Robert Kubica se do kolotoče F1 vrátil po několikaleté pauze způsobené těžkým zraněním ruky. Jeho výkony však nejsou takové, jaké by měly být. Jak se na tuto záležitost dívá sám Kubica?
Polský jezdec Robert Kubica se před letošní sezonou vrátil do seriálu Formule 1 coby závodní jezdec. Ještě loni přitom zastával pozici testovacího pilota stáje z Grove. Kubica se dlouhou dobu zotavoval z těžkého zranění ruky, které utrpěl v roce 2011 při závodu rallye. A bylo otázkou, jak svůj návrat do F1 zvládne.
Nyní máme za sebou třetinu ročníku, přičemž Polák za svým týmovým kolegou Georgem Russellem výrazně zaostává. Mladý Brit je rychlejší takřka ve všech částech závodního víkendu. Kubica se oproti němu nechytá v kvalifikacích a většinou ani v závodech.
Navíc časový rozdíl mezi oběma jezdci bývá mnohokrát až astronomický. K tomu připočtěte bídnou formu Williamsu, neboť tradiční tým je letos suverénně nejhorším účastníkem závodů Formule 1 a dojde vám, že se začínají rojit otázky na správnost Kubicova návratu. Jak na ně odpovídá sám závodník?
„Nelituji toho, jak jsem se rozhodl. Frustrace není správné slovo, protože nakonec je lepší být tady než sledovat F1 z gauče v televizi,“ říká Polák a pokračuje „Samozřejmě bych byl šťastnější, pokud bychom bojovali o něco výše a měli méně problémů.“
Vítěz Grand Prix Kanady z roku 2008 dále říká, že ona obtížná situace Williamsu v posledních měsících vrhá negativní stín na celý jeho návrat. „Když jsem byl loni v Abú Zabí oznámen jako závodní pilot pro tuto sezonu, mnoho lidí mi gratulovalo a říkalo skvělá práce,“ praví Kubica a dodává. „A já jim na to říkal, že teď začíná ta nejtěžší část toho všeho, Formule 1 je sport na velmi vysoké úrovni, velmi konkurenční a velmi tvrdý“.
„V minulosti jsme měli několik vrcholů a pádů, ale vždy jste věděli, že pokud uděláte některé věci správně, budete konkurenceschopnější. Teď jsme ale tak daleko za ostatními, že i když mají oni problémy, tak stále mají nad námi takovou rychlostní výhodu, že se k nim nedostaneme, to je pro mě asi ta nejtěžší věc,“ uzavírá zkušený pilot.
Dokonce se začalo spekulovat o Kubicově výměně ještě během této sezony. Nicméně Williams i sám Kubica tento scénář vehementně popírají.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.