Ferrari má po problémech s pochopením svého monopostu SF90 z úvodní části sezóny již jasno, pokud jde o další vývoj aerodynamiky.
Některé díly italskému týmu nefungovaly a po zkoušce nové podlahy ve Francii provedlo v Rakousku další analýzu některých dílů. Podle Sebastiana Vettela nyní ví, jakým směrem by se měli ubírat.
"Myslím, že jsme s toho po zmatku hodně naučili - poté, co některé díly možná během Velké ceny Francie nefungovaly tak, jak jsme chtěli. Rakousko přineslo určité vyjasnění a podle mě máme jasný obrázek o tom, co bylo špatně, pokud jde o doladění, a co musíme změnit," popisuje německý pilot.
"Příštích několik týdnů samozřejmě prozradí, kudy se ubíráme. Žel si myslím, že to je celkem normální, když všechny díly, které přivezete, nefungují tak, jak čekáte. Někdy fungují mnohem lépe, což je skvělé, jindy hůře. Musíme jen zajistit, že budeme vědět, kudy se ubírat, a že tuto cestu udržíme," pokračuje Vettel.
Ve Francii otevřeně řekl, že novinky Ferrari nefungují, zatímco diplomatičtější šéf týmu Mattia Binotto tvrdil, že jsou Mercedesu opět o kousek blíže. Jejich šance na titul se ale již pohybují pouze v matematické rovině, protože na vedoucí tým šampionátu ztrácejí 135 bodů a Vettel se mezi piloty propadl na čtvrtou příčku za Maxe Verstappena. Na úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona mu schází 74 bodů.
"Letos to zatím pro nás bylo jako na houpačce. Uvidíme tedy, jak na tom budeme zítra, jak se auto bude chovat. Jsem celkem optimistický. Posledních pár týdnů pro nás bylo lepších, snad v tomto trendu budeme pokračovat," řekl Vettel před prvními tréninky v Silverstone.
V závěru okomentoval také výpadek Mercedesu, jenž v Rakousku doplatil na nedostatečné chlazení: "Ukazuje to, že to je pro kohokoliv normální zažívat vrcholy i pády. Čím lepší máte balík, tím častěji jste ale nahoře než dole. Myslím, že vždy existuje naděje. I v závodech, kde jsou výsledky dané, jsme týmem, který se pokouší způsobit rozdíl. Kolikrát jsme v posledních letech uspěli, to nevím. Rozhodně jde o náš cíl bez ohledu na předpovědi."
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.