Fernando Alonso promluvil o svém možném návratu do Formule 1 příští rok. Šancí na konkurenceschopný kokpit moc nemá, proto se soustředí na jiné výzvy.
Španěl je momentálně bez práce po neúspěchu na americké půda v Indianapolis a po skončení vytrvalostního šampionátu, kde pro změnu triumfoval s Toyotou. I když svůj návrat do F1 nevylučoval, nyní svou pozornost upíná jiným směrem.
Jeho McLaren již svou sestavu pro sezónu 2020 potvrdil - bude pokračovat s Landem Norrisem a Carlosem Sainzem a Alonso nemá zájem o místo v týmu, který by nebojoval o vítězství. Mercedes má Lewise Hamiltona a plánuje prodloužení kontraktu s Valtterim Bottasem, nejistota panuje pouze kolem pokračování Sebastiana Vettela u Ferrari, protože v poslední době několikrát uvedl, že ho současná F1 už nebaví.
Proto se spekulovalo o možnosti příchodu Alonsa do Maranella, Alonso ale nyní popřel, že by čekal na to, až se vyřeší kolotoč s jezdci pro příští rok: "To, co mi v posledních letech F1 mohla na osobní úrovni nabídnout, není dostatečně atraktivní," uvedl.
"Pro mě šlo o výjimečnou představení, ale dnes už v F1 nenalézám ty výzvy, které můžu najít mimo ni," pokračuje dvojnásobný šampion. O svém dalším kroku však ještě nerozhodl.
"Mám jasnou představu o tom, co budu dělat. Nenechávám si otevřená zadní vrátka a nečekám, až mi někdo zavolá. Vždy jsem si vybíral, kde a kdy jsem chtěl závodit, protože jsem se přesouval podle toho, co mi dělalo radost," vzpomíná Alonso na svou kariéru v F1.
"To, co budu dělat ve své budoucnosti, mám v hlavě. V patřičném čase se o to podělím," slibuje. Nedávno testoval Toyotu Hilux pro Rallye Dakar, kterou by si chtěl někdy vyzkoušet.
"Je to atraktivní podnik, což je nejdůležitější. Je však na opačném spektru mých schopností či způsobu jízdy. Nikdy jsem nezávodil na šotolině, a pokusit se o to v té nejtěžší rallye na světě, by najednou bylo extrémní," dodává Alonso.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.