsou samozřejmě děti. Závodění na motokárách však již není takové jako když jsem začínal já. Dnes musíte mít všechno zázemí a být ve špičkovém týmu. Když jsme začínali my s tátou měli jsme jen přívěs,“ říká Brit.
„Pokusím se to změnit. Chci se zapojit do změny formátu nižších tříd a dostat tak ke sportu víc dětí z chudších rodin. Při vší úctě k některým pilotům, není jejich chyba, že vyšli z bohatého prostředí. Já však chci pomoct dalším dětem z pracující třídy. Právě na tom pracuji,“ dodává Hamilton.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.