Fernando Alonso promluvil o svém možném návratu do Formule 1 příští rok. Šancí na konkurenceschopný kokpit moc nemá, proto se soustředí na jiné výzvy.
Španěl je momentálně bez práce po neúspěchu na americké půda v Indianapolis a po skončení vytrvalostního šampionátu, kde pro změnu triumfoval s Toyotou. I když svůj návrat do F1 nevylučoval, nyní svou pozornost upíná jiným směrem.
Jeho McLaren již svou sestavu pro sezónu 2020 potvrdil - bude pokračovat s Landem Norrisem a Carlosem Sainzem a Alonso nemá zájem o místo v týmu, který by nebojoval o vítězství. Mercedes má Lewise Hamiltona a plánuje prodloužení kontraktu s Valtterim Bottasem, nejistota panuje pouze kolem pokračování Sebastiana Vettela u Ferrari, protože v poslední době několikrát uvedl, že ho současná F1 už nebaví.
Proto se spekulovalo o možnosti příchodu Alonsa do Maranella, Alonso ale nyní popřel, že by čekal na to, až se vyřeší kolotoč s jezdci pro příští rok: "To, co mi v posledních letech F1 mohla na osobní úrovni nabídnout, není dostatečně atraktivní," uvedl.
"Pro mě šlo o výjimečnou představení, ale dnes už v F1 nenalézám ty výzvy, které můžu najít mimo ni," pokračuje dvojnásobný šampion. O svém dalším kroku však ještě nerozhodl.
"Mám jasnou představu o tom, co budu dělat. Nenechávám si otevřená zadní vrátka a nečekám, až mi někdo zavolá. Vždy jsem si vybíral, kde a kdy jsem chtěl závodit, protože jsem se přesouval podle toho, co mi dělalo radost," vzpomíná Alonso na svou kariéru v F1.
"To, co budu dělat ve své budoucnosti, mám v hlavě. V patřičném čase se o to podělím," slibuje. Nedávno testoval Toyotu Hilux pro Rallye Dakar, kterou by si chtěl někdy vyzkoušet.
"Je to atraktivní podnik, což je nejdůležitější. Je však na opačném spektru mých schopností či způsobu jízdy. Nikdy jsem nezávodil na šotolině, a pokusit se o to v té nejtěžší rallye na světě, by najednou bylo extrémní," dodává Alonso.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.