Red Bull není spokojený s výkony Pierra Gaslyho, chce mu ale ještě dát šanci a pomoci mu, aby dosahoval lepší výsledky. Nyní mu dokonce umožňují používat nastavení Maxe Verstappena.
Francouz letos získal 43 bodů, zatímco jeho týmový kolega a vítěz poslední Velké ceny Rakouska jich má na kontě už 126. Odborný poradce rakouského týmu Helmut Marko mu dal ultimátum do léta, do kdy se musí zlepšit, zároveň ale řekl, že má plnou podporu svého týmu, který za ním stojí.
"Gasly zatím nenaplnil naše očekávání, snažíme se mu pomoci. Měníme teď spoustu věcí, přizpůsobujeme se a pomáháme mu, Gasly ale musí začít podávat patřičné výkony. Stále hledal chyby v autě, v šasi. Zkontrolovali jsme je, nic jsme nenašli," uvádí Marko.
"My jej teď chceme podpořit tím nejlepším způsobem. Nyní dostává od počátku Maxovo nastavení, protože Max je zkušenější a také má za sebou zkušenější tým inženýrů," odhaluje odborný poradce Red Bullu.
"V rámci tohoto nastavení mu je umožněno si hrát tak, aby to sedělo jeho jízdnímu stylu, ale nemá se v tom dramaticky odchylovat. Předtím hodně experimentoval a skákal z jednoho extrému do druhého," popisuje dále to, jak se na začátku sezóny Pierre trápil s vozem.
Red Bull mu poprvé umožnil použít Verstappenovo nastavení před 2 týdny v Rakousku po náročném závodě ve Francii, kde dosáhl na body až po dvojnásobné penalizaci Daniela Ricciarda.
Na co by se měl nyní Gasly dle svého šéfa Christiana Hornera zaměřit? "Potřebuje zkrátka otočit list a zapomenout na vše, co se stalo v první devíti závodech. Bylo v nich pár světlých okamžiků i pár temných. Zkrátka jde o reset - nesoustředit se příliš na data a pokusit se být perfektní a zkrátka jezdit a ignorovat svého týmového kolegu."
"To je má rada pro něj. Vypnout telefon, nesledovat sociální sítě a zkrátka jezdit. Pokud se mu podaří najít trochu sebedůvěry a začne se to pro něj vyvíjet dobře, uvidíte, jak se to u něj přepne a začne se rychle zlepšovat, protože u něj hraje sebevědomí velkou roli," říká Horner.
Podle Marka se u Gaslyho vše pokazilo hned v úvodu v předsezónním období: "Nevyšlo mu to na začátku, dvakrát havaroval v Barceloně. Už tehdy byl nejistý. Když je na čistém vzduchu, tak vždy zajíždí dobré časy, ale celkový balík není správný." Jsou tedy dny 23letého Francouze u Red Bullu sečteny?
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.