Lewis Hamilton strávil s McLarenem velkou část svojí kariéry. Tradiční stáj ho podporovala už v juniorských letech. Co říká na její současné výsledky?
Lewis Hamilton je s McLarenem provázán v podstatě celou svoji kariéru. Britský tým pomohl nyní pětinásobnému mistru světa v začátcích jeho kariéry. Podporoval jej od juniorských let, načež mu také jako první nabídl vstupenku do Formule 1. Toho času se psal rok 2007.
Hamilton pak za McLaren závodil až do konce sezony 2012, přičemž v jeho barvách získal i jeden mistrovský titul (2008). Nicméně po Lewisově odchodu začaly výsledky tradiční stáje uvadat. Vše vyvrcholilo mezi lety 2015-2017, když byli Britové továrním týmem Hondy. Bylo to jedno z nejhorších období stáje v historii, možná to vůbec nejhorší. Není proto divu, že má Lewis Hamilton z letošní renesance svého bývalého zaměstnavatele radost.
„Je to výborné, že se McLarenu takto daří. Trochu jsme si s nimi zazávodili v Rakousku, přičemž si prožili velmi těžké období." Hamilton také vyzdvihl výkony svého krajana v barvách McLarenu Landa Norrise: „Je skvělé vidět Landův pokrok, je skutečně působivý. Je teprve na počátku svojí kariéry a už teď drží krok se svým zkušenějším týmovým kolegou.“
V jiném rozhovoru se ostřílený jezdec vyjádřil k současným poměrům v motorsportu, které by rád pomohl změnit.
„Formule 1 je fantastická a její budoucností jsou samozřejmě děti. Závodění na motokárách však již není takové jako když jsem začínal já. Dnes musíte mít všechno zázemí a být ve špičkovém týmu. Když jsme začínali my s tátou měli jsme jen přívěs,“ říká Brit.
„Pokusím se to změnit. Chci se zapojit do změny formátu nižších tříd a dostat tak ke sportu víc dětí z chudších rodin. Při vší úctě k některým pilotům, není jejich chyba, že vyšli z bohatého prostředí. Já však chci pomoct dalším dětem z pracující třídy. Právě na tom pracuji,“ dodává Hamilton.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.