Robert Kubica se do kolotoče F1 vrátil po několikaleté pauze způsobené těžkým zraněním ruky. Jeho výkony však nejsou takové, jaké by měly být. Jak se na tuto záležitost dívá sám Kubica?
Polský jezdec Robert Kubica se před letošní sezonou vrátil do seriálu Formule 1 coby závodní jezdec. Ještě loni přitom zastával pozici testovacího pilota stáje z Grove. Kubica se dlouhou dobu zotavoval z těžkého zranění ruky, které utrpěl v roce 2011 při závodu rallye. A bylo otázkou, jak svůj návrat do F1 zvládne.
Nyní máme za sebou třetinu ročníku, přičemž Polák za svým týmovým kolegou Georgem Russellem výrazně zaostává. Mladý Brit je rychlejší takřka ve všech částech závodního víkendu. Kubica se oproti němu nechytá v kvalifikacích a většinou ani v závodech.
Navíc časový rozdíl mezi oběma jezdci bývá mnohokrát až astronomický. K tomu připočtěte bídnou formu Williamsu, neboť tradiční tým je letos suverénně nejhorším účastníkem závodů Formule 1 a dojde vám, že se začínají rojit otázky na správnost Kubicova návratu. Jak na ně odpovídá sám závodník?
„Nelituji toho, jak jsem se rozhodl. Frustrace není správné slovo, protože nakonec je lepší být tady než sledovat F1 z gauče v televizi,“ říká Polák a pokračuje „Samozřejmě bych byl šťastnější, pokud bychom bojovali o něco výše a měli méně problémů.“
Vítěz Grand Prix Kanady z roku 2008 dále říká, že ona obtížná situace Williamsu v posledních měsících vrhá negativní stín na celý jeho návrat. „Když jsem byl loni v Abú Zabí oznámen jako závodní pilot pro tuto sezonu, mnoho lidí mi gratulovalo a říkalo skvělá práce,“ praví Kubica a dodává. „A já jim na to říkal, že teď začíná ta nejtěžší část toho všeho, Formule 1 je sport na velmi vysoké úrovni, velmi konkurenční a velmi tvrdý“.
„V minulosti jsme měli několik vrcholů a pádů, ale vždy jste věděli, že pokud uděláte některé věci správně, budete konkurenceschopnější. Teď jsme ale tak daleko za ostatními, že i když mají oni problémy, tak stále mají nad námi takovou rychlostní výhodu, že se k nim nedostaneme, to je pro mě asi ta nejtěžší věc,“ uzavírá zkušený pilot.
Dokonce se začalo spekulovat o Kubicově výměně ještě během této sezony. Nicméně Williams i sám Kubica tento scénář vehementně popírají.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.