Lewis Hamilton strávil s McLarenem velkou část svojí kariéry. Tradiční stáj ho podporovala už v juniorských letech. Co říká na její současné výsledky?
Lewis Hamilton je s McLarenem provázán v podstatě celou svoji kariéru. Britský tým pomohl nyní pětinásobnému mistru světa v začátcích jeho kariéry. Podporoval jej od juniorských let, načež mu také jako první nabídl vstupenku do Formule 1. Toho času se psal rok 2007.
Hamilton pak za McLaren závodil až do konce sezony 2012, přičemž v jeho barvách získal i jeden mistrovský titul (2008). Nicméně po Lewisově odchodu začaly výsledky tradiční stáje uvadat. Vše vyvrcholilo mezi lety 2015-2017, když byli Britové továrním týmem Hondy. Bylo to jedno z nejhorších období stáje v historii, možná to vůbec nejhorší. Není proto divu, že má Lewis Hamilton z letošní renesance svého bývalého zaměstnavatele radost.
„Je to výborné, že se McLarenu takto daří. Trochu jsme si s nimi zazávodili v Rakousku, přičemž si prožili velmi těžké období." Hamilton také vyzdvihl výkony svého krajana v barvách McLarenu Landa Norrise: „Je skvělé vidět Landův pokrok, je skutečně působivý. Je teprve na počátku svojí kariéry a už teď drží krok se svým zkušenějším týmovým kolegou.“
V jiném rozhovoru se ostřílený jezdec vyjádřil k současným poměrům v motorsportu, které by rád pomohl změnit.
„Formule 1 je fantastická a její budoucností jsou samozřejmě děti. Závodění na motokárách však již není takové jako když jsem začínal já. Dnes musíte mít všechno zázemí a být ve špičkovém týmu. Když jsme začínali my s tátou měli jsme jen přívěs,“ říká Brit.
„Pokusím se to změnit. Chci se zapojit do změny formátu nižších tříd a dostat tak ke sportu víc dětí z chudších rodin. Při vší úctě k některým pilotům, není jejich chyba, že vyšli z bohatého prostředí. Já však chci pomoct dalším dětem z pracující třídy. Právě na tom pracuji,“ dodává Hamilton.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.