Ferrari má po problémech s pochopením svého monopostu SF90 z úvodní části sezóny již jasno, pokud jde o další vývoj aerodynamiky.
Některé díly italskému týmu nefungovaly a po zkoušce nové podlahy ve Francii provedlo v Rakousku další analýzu některých dílů. Podle Sebastiana Vettela nyní ví, jakým směrem by se měli ubírat.
"Myslím, že jsme s toho po zmatku hodně naučili - poté, co některé díly možná během Velké ceny Francie nefungovaly tak, jak jsme chtěli. Rakousko přineslo určité vyjasnění a podle mě máme jasný obrázek o tom, co bylo špatně, pokud jde o doladění, a co musíme změnit," popisuje německý pilot.
"Příštích několik týdnů samozřejmě prozradí, kudy se ubíráme. Žel si myslím, že to je celkem normální, když všechny díly, které přivezete, nefungují tak, jak čekáte. Někdy fungují mnohem lépe, což je skvělé, jindy hůře. Musíme jen zajistit, že budeme vědět, kudy se ubírat, a že tuto cestu udržíme," pokračuje Vettel.
Ve Francii otevřeně řekl, že novinky Ferrari nefungují, zatímco diplomatičtější šéf týmu Mattia Binotto tvrdil, že jsou Mercedesu opět o kousek blíže. Jejich šance na titul se ale již pohybují pouze v matematické rovině, protože na vedoucí tým šampionátu ztrácejí 135 bodů a Vettel se mezi piloty propadl na čtvrtou příčku za Maxe Verstappena. Na úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona mu schází 74 bodů.
"Letos to zatím pro nás bylo jako na houpačce. Uvidíme tedy, jak na tom budeme zítra, jak se auto bude chovat. Jsem celkem optimistický. Posledních pár týdnů pro nás bylo lepších, snad v tomto trendu budeme pokračovat," řekl Vettel před prvními tréninky v Silverstone.
V závěru okomentoval také výpadek Mercedesu, jenž v Rakousku doplatil na nedostatečné chlazení: "Ukazuje to, že to je pro kohokoliv normální zažívat vrcholy i pády. Čím lepší máte balík, tím častěji jste ale nahoře než dole. Myslím, že vždy existuje naděje. I v závodech, kde jsou výsledky dané, jsme týmem, který se pokouší způsobit rozdíl. Kolikrát jsme v posledních letech uspěli, to nevím. Rozhodně jde o náš cíl bez ohledu na předpovědi."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.